855 Uitlaatspruitstuk, Stuurkogel vervangen

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 22.11.2004 - 00:56
Locatie: Eindhoven

Mijn zwager komt net terug van de dealer met het bericht dat zijn uitlaatspruitstuk en stuurkogel vervangen moeten worden omdat hij anders niet door de keuring heen komt. Kosten +/- €1000. Welke (ex)volvomonteur heeft er eventueel tijd en zin om dit voor minder te doen??
De onderdelen worden dan besteld(misschien 2e hands). Wij zoeken dan iemand die de werkzaamheden kan en wil verrichten voor een leuke prijs.

Reacties via PM graag!
Phase I V40 T4
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Uitlaatspruitstuk lek? kijk meteen ff naar de bovenste motorsteun.
Hoop voor je dat je een goeie van de sloop kan halen...
Maar stuurkogel? Er staat me iets bij dat de binnenste geen APK-afkeur is...
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Gebruikersavatar
Mark
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 22.11.2004 - 00:56
Locatie: Eindhoven

Reitse schreef:Uitlaatspruitstuk lek?
Gescheurd bij de eerste cilinder!? Vraag me niet hoe het komt. Ik had er nog nooit eerder van gehoord. We gaan vandaag iig autorima en/of andere bellen of we een gebruikt spruitstuk kunnen bemachtigen.
Phase I V40 T4
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Gaat het om een NA of turbo?

Voor de turbo's kan je nieuw spruitstuk bestellen van de nieuwe modellen. Past volgens de kenners goed en zit betere flow in (zie ook www.swededemon.com).
Spruitstukken zijn van gietijzer, als dat vaak genoeg heet/koud wordt kan het een keer scheuren. Maar het is vaak het gevolg van kapotte motorsteunen...
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Gebruikersavatar
Mark
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 22.11.2004 - 00:56
Locatie: Eindhoven

Reitse schreef:Gaat het om een NA of turbo?

Voor de turbo's kan je nieuw spruitstuk bestellen van de nieuwe modellen. Past volgens de kenners goed en zit betere flow in (zie ook www.swededemon.com).
Spruitstukken zijn van gietijzer, als dat vaak genoeg heet/koud wordt kan het een keer scheuren. Maar het is vaak het gevolg van kapotte motorsteunen...
Het gaat om een 2.5 10v.
Na veel rond te hebben gebeld, zonder succes overigens, heeft mijn zwager besloten om maar een nieuw spruitstuk te bestellen. We hebben ook iemand gevonden die het wil monteren. Ik zal 'm zeker vragen of hij de motorsteunen wil controleren, bedankt voor de tip.

Deze topic mag wat mij betreft gesloten worden.
Phase I V40 T4
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

10V -> spaghetti-spruitstuk. 90% kans dat het idd motorsteun is.

En we sluiten nog niks af, wil nog weten of het idd motorsteun was en ben nog wel nieuwsgierig naar de stuurkogel ;)
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Gebruikersavatar
Mark
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 22.11.2004 - 00:56
Locatie: Eindhoven

:oops:

Ik hou je op de hoogte
Phase I V40 T4
Gebruikersavatar
Mark
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 22.11.2004 - 00:56
Locatie: Eindhoven

De reparaties zijn uitgevoerd. Het spruitstuk is vervangen, zeer duur onderdeel €330 incl. pakking, er was overigens/gelukkig niets aan de hand met de motorsteunen. Wel heeft de jongen die het verving nog even pech gehad. Een moer brak af en bleef voor de helft in het blok zitten, dus even uitboren en een nieuwe draad tappen. Mijn zwager heeft de stuurkogel en de APK bij de dealer laten doen(dit waren de kosten niet). Vandaag wordt hij nog uitgelijnd. AL met al zijn de kosten nu ongeveer met 50% gereduceerd, scheelt een behoorlijke slok op een borrel.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd Reitse :D
Phase I V40 T4
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Super Mark! :D
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”