Sinds aanschaf een klein jaar geleden loop ik met regen tegen het volgende probleem aan. De ruitenwisser aan de passagierskant doet het prima, maar die aan de bestuurderskant laat een wazige streep achter met een breedte van ca. 8cm, precies in het zicht van de bestuurder. De streep bevindt zich zo'n beetje onder het bevestigingspunt van de ruitenwisserarm. Nu had mijn vorige model V70 (00-08) een soort spoilertje op de wisserarm, maar dat is bij het laatste model niet meer aanwezig.
Er zijn door de dealer inmiddels nieuwe wissers geplaatst, de veerdruk is gecontroleerd, de voorruit wordt netjes schoongehouden, maar dit alles heeft niet mogen baten. Wanneer er veel regen valt merkt je er na een paar slagen weinig meer van, maar zeker wanneer het niet zo hard regent is het knap irritant dan je echt om de streep heen moet kijken om goed zicht te hebben op de weg. Sproeier erbij helpt weinig, het lijkt er wel op alsof de wisser water achter zich aan trekt.
En nu is dat ook wel een beetje het geval: de wisser trekt daadwerkelijk water met zich mee wanneer deze vanaf de A-stijl weer naar beneden beweegt.
Herkennen jullie dit probleem, en zo ja, hebben jullie daar een oplossing voor gevonden?
Strepen ruitenwisser in zicht bestuurder
- olav
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 19.02.2007 - 18:58
- Locatie: Midden Brabant
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC70 2.4D drive handbak uit 2010. Aankoop febr. 2017: 158.195km - huidig 292.000+km (streven: minstens zoveel als zijn illustere voorganger)
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
- olav
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 19.02.2007 - 18:58
- Locatie: Midden Brabant
Blijkbaar een niet veel voorkomend probleempje?
Volvo XC70 2.4D drive handbak uit 2010. Aankoop febr. 2017: 158.195km - huidig 292.000+km (streven: minstens zoveel als zijn illustere voorganger)
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10510
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Ik had het ook......
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- trondheim
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 02.07.2017 - 17:00
- Locatie: NH
Is de ruit misschien vettig? Stukje al eens schoongemaakt met spiritus? Is de hoek die het wisserblad maakt ten opzichte van de ruit misschien te schuin (of juist te recht)?
https://itstillruns.com/stop-windshield ... 91983.html
https://itstillruns.com/adjust-windshie ... 87463.html
https://itstillruns.com/stop-windshield ... 91983.html
https://itstillruns.com/adjust-windshie ... 87463.html
Laatst gewijzigd door trondheim op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo S60 2.4 170PK (03-2007)
- olav
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 19.02.2007 - 18:58
- Locatie: Midden Brabant
Had? Opgelost door een andere auto te kopen?Hans oet Twent schreef: Ik had het ook......
Volvo XC70 2.4D drive handbak uit 2010. Aankoop febr. 2017: 158.195km - huidig 292.000+km (streven: minstens zoveel als zijn illustere voorganger)
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
- olav
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 19.02.2007 - 18:58
- Locatie: Midden Brabant
Yep, heb de ruit al eens schoongemaakt met speciaal ruitenspul, met spiritus etc. Verder nieuwe wissers, arm laten nakijken maar nergens iets opvallends kunnen vinden. En wanneer elke V70 dit nou heeft dan zij het zo (karakter zullen we maar zeggen), maar wanneer ik de enige ben wil ik het oplossen.trondheim schreef: Is de ruit misschien vettig? Stukje al eens schoongemaakt met spiritus? Is de hoek die het wisserblad maakt ten opzichte van de ruit misschien te schuin (of juist te recht)?
https://itstillruns.com/stop-windshield ... 91983.html
https://itstillruns.com/adjust-windshie ... 87463.html
Volvo XC70 2.4D drive handbak uit 2010. Aankoop febr. 2017: 158.195km - huidig 292.000+km (streven: minstens zoveel als zijn illustere voorganger)
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21046
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
+1 Alhoewel mijn Boschwisser boven de 130 in de uiterste hoek links onder ook over de ruit slaat.MN-NL schreef: Ik zou een set Bosch Flatblades proberen ipv dat wat de dealer monteert. Duurzaam en wissen uitstekend/beter....
De 10 jaar oude Kia van mijn vader is geruislozer.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21046
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
In NL ligt ZOAB wat perfect zicht geeft in de regen, wonen en werken in het noorden van NL is prettig omdat je ruime kavels kunt bewonen en er is nog ruimte op de snelweg en uitsluitend kwaliteits rubber monteren (Michelin) maakt dat ik zonder mij onveilig te voelen in de rustige uren gewoon 150 doe.charly schreef: Tiens, zijn er die harder dan 130 rijden in de regen? Volvo is vanzelfsprekend veilig, doch ik had zo maar een bedenking. En inderdaad er gaat niets boven de flatblade van Bosch.
Dat is hier 20km/u boven de max.
De D4 8traps doet dan 2200rpm.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10510
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Nee hoor. Diverse wissers vervangen, De arm vervangen, de arm verbogen door iets meer druk, weer nieuwe wissers, weer nieuwe wissers.... Allen Volvo branded. Ik maak nu de ruit regelmatig rete goed schoon. De wisserbladen extreem snel vervangen. Dan nog is het geen garantie dat het weg is. Ik heb het nu onder controle. Ik maak de ruit goed schoon.... en de wisserbladen ook.olav schreef:Had? Opgelost door een andere auto te kopen?Hans oet Twent schreef: Ik had het ook......
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Ruit goed ontvetten en Bosch Aerotwins monteren. "Volvo-brandend" haalt het niet bij de kwaliteit van deze wissers.
Laatst gewijzigd door JosW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- olav
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 19.02.2007 - 18:58
- Locatie: Midden Brabant
Ah, ik sta dus niet alleen. Ik ga nog maar eens poetsen, de ruit kleien en dan maar zien. Dank voor de reacties!Hans oet Twent schreef:Nee hoor. Diverse wissers vervangen, De arm vervangen, de arm verbogen door iets meer druk, weer nieuwe wissers, weer nieuwe wissers.... Allen Volvo branded. Ik maak nu de ruit regelmatig rete goed schoon. De wisserbladen extreem snel vervangen. Dan nog is het geen garantie dat het weg is. Ik heb het nu onder controle. Ik maak de ruit goed schoon.... en de wisserbladen ook.olav schreef: Had? Opgelost door een andere auto te kopen?
Volvo XC70 2.4D drive handbak uit 2010. Aankoop febr. 2017: 158.195km - huidig 292.000+km (streven: minstens zoveel als zijn illustere voorganger)
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8449
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Toch raar dat ik dit niet herken bij mijn XC70, kan me niet herinneren er ooit last van gehad te hebben.
Ik was de auto gemiddeld om de 1-2 weken in een wasbox met washandschoen,
Wissers vervang ik jaarlijk ook Bosch flatblades.
Ik was de auto gemiddeld om de 1-2 weken in een wasbox met washandschoen,
Wissers vervang ik jaarlijk ook Bosch flatblades.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19
Tot nu toe vind ik de Volvo ruitenwissers echt beter dan de Bosch Aerotwins. Op mijn vorige auto (Peugeot 307) had ik de Bosch wissers, die maakten bij de terugslag een enorm klapperend geluid (zelfs met bijna nieuwe wissers), echt heel irritant. En op mijn V50 maken de Volvo wisser echt prima schoon, al zou dit bij de V70 anders kunnen zijn door de vorm van het raam.
Laatst gewijzigd door nielslu op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie