Helaas, toch weer wat nieuwe uitdagingen aan mijn volvo v40 bj 2002

Echter ging het lampje laatst toch weer aan en wat mij opviel is dat ik telkens een erg laag koelvloeistof niveau had. Nu had ik hem door een monteur laten checken en die concludeerde eigenlijk direct dat mijn koppakking lek is. Toch maar even hier op het forum vragen of het wellicht niet iets anders kan zijn.
Situatie schets:
Koelvloeistof bijgevuld tot vlak onder het max streepje. Vervolgens gaan rijden en toen zat het expansietankje vrijwel helemaal vol. Ik zie de vloeistof nergens lekken. Bij het uitzetten van de auto zie ik het vervolgens weer langzaam dalen. Vandaag eigenlijk hetzelfde, bij aankomst de motorkap open gedaan en de dop eraf gedraaid. Ik hoorde dit keer geen lucht ontsnappen maar het niveau was wel erg laag. Na het starten van de auto begon het niveau weer te stijgen tot ongeveer tussen het minimum en het maximum streepje in.
Kortom, ik zie het niveau telkens wisselen. In het tankje zelf zie ik geen olie vermenging en ook mijn oliepijl blijft gelijk. Ik zie het verder nergens lekken en heb wel eens gehad dat na een tijd stilgestaan te hebben er nog druk op het koelsysteem stond.
Zou dit inderdaad de koppakking zijn of is het wellicht een ander (hopelijk goedkoper) probleem?
Greets!