Hallo allemaal,
Ik heb sinds een maand een zeer raar gevoel met men V70. In de bochten (+ 50kph) wringt het stuur precies tegen met schokjes. Ook reageert de stuurinrichting/ophanging zeer heftig op spoorvorming en kleine bobbeljtes in de weg. In het interieur voelen deze kleine hobbeltjes aan als serieuze bulten.
Heeft iemand hier meer info over? Zodanig dat ik voorbereid naar de garage kan gaan.
Auto is V70 D3 Geartronic (bouwjaar 2014) en bandenspanning is correct op alle wielen.
Rex velgen met Michelin Primacy 3: 225/50 R17
Alvast bedankt!
wegligging V70
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Lijkt me een probleem met het stuurhuis. Zou er even mee naar de garage gaan, is denk ik ook niet uit te lezen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Kurt1975
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
- Locatie: Hasselt
Misschien een lekkage in het hydraulische gedeelte van de stuurinrichting.
Controleer even het niveau van de olie van de servo besturing.
Controleer even het niveau van de olie van de servo besturing.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 18.01.2017 - 15:22
Ok, alvast bedankt voor de replies. Ik ga morgen eens kijken naar het niveau.
goedenavond!
goedenavond!
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 18.01.2017 - 15:22
Het is al een tijdje geleden dat ik hier nog eens iets over geschreven heb maar het probleem van slechte wegligging/ophanging is nog steeds niet opgelost.
De auto reageert heel heftig op oneffenheden in de weg. Het lijkt alsof het iets met de ophanging te maken heeft omdat het stuur bij goed wegdek gewoon normaal blijft staan en de auto rijdt ook hier mooi rechtdoor. Verschillende mensen hebben ondertussen met de wagen gereden en zij zeggen allemaal hetzelfde: de auto rijdt heel zenuwachtig. Nochtans als ik naar de garage gaat en een testrit vraag met de chef techniek dan reageert hij heel normaal: "Deze auto rijdt zoals hij moet rijden!" maar ik vind dat mijn auto heel anders rijdt dan wanneer ik hem kocht.
Na een keer of 5 naar de garage te rijden heeft men het volgende al gedaan:
- banden geballanceerd (druk OK, profiel OK)
- stuurhuis is vervangen (volledige uitlijning) + reservoir vervangen
- stuurinrichting nagekeken
- ophangen nagekeken
- vering testbank (resultaat was OK)
- verschillende testritten (welliswaar korte afstanden tegen lage snelheden) door techniekers
Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen of toch al in de juiste richting kan sturen want ik ben het moe dat de auto niet rijdt zoals het hoort.
MVG,
Thijs
De auto reageert heel heftig op oneffenheden in de weg. Het lijkt alsof het iets met de ophanging te maken heeft omdat het stuur bij goed wegdek gewoon normaal blijft staan en de auto rijdt ook hier mooi rechtdoor. Verschillende mensen hebben ondertussen met de wagen gereden en zij zeggen allemaal hetzelfde: de auto rijdt heel zenuwachtig. Nochtans als ik naar de garage gaat en een testrit vraag met de chef techniek dan reageert hij heel normaal: "Deze auto rijdt zoals hij moet rijden!" maar ik vind dat mijn auto heel anders rijdt dan wanneer ik hem kocht.
Na een keer of 5 naar de garage te rijden heeft men het volgende al gedaan:
- banden geballanceerd (druk OK, profiel OK)
- stuurhuis is vervangen (volledige uitlijning) + reservoir vervangen
- stuurinrichting nagekeken
- ophangen nagekeken
- vering testbank (resultaat was OK)
- verschillende testritten (welliswaar korte afstanden tegen lage snelheden) door techniekers
Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen of toch al in de juiste richting kan sturen want ik ben het moe dat de auto niet rijdt zoals het hoort.
MVG,
Thijs
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10622
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Fusee pennen? Stuurkogels? Rubbers vd ophanging? Was er ook niet iets mbt het sturen middels de motor rubbers?thijsluyckx schreef: Het is al een tijdje geleden dat ik hier nog eens iets over geschreven heb maar het probleem van slechte wegligging/ophanging is nog steeds niet opgelost.
De auto reageert heel heftig op oneffenheden in de weg. Het lijkt alsof het iets met de ophanging te maken heeft omdat het stuur bij goed wegdek gewoon normaal blijft staan en de auto rijdt ook hier mooi rechtdoor. Verschillende mensen hebben ondertussen met de wagen gereden en zij zeggen allemaal hetzelfde: de auto rijdt heel zenuwachtig. Nochtans als ik naar de garage gaat en een testrit vraag met de chef techniek dan reageert hij heel normaal: "Deze auto rijdt zoals hij moet rijden!" maar ik vind dat mijn auto heel anders rijdt dan wanneer ik hem kocht.
Na een keer of 5 naar de garage te rijden heeft men het volgende al gedaan:
- banden geballanceerd (druk OK, profiel OK)
- stuurhuis is vervangen (volledige uitlijning) + reservoir vervangen
- stuurinrichting nagekeken
- ophangen nagekeken
- vering testbank (resultaat was OK)
- verschillende testritten (welliswaar korte afstanden tegen lage snelheden) door techniekers
Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen of toch al in de juiste richting kan sturen want ik ben het moe dat de auto niet rijdt zoals het hoort.
MVG,
Thijs
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Rijd de auto nu nog steeds met tegen schokjes in het stuur?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Die schokjes in het stuur merk ik ook vaak bij de wat oudere tot 2007.
Spoelen met 2l verse groene stuurolie lost een hoop daarvan op.
Lost dat niks op, zit er toch wat verkeerd in het stuurhuis en of pomp.
Spoelen met 2l verse groene stuurolie lost een hoop daarvan op.
Lost dat niks op, zit er toch wat verkeerd in het stuurhuis en of pomp.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27342
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Hebben ze ook goed naar de draagarmrubbers gekeken?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27342
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Volvotech doet een hoop leuke goodies aan je auto en Volvotune zorgt dat ie wat sneller wordt.
Jij bedoelt Volvoservice(.eu)
Jij bedoelt Volvoservice(.eu)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 18.01.2017 - 15:22
Hallo allemaal,
Op aanraden van een collega heb ik eens naar de motorsteunrubbers gekeken. De rechtse bovenste rubber is naar mijn mening half door (zie foto "motorrubber").
Kan dit leiden tot dit onstabiel weggedrag of tramlining (deze term heb ik op dit forum ergens gevonden )?
Over het laatste jaar ben ik al acht keer naar een officiele verdeler geweest en altijd wist men mij te vertellen dat er niks mis mee was.
Is dit niet iets wat zij moeten weten, of zouden moeten nakijken bij deze klachten?
Dus het stuurhuis vervangen en alle andere kosten was waarschijnlijk voor niks.
MVG,
Thijs
Op aanraden van een collega heb ik eens naar de motorsteunrubbers gekeken. De rechtse bovenste rubber is naar mijn mening half door (zie foto "motorrubber").
Kan dit leiden tot dit onstabiel weggedrag of tramlining (deze term heb ik op dit forum ergens gevonden )?
Over het laatste jaar ben ik al acht keer naar een officiele verdeler geweest en altijd wist men mij te vertellen dat er niks mis mee was.
Is dit niet iets wat zij moeten weten, of zouden moeten nakijken bij deze klachten?
Dus het stuurhuis vervangen en alle andere kosten was waarschijnlijk voor niks.
MVG,
Thijs
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- haasje
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 11.05.2007 - 00:33
- Locatie: Boxtel
Dat rubber is niets mis mee (althans dat deel dat op de foto te zien is) Wat je ziet is een soort vlies die achtergebleven is na de productie. Het deel rechts naast de pijl is het deel dat als verbinding werkt.
volvo 460 1.8i '96
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 18.01.2017 - 15:22
Idd, ik was mis. Mijn excuses. Ben het gewoon zo moe dat ik in alles iets mis zie.