al dat gemekker of meer uitstoot met een koude motor.
dat is voor moraal ridders, als je het milieu niet wil vervuilen ga je met de fiets.
motorverwarming is maar voor 2 dingen goed dat is dat je direct warme lucht hebt als je start en als het kouder is dan -15C maar dat komt hier nooit voor
Wie kent deze koelvloeistof verwarmer?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 27.09.2017 - 23:05
In de hot frog zit volgens mij een kleine pomp. Ik heb een vergelijkbaar model in mijn Landrover gehad tussen het kachelcircuit en de motor. werkte vrij aardig. In een half uurtje had hij het koelwater op 40 graden in de winter (is gewoon een dikke dompelaar van 1 KW). Veel kachelcircuits zijn permanent open en worden op de de lucht geregeld die er doorheen stroomt, niet op het water wat er door moet. Is gemakkelijker in de regeling. Kachel wordt altijd vol doorstroomd en de lucht over de radiator wordt geregeld.
Benno
Benno
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16545
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ik dus....maar ben inmiddels 2 Volvo's verder, dat dan weer wel.brulkjaer schreef: Dit topic is nu een paar jaar oud.
Ik ben wel heel erg benieuwd naar de gebruikservaring in die jaren.
Wie kan zijn ervaringen delen?
Dat inferieure Chinees ding heeft het zeggen en schrijven wel een heel winterseizoen gedaan. Op zich wel aardig, de motor is sneller warm en de binnentemperatuur dito maar voor de rest.....het is een goedkoop en slecht werkend alternatief voor de originele Volvo motorverwarming en/of standkachel.
Ergo: de Volvo waar hij in was gebouwd is 4 of 5 jaar geleden ingeruild voor een V70NN zonder dergelijke aftermarked of originele opties en ik heb het niet gemist. En met die broeikaswinters van tegenwoordig.....niet nodig.
Wil je wat, neem dan een originele Volvo installatie of een Webasto, maar blijf weg van die chinatroep.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant