Vandaag bij de dealer geweest voor software. Ik ging hoopvol naar binnen maar kwam huilend naar buiten. 150 euro armer, zonder resultaat.
Allereerst uitgelezen. Er kwamen geen storingen naar boven, anders dan die van de ontbrekende PHM en RTI modules. Ook de CCM-0040 luchtkwaliteitssensor komt steevast naar boven. Maar verder niets, dus ook niets gerelateerd aan de SUM.
Toen software reload gedaan. Dit was zo gepiept, in 2 minuten klaar. Helaas hielp het niet: volgens Vida was alles in orde, maar het schakelen tussen de 2 standen werkte nog steeds niet. Toen de reserve module ingeleerd. Dit kostte aanzienlijk meer tijd, zo'n 8 minuten. Waarschijnlijk omdat deze geheel nieuw was voor de auto. Maar helaas, ook na het inleren van de reserve module werken de beide standen nog niet. Het knopje doet keurig zijn werk, de module schijnbaar ook, maar ergens tussenin gaat het fout.
Ik begin hier nu echt moedeloos van te worden. Het huilen staat me nader dan het lachen. De dealer weet het ook niet, 'tja, meten' zeggen ze, maar ze weten dan weer niet wát ik precies moet meten.... zou het ooit nog goed komen?
Wie helpt me verder??