Wie heeft het laten doen en wat levert het uiteindelijk op?
+1 mijn XC heb ik laten helpen met Polestar en dan loopt hij stukken fijner.CH Racing M900 schreef: Ik heb het met mijn voormalige V70 T5 uit 2007 laten doen. Standaard 260 PK. Naast de softwarematige tuning heb ik ook een 3" downpipe en een compleet 3" systeem vanaf de (sport) cat laten plaatsen. Daarnaast ook de inlaat aangepast. Vermogen na tuning zou ongeveer 330 PK moeten zijn. Sneller, jazeker. En hoe! Meetbaar zuiniger ? Misschien, maar in mijn geval niet. De auto rijdt door de tuning met name op het koppel zoveel fijner, dat je het vermogen ook meer gaat aanspreken.
Als je je zou kunnen inhouden, moet de motor na tuning gemakkelijker zijn vermogen kunnen leveren en onder gelijkblijvende omstandigheden zou de getunede motor dan zuiniger moeten zijn. Maar dat is de theorie.
Ik had - de mijne liep op LPi - altijd een verbruik van rond de 1:7,5 - over drie jaar gemeten met ca 25K per jaar. Waarvan ik de hard- en softwarematige tuning pas in het laatste jaar heb laten doen.
Hope this helps.
Precies mijn ervaringen...Fulaks schreef: Ik ben nu aan m'n 2de getunede V70, de eerste een 2.4D en nu een D4, en ik merk geen verschil in verbruik. Wanneer je het extra vermogen vaak aanspreekt zal het verbruik zeker stijgen. Bij gelijkblijvend rijgedrag zal de eventuele verbuikswinst haast niet merkbaar zijn. Die smile van oor tot oor wel, telkens je het gas intrapt.