Ook even voorstellen

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
maulusV50
1st Gear member

Goedemorgen,

Ik ben Rick beter bekend als Maulus bij de mensen die mij kennen uit zeist (Utrecht). ik heb na 3 jaar een VW Caddy in de bijtelling ervoor gekozen om een mooie en veilige gezins auto aan te schaffen waar ik en mijn zoontje hopelijk nog veel veilige en plezierige km’s aanmogen beleven.

Al sinds 2004/2005 ben ik helemaal weg van de S60/S80/V50 en V70 series en afgelopen week was het dan zo ver, ik zag een V50 uit ‘05 voorbij komen, een momentum versie 2.4l automaat en 140 paarden onder de kap, er zijn een aantal kleine dingen (wat verwacht je dan bij een auto van 2005) maar deze hoop ik toch redelijk vlot opgelost te krijgen.

Zoals sommige van jullie weten loopt de bijtelling helaas van Januari tot Januari, de auto is dan ook daadwerkelijk van mij maar staat nog op naam van het bedrijf waar ik hem heb gekocht tot de 2e week van december, dit scheelt mij 73 euro aan kenteken schorsen en ik betaal niet voor 2 auto’s waarvan er 1 veel te duur is voor het geen ik er aan heb, daarnaast kan ik rustigjes aan alles mbt de verzekering in orde maken. Ik moet nogal wat formulieren hebben om aan te tonen dat ik de afgelopen jaren schade vrij heb gereden met de lease auto’s en op die manier kun je toch al gauw 50% besparen!

Hieronder een lijstje van wat MOET gebeuren en wat er “mag” gebeuren om de V50 in bijna nieuwstaat te krijgen.
- vocht in koplamp
- Banden achter moeten vervangen
- aantal interieur dingen vervangen gebruiks sporen
- links en rechts achter lichte parkeer schade
- automaatbak spoelen en op nieuwe olie zetten
- rubbers chassis zijde deur en achterklep vervangen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Arix
2nd Gear member

Welkom Rick bijgenaamd Maulus ^_^
Je aanwinst klinkt als een héél fijne wagen, jammer dat het plaatsen van de foto's niet lukte :'(
Op dit forum topic wordt uitgelegd hoe een foto te plaatsen. Ik hoop je foto's gauw te kunnen bewonderen 8-)
Blij dat ik Volvo rij :) Blog "Zwarte Saffier"
C30 Momentum 2.4i GearTronic Black Sapphire Metallic MY2008
maulusV50
1st Gear member

Dank je wel!
Als het goed is doen ze het nu wel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door maulusV50 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
lint
Geartronic member

Mooie V50 met de fijne 5 cilinder motor, dat wordt genieten.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
jalex_h
6th Gear member

Welkom hier en veel plezier met je V50.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Arix
2nd Gear member

Mooie wagen, man, ga je veel plezier aan beleven :)
Blij dat ik Volvo rij :) Blog "Zwarte Saffier"
C30 Momentum 2.4i GearTronic Black Sapphire Metallic MY2008
maulusV50
1st Gear member

Dank jullie wel, ben erg blij met de Volvo en vind het dan ook erg jammer dat ik er nog niet mee (kan) rijd(en), hoewel dit natuurlijk wel me eigen keuze is. Kom ik er toevallig net ook nog eens achter dat de automaat een geartronic is...geen idee of dat positief is maar ik kon me niet herinneren dat de pook ook nog eens een slag naar rechts kon, inmiddels zijn de rubbers voor carrosserie zijde van de deur en achterklep besteld.
Maulus
2nd Gear member

Helaas kreeg ik mij oude account niet meer van slot dus even een nieuwe gemaakt Maulus maar zonder de V50. Inmiddels is er al weer veel aan de Volvo gesleuteld, de aftandse vloer matten zij vervangen, deur rubbers zijn vervangen, de gare telefoon houder voor een Nokia 3310 is eruit (helaas wel met wat blijvende schade aan het foamen dashboard, mocht je nog een tip hebben om dit op te lossen dan hoor ik het graag) afgelopen weekend heeft ze nieuwe schijven en blokken rondom(eerst Bosch nu Brembo) olie verversing, bougies van Bosch naar NGK, lucht, interieur en olie filter vervangen...Kortom een mooie grote beurt.....nieuwe knoppen voor AC/radio ect. zijn besteld de bekende problemen met het rubber laagje dat er niet meer uit ziet. Direct de Chrome knoppen besteld. Ook nog een beetje aan het kijken hoe ik de diversen interieur delen door jaren lang gebruik weer netjes kan krijgen, als ook een betaalbare schade hersteller voor de inmiddels irriterende schades links en rechts. Mijn zoontje zat aan de deur klink te trekken terwijl ik de deuren opende nu weigert hij op de automaat open en dicht te gaan met de hand wil hij nog wel heb al een slot van de sloop nu nog wat beter weer zodat die erin kan. Als iemand nog een goede autoschade hersteller in de omstreken van Utrecht kent die in zijn vrije tijd eens wat extra's wil verdienen laat het me even weten.

Gr.
Maulus
V50 2.5 - 2005
XC70 2.5 D5 2009
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”