De nieuwe dempers reageren hier helaas ook niet op.
De boordcomputer geeft geen foutmeldingen, Vida geeft geen foutmeldingen, ook niet als ik een connector van een demper loskoppel. Pas als ik de 2 stekkers van de module naast je rechtervoet loshaal, krijg ik een foutmelding.
Nu heb ik met Vida de verschillende parameters bij stilstand en draaiende motor uitgelezen.
- SUM-Front acceleration sensor right 2,48v
- SUM-Front acceleration sensor left 2,49v
- SUM-Rear position sensor right 1,98v
- SUM-Rear position sensor left 1,69v
- SUM-Body acceleration sensor, front left 2,03v
- SUM-Body acceleration sensor, front right 2,02v
- SUM-Body acceleration sensor, rear left 2,01v
- SUM-SUM System voltgage 13,55v
- Valve Supply FL, FR, RL, RR allen 0v
Als ik in Vida klik op 'SUM - advanced - calibrating the system' dan kan ik probleemloos kalibreren.
Als ik in Vida klik op 'Sum - advanced - checking the four-c keypad unit' krijg ik een riedeltje over hoe de voltages horen te zijn. In comfort-modus tussen de 0,5 en 2,4 volt. In sport-modus tussen de 2,4 en 3,5 volt. Waarik dit moet terugzien bij de parameters is me onduidelijk, ik vermoed bij 'Valve Supply FL/FR/RL/RR'? Als ik op het VCT2000 symbool klik krijg ik SUM - Switch input signal 5V te zien. Klopt die 5V wel?
Nu rijdend uitgelezen;
De parameters zoals hierboven fluctueren iets, maar blijven allemaal rond de opgeschreven waarden hangen, fluctuatie is ca. 0,1v. Alleen de Valve Supply op de verschillende dempers komt tot leven tijdens het rijden. De waardes fluctueren tussen de 0 en de 4 volt, waarbij het er op lijkt dat de voorste dempers wat lager in voltage zitten (0-2v) en de achterste wat hoger (1,7-3,7v).
Maar of ik nou stil sta, of rij, de waardes veranderen niet wanneer ik voor de modus comfort of sport kies. Volgens Vida heeft het er alle schijn van dat de module gewoon niet reageert op de keypad. Ik merk ook geen verschil in de demping dan natuurlijk

Wie-O-wie kan me hiermee helpen? Zijn er andere R- of het liefst D5/T5 rijders met Four-C die kunnen zeggen dat er WEL significant verschil zit in demping tussen de Comfort en Sport modus? En die in Vida WEL verschil zien in de paramters, wanneer een andere dempingsmodus wordt geselecteerd? Misschien noorderlingen waarmee ik kan meeten om e.e.a. eens te vergelijken, proberen, uit te wisselen?
Bijgaand wat foto's uit Vida