Fulaks schreef:
diesel01 schreef:
Ik heb dit hele topic gemist.
Mooie V90 hoor en dat Oostenrijk is ook 1 van onze favorieten maar wel buiten het hoogseizoen.
Van 6 tot 13 jan zitten we weer in Fiss, dit jaar zonder awd maar wel met een zeer relaxte V70, winterbanden liggen al klaar kettingen moet ik nog scoren'.
Of het moet kunnen dat mijn kettingen van de XC60 op de V70 passen.
Ski heil!!
De weg van Ried naar boven tot Serfaus wordt zeer goed geruimd, dag en nacht als het moet, dat mag met goede winterbanden dus geen enkel probleem zijn. Heerlijk, die 11 haarspeldbochten, maar zelden vrij baan, meestal wel tragere voorliggers en het is er moeilijk inhalen. We zijn er nu 14 keren geweest, en nog steeds houden ze daar het verkeer niet tegen zodat ik ongestoord omhoog kan tokkelen
Het is iid meestal in het dorp waar de rotzooi begint, nadeel is wanneer het in A los gaat met sneeuwen het soms zo hard gaat dat er in een uur zowat geen doorkomen aan is.
Skiuitrusting naar het depot brengen doe ik altijd met de auto, doorgaans met de XC geen punt maar de vorige V70 kwam daar tractie te kort en ik verwacht met deze eigenlijk hetzelfde.
Voorts ook geen risico nemen met wandelaars en glijdende auto's.
Wij zijn natuurlijk ook dik verwend met de puist vermogen van onze Volvo's, tegenwoordig met 1.2T van bijv. VW heb je niet echt over wanneer je dergelijke bulten op moet met een paar man en bagage.
Ook wij komen er nu vanaf 2000, elke keer weer een feestje.