Automaat kan hoge kilometerstand aan

Plaats reactie
bumke
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 09.06.2017 - 11:33
Locatie: LvC , Oost-Brabant

Hallo luitjes,

ik ben nog steeds op zoek naar een S60 (2011-2013), maar veel betrouwbaars staat er op dit moment niet in NL. Omdat vele mensen spugen op de geartronic en anderen aangeven dat ze ook hoge km-standen aan kunnen, ben ik benieuwd naar de waarheid. Wie van jullie heeft een Geartronic die al over de pakweg 4-ton is (tot nu toe heb ik alleen gezocht naar handbediende bakken) ?
Laatst gewijzigd door bumke op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
mini 850 77, mini 1100 special 75, golf 1.6 GLS 84pk, 77, kadett 1.6 S/R 92pk, 83, Ascona 2.0i 150pk, 87, vectra 2.0i 115pk, 91, Astra 1.6 100pk, 97, vectra 1.8 140pk, 2001, c-max 1.6 Tdci 136pk, 2005
(eindelijk) S60 D3, 164pk 2011
Gebruikersavatar
Casey
3rd Gear member
Berichten: 387
Lid geworden op: 18.09.2014 - 19:48

Tja, ik heb zonder problemen mijn GT bak op 440000 km gezet. Wel met 2 x flushen (bij 240000 en 400000 km).
V70 (2006) D5 v/a 140000 tot 440000
V70 (2011) D3 v/a 160000 tot 272400
C70 (2011) T5 Summum v/a 95000 tot ...
bumke
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 09.06.2017 - 11:33
Locatie: LvC , Oost-Brabant

Hoi Casey, bedankt voor je antwoord. Regelmatig flushen hoort gewoon bij onderhoud, dus dat gaat geen probleem worden. Zo te lezen heb je een D3 (met pakweg 160-180pk ?) al ruim aan de 4-ton , da's dan al een stuk beter dan een DSG-bak van VW ;-)
Hoe kan ik bij een 2de-handse auto weten of de GT nog goed is (onderhouds-boekjes lezen en geloven ?)
mini 850 77, mini 1100 special 75, golf 1.6 GLS 84pk, 77, kadett 1.6 S/R 92pk, 83, Ascona 2.0i 150pk, 87, vectra 2.0i 115pk, 91, Astra 1.6 100pk, 97, vectra 1.8 140pk, 2001, c-max 1.6 Tdci 136pk, 2005
(eindelijk) S60 D3, 164pk 2011
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

bumke schreef: Hoi Casey, bedankt voor je antwoord. Regelmatig flushen hoort gewoon bij onderhoud
bij Volvo hoeft dat iig niet, staat ook niet omschreven in het onderhoudsboekje oid.
geen glans zonder wrijving
bumke
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 09.06.2017 - 11:33
Locatie: LvC , Oost-Brabant

Dus het staat niet in het onderhoudsboekje maar is wel aan te raden (om de 80k blijkbaar) ????

Ik ben nogal een sportieve rijder (met mn 54 levensjaren gelukkig minder 'lomp' dan jaaaaren geleden, maar tóch....) Kan zo'n Geartronic dat aan ?
mini 850 77, mini 1100 special 75, golf 1.6 GLS 84pk, 77, kadett 1.6 S/R 92pk, 83, Ascona 2.0i 150pk, 87, vectra 2.0i 115pk, 91, Astra 1.6 100pk, 97, vectra 1.8 140pk, 2001, c-max 1.6 Tdci 136pk, 2005
(eindelijk) S60 D3, 164pk 2011
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1536
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Zover ik hier gelezen heb wordt het aanbevolen om het bij km standen boven 200.000 km eens te laten doen door een vakman. Deze zijn hier op het forum wel te vinden. Even zoeken onder " flushen".
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered

Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
bumke
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 09.06.2017 - 11:33
Locatie: LvC , Oost-Brabant

okay, dankjewel, als een automaat ook over de 4-ton kan met een vlotte rijstijl, dan is de keuze niet mee zo beperkt.
mini 850 77, mini 1100 special 75, golf 1.6 GLS 84pk, 77, kadett 1.6 S/R 92pk, 83, Ascona 2.0i 150pk, 87, vectra 2.0i 115pk, 91, Astra 1.6 100pk, 97, vectra 1.8 140pk, 2001, c-max 1.6 Tdci 136pk, 2005
(eindelijk) S60 D3, 164pk 2011
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Mijn XC60 heb ik verkocht met 320.000 km op de teller en die schakelde nog perfect. Auto was gechipt naar iets van een 220 pk. Bij 200.000 heb ik de bak ook laten flushen.
Ik werk in de industrie en ook daar wordt nu en dan olie ververst in overbrengingen. Die dingen slijten nu eenmaal en dan komen er dus fijne metaaldeeltjes in de olie terecht. Bovendien heeft de olie zelf ook niet het eeuwige leven, zeker niet als de boel af en toe zwaar belast wordt en de olie flink opwarmt. Ik begrijp nog steeds niet waarom Volvo Geen onderhoud aan de bak voorschrijft. Nuja, er bestaan ook genoeg verhalen waar na het flushen de bak toch in de soep draait, soms zelfs veroorzaakt door het flushen...
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
Casey
3rd Gear member
Berichten: 387
Lid geworden op: 18.09.2014 - 19:48

Zo te lezen heb je een D3 (met pakweg 160-180pk ?) al ruim aan de 4-ton , da's dan al een stuk beter dan een DSG-bak van VW ;-)
Nee. In mijn handtekening staan wel de auto's maar niet wanneer ;-)
Ik heb de V70 D5 GT (185PK) uit 2006 van 140k tot 440k gereden, van 2009 tot 2017. Nu sinds mei in een V70 D3 GT (163 PK) uit 2011, automaat wordt morgen gespoeld bij 185k... Hij 'klonkt' me te veel bij inschakelen of of bij vooruit/achteruit wisselen.
V70 (2006) D5 v/a 140000 tot 440000
V70 (2011) D3 v/a 160000 tot 272400
C70 (2011) T5 Summum v/a 95000 tot ...
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

De ouderwetse GT 5 en 6 bakken zijn duurzaam maar schakelen vrij lomp. Voor verfijning moet je zo'n Giertronic niet nemen. (1e versnelling giert als een stadsbus = normaal). Ook schakelt de bak erg snel terug wanneer je bv even wil inhalen. Meestal 1 versnelling teveel terug waardoor de toeren omhoog knallen. Chip tunen kan dat verhelpen kan ik je vertellen uit ervaring. De mijne schakelt lekker snel op en op de snelweg hoeft de bak met het toegenomen koppel niet snel terug naar een lagere versnelling.

Zeker bij een sportieve rijstijl kun je 'm beter zelf manueel bedienen (GT6). Bij een rustige (lees gezapige) rijstijl functioneert hij prima.

De nieuwe moderne GT8 is wat dat betreft een verademing.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10655
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Je zou ook een mede forumlid kunnen vragen mee te gaan bij de aankoop. Mits hij ervaring heeft met de geartronic bak van Volvo. Ik heb destijds bij 220K de bak vd D5 preventief laten flushen bij Gery Slot. Ik kende de auto daarna niet meer terug. Schakel patroon was weer zoals het hoorde te zijn.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
bumke
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 09.06.2017 - 11:33
Locatie: LvC , Oost-Brabant

bedankt voor jullie eerlijke reacties. Afgelopen vrijdag een S60 gevonden uit 2011 , mn garage neemt de garantie etc. over van dat bedijf en gaan m deze week ophalen en nog eens specifiek (van onderen) double-checken. Het is een Summum geworden, met wit lederen bekleding . Ik vond de R-design-aankleding mooier/sportiever maar dit ziet er heel sjiek uit. Er zit helaas geen adapative cruise-control op en geen BLIS, voor de rest eigenlijk alles (denk ik ?). Nu nog een paar daagjes afzien...... ;-)
mini 850 77, mini 1100 special 75, golf 1.6 GLS 84pk, 77, kadett 1.6 S/R 92pk, 83, Ascona 2.0i 150pk, 87, vectra 2.0i 115pk, 91, Astra 1.6 100pk, 97, vectra 1.8 140pk, 2001, c-max 1.6 Tdci 136pk, 2005
(eindelijk) S60 D3, 164pk 2011
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”