Mijn zwager komt net terug van de dealer met het bericht dat zijn uitlaatspruitstuk en stuurkogel vervangen moeten worden omdat hij anders niet door de keuring heen komt. Kosten +/- €1000. Welke (ex)volvomonteur heeft er eventueel tijd en zin om dit voor minder te doen??
De onderdelen worden dan besteld(misschien 2e hands). Wij zoeken dan iemand die de werkzaamheden kan en wil verrichten voor een leuke prijs.
Reacties via PM graag!
855 Uitlaatspruitstuk, Stuurkogel vervangen
- Reitse
- 5th Gear member
- Berichten: 1562
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Uitlaatspruitstuk lek? kijk meteen ff naar de bovenste motorsteun.
Hoop voor je dat je een goeie van de sloop kan halen...
Maar stuurkogel? Er staat me iets bij dat de binnenste geen APK-afkeur is...
Hoop voor je dat je een goeie van de sloop kan halen...
Maar stuurkogel? Er staat me iets bij dat de binnenste geen APK-afkeur is...
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
- Mark
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 22.11.2004 - 00:56
- Locatie: Eindhoven
Gescheurd bij de eerste cilinder!? Vraag me niet hoe het komt. Ik had er nog nooit eerder van gehoord. We gaan vandaag iig autorima en/of andere bellen of we een gebruikt spruitstuk kunnen bemachtigen.Reitse schreef:Uitlaatspruitstuk lek?
Phase I V40 T4
- Reitse
- 5th Gear member
- Berichten: 1562
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Gaat het om een NA of turbo?
Voor de turbo's kan je nieuw spruitstuk bestellen van de nieuwe modellen. Past volgens de kenners goed en zit betere flow in (zie ook www.swededemon.com).
Spruitstukken zijn van gietijzer, als dat vaak genoeg heet/koud wordt kan het een keer scheuren. Maar het is vaak het gevolg van kapotte motorsteunen...
Voor de turbo's kan je nieuw spruitstuk bestellen van de nieuwe modellen. Past volgens de kenners goed en zit betere flow in (zie ook www.swededemon.com).
Spruitstukken zijn van gietijzer, als dat vaak genoeg heet/koud wordt kan het een keer scheuren. Maar het is vaak het gevolg van kapotte motorsteunen...
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
- Mark
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 22.11.2004 - 00:56
- Locatie: Eindhoven
Het gaat om een 2.5 10v.Reitse schreef:Gaat het om een NA of turbo?
Voor de turbo's kan je nieuw spruitstuk bestellen van de nieuwe modellen. Past volgens de kenners goed en zit betere flow in (zie ook www.swededemon.com).
Spruitstukken zijn van gietijzer, als dat vaak genoeg heet/koud wordt kan het een keer scheuren. Maar het is vaak het gevolg van kapotte motorsteunen...
Na veel rond te hebben gebeld, zonder succes overigens, heeft mijn zwager besloten om maar een nieuw spruitstuk te bestellen. We hebben ook iemand gevonden die het wil monteren. Ik zal 'm zeker vragen of hij de motorsteunen wil controleren, bedankt voor de tip.
Deze topic mag wat mij betreft gesloten worden.
Phase I V40 T4
- Reitse
- 5th Gear member
- Berichten: 1562
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
10V -> spaghetti-spruitstuk. 90% kans dat het idd motorsteun is.
En we sluiten nog niks af, wil nog weten of het idd motorsteun was en ben nog wel nieuwsgierig naar de stuurkogel
En we sluiten nog niks af, wil nog weten of het idd motorsteun was en ben nog wel nieuwsgierig naar de stuurkogel

If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
- Mark
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 22.11.2004 - 00:56
- Locatie: Eindhoven
De reparaties zijn uitgevoerd. Het spruitstuk is vervangen, zeer duur onderdeel €330 incl. pakking, er was overigens/gelukkig niets aan de hand met de motorsteunen. Wel heeft de jongen die het verving nog even pech gehad. Een moer brak af en bleef voor de helft in het blok zitten, dus even uitboren en een nieuwe draad tappen. Mijn zwager heeft de stuurkogel en de APK bij de dealer laten doen(dit waren de kosten niet). Vandaag wordt hij nog uitgelijnd. AL met al zijn de kosten nu ongeveer met 50% gereduceerd, scheelt een behoorlijke slok op een borrel.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd Reitse
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd Reitse

Phase I V40 T4
- Reitse
- 5th Gear member
- Berichten: 1562
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Super Mark! 

If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)