Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
Pack's: Motion / Convenience / Winter / High Perf. Audio / R-design
Zomer 255/45/R20 Cratus / Winter 235/60/R18 Cratus
In Black Sapphire Metallic

Pack's: Motion / Convenience / Winter / High Perf. Audio / R-design
Zomer 255/45/R20 Cratus / Winter 235/60/R18 Cratus
In Black Sapphire Metallic
Jongens ik was zo trots.
22 Jaar oud was ik toen in mijn prachtig mooie XC60 R-Design mocht halen bij de dealer.
332154 km later kwam er een eind.
Van Oost naar West en Noord naar Zuid Europa, van Ruse in Bulgarije, naar Lofoten islands, heen terug naar al mijn favoriete zomer en wintersport bestemmingen.
Hij deed het gewoon, -37° in Val Thorens in januari 2015; +40° Spanje 2016.
Door de sneeuw, in de gietende regen door de spits, met kinderen op de achterbank richting de vakantiebestemming, hij heeft het allemaal gedaan.
Bij al deze Km's heb ik de volgende problemen gehad:
-Defecte oliepijlsensor 132.000km : dacht zelf olie bij te vullen maar bij het overvullen gaat deze stuk
-Stabilisatierubbers achter 186.000km: door de caravan.
-Kleppendeksel lekte 261.000km: Gegoten kunststoffen onderdeel boven de kleppen was gescheurd op de hecht naad.
-Aluminium buizenstelsel richting turbo 294.000km: pootje van deze was afgebroken en er was een gat ontstaan.
-Koppeling en Vliegwiel 314.000km: Pijnlijk een maand voor pensioen naar Volvo Assistance gebeld.
Het was een geweldige wagen en ik heb het privilege gehad om hem naast mijn nieuwe te mogen poseren.
Hij is ingeleverd zoals op de foto zonder platen voor export.
Zoals je ziet kun je mij hier gewoon terug vinden op het forum in de toekomst, maar dan in het "XC60 vanaf 2018" tabje.
Het beste aan jullie allemaal, en evenveel fijne km's gewenst!
PS: Zoals op de laatste foto, er past een dubbele luchtmatras in de laadruimte met de stoelen omlaag, zet jezelf eens op een geinige plek, langs een meer, aan het strand, op een heuvel, en breng daar de meest romantische nacht van je leven door.