Ik ben Rick beter bekend als Maulus bij de mensen die mij kennen uit zeist (Utrecht). ik heb na 3 jaar een VW Caddy in de bijtelling ervoor gekozen om een mooie en veilige gezins auto aan te schaffen waar ik en mijn zoontje hopelijk nog veel veilige en plezierige km’s aanmogen beleven.
Al sinds 2004/2005 ben ik helemaal weg van de S60/S80/V50 en V70 series en afgelopen week was het dan zo ver, ik zag een V50 uit ‘05 voorbij komen, een momentum versie 2.4l automaat en 140 paarden onder de kap, er zijn een aantal kleine dingen (wat verwacht je dan bij een auto van 2005) maar deze hoop ik toch redelijk vlot opgelost te krijgen.
Zoals sommige van jullie weten loopt de bijtelling helaas van Januari tot Januari, de auto is dan ook daadwerkelijk van mij maar staat nog op naam van het bedrijf waar ik hem heb gekocht tot de 2e week van december, dit scheelt mij 73 euro aan kenteken schorsen en ik betaal niet voor 2 auto’s waarvan er 1 veel te duur is voor het geen ik er aan heb, daarnaast kan ik rustigjes aan alles mbt de verzekering in orde maken. Ik moet nogal wat formulieren hebben om aan te tonen dat ik de afgelopen jaren schade vrij heb gereden met de lease auto’s en op die manier kun je toch al gauw 50% besparen!
Hieronder een lijstje van wat MOET gebeuren en wat er “mag” gebeuren om de V50 in bijna nieuwstaat te krijgen.
- vocht in koplamp
- Banden achter moeten vervangen
- aantal interieur dingen vervangen gebruiks sporen
- links en rechts achter lichte parkeer schade
- automaatbak spoelen en op nieuwe olie zetten
- rubbers chassis zijde deur en achterklep vervangen