Enkel en alleen omdat ik kan overstappen op een firmawagen...en met twee tegelijk rijden is nogal moeilijk.Volvorijden schreef:Kan je iets gedetaileerder zijn waarom je na 1,5 jaar je auto wil overnemen?Tips omtrent overname eigen wagen, en wat je extra kan krijgen (volgens de dealer niks, vanwege fleetkorting) zijn altijd welkom!
Misschien kan ik je dan wat beter opweg helpen...
Lease advies ... 1.6D of 2.0D
-
depeljo
- 2nd Gear member
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 05.02.2006 - 23:48
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1958
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
ik weet niet hoe de 5 bak qua toerenverhoudingen ligt tov de 6 bak, maar ik waardeer heel erg mijn 6 bak! Het grote voordeel is dat je de motor strak rond zijn optimale toerental kunt houden in 't normale verkeer en daarnaast op de autobahn /snelweg ook met relatief weinig toeren snel onderweg bent. Het "genot" een versnelling minder te hebben kan ik me dus niet helemaal voorstellen.Volvorijden schreef:Bij veel snelweg werk zal ik voor de optie van Bart gaan een 2.0D met 5-bak. Lekker vlot en minder schakelen!!!!
Overigens, een 1,6 zal het in een vlakke omgeving best kunnen doen. Maar wat een genot met je 2 liter als je ook eens wat heuvels doorkruist. Ik kan je vertellen dat er dan heel wat auto's zomaar aan je linker kant wegzakken terwijl je zelf rustig op de cruise doorhaalt omhoog.
Qua verbruik zul je met een 1,6 zuiniger rijden, maar maak je daar vaak gebruik van de mogelijkheden, dan haal je denk ik ook zomaar een 5,9-6,0 l/100km en dat is ook mogelijk met een 2.0.
Desondanks blijft de keuze tussen extra luxe en wat power een persoonlijke!
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Een 5 bak op de 2.0D geeft een iets schonere en iets zuinigere auto (met een 6 bak kon je in de 6 toch ook al nooit je top halen)
Volvo for life
-
Daanh78
- 3rd Gear member
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 00:19
- Locatie: Heerhugowaard
Zuiniger? Ik dacht dat de 6 juist als overdrive bedoeld was? Om juist 120 (of wat dan ook) te kunnen rijden met lagere toeren, dus zuiniger?
Volvo V50 1,6D
Barentz Blue, Edition II, 17inch Sagitta, Keyless-Drive, Aluminium inleg, Sportstuur en sportpook met alu, S40 Grille, Spoiler, Sunblinds, Parrot 3400 GPS, afneembare trekhaak, etc...
Barentz Blue, Edition II, 17inch Sagitta, Keyless-Drive, Aluminium inleg, Sportstuur en sportpook met alu, S40 Grille, Spoiler, Sunblinds, Parrot 3400 GPS, afneembare trekhaak, etc...
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de 5 bak heeft wat kleine voordelen (gegevens 6 bak tussen haakjes)
CO2 uitstoot: 148g/km (154g/km)
tussenacceleratie 80/120km/h in hoogste versnelling: 9,5 s (13.0s)
gemiddeld verbruik: 5,6ltr (5,8ltr)
zuinigheidscategorie C (D)
prijs verschil € 135,-- in het voordeel van de 5 bak
CO2 uitstoot: 148g/km (154g/km)
tussenacceleratie 80/120km/h in hoogste versnelling: 9,5 s (13.0s)
gemiddeld verbruik: 5,6ltr (5,8ltr)
zuinigheidscategorie C (D)
prijs verschil € 135,-- in het voordeel van de 5 bak
Volvo for life
-
Peewee1979
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 24.09.2006 - 20:05
Die is nogal makkelijkbart simpson schreef:de 5 bak heeft wat kleine voordelen (gegevens 6
tussenacceleratie 80/120km/h in hoogste versnelling: 9,5 s (13.0s)
Is er ook een vergelijking met 80-120 beide in z'n 5?
4 September 2006: Dankbaar en blij met de geboorte van mijn Volvo V50 Edition II Sports Mobility Line. Huidskleur Titanium Grey Pearl. Wij noemen hem V50.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ peewee1979, die gegevens zijn er helaas niet....... maar aan het lagere verbruik en de lagere CO2 uitstoot is volgens mij niet te tornen.
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dat vroeg ik me ook af toen ik deze cijfers kreeg.IkeV70 schreef:Wat is nu eigenlijk het voordeel van een 6-bak ?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dit is een week terug geintroduceerde uitvoering, deze staat ook nog niet in de Nederlandse configurator.depeljo schreef:Van de 5bak is niks terug te vinden in de belgische brochure, ook niet in de configurator...moet die nog uitkomen?
-
depeljo
- 2nd Gear member
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 05.02.2006 - 23:48
Weer iets om m'n dealer met te imponerenbart simpson schreef:dit is een week terug geintroduceerde uitvoering, deze staat ook nog niet in de Nederlandse configurator.depeljo schreef:Van de 5bak is niks terug te vinden in de belgische brochure, ook niet in de configurator...moet die nog uitkomen?
Ben nog altijd niet uit aan de 2.0D of 1.6D...ga zaterdag nog een testrit doen. Tot nu toe 1.6D gewoon, de 2.0D was weliswaar krachtiger, maar leek me ook luidruchtiger en nerveuzer...
-
Pulseke
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 30.11.2006 - 21:17
Ik heb met een 1.6D en 2.0D gereden. Ik vond de 1.6D iets trager maar wel het stilste, het soepelste en het zuinigste. In Belgie is de 1.6D ook fiscaal het voordeligste.
Als ik dan zou mogen kiezen voor een betere uitrusting, zou ik ook zeker voor die 1.6D gaan. Ik heb nu ook een 1.6D en vind hem op de snelweg echt heel stil (ook al heb ik geen 6e versnelling), zelfs bij 170 km/h is hij nog stil (en draait hij denk ik 3400 rpm ofzo).
De meeste mensen die ik ken waren er ook vrij sceptisch over maar zijn nu echt wel positief!
grtz
Als ik dan zou mogen kiezen voor een betere uitrusting, zou ik ook zeker voor die 1.6D gaan. Ik heb nu ook een 1.6D en vind hem op de snelweg echt heel stil (ook al heb ik geen 6e versnelling), zelfs bij 170 km/h is hij nog stil (en draait hij denk ik 3400 rpm ofzo).
De meeste mensen die ik ken waren er ook vrij sceptisch over maar zijn nu echt wel positief!
grtz
-
Taeke
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 29.01.2006 - 23:32
- Locatie: Den Haag
Yep, ik heb ook nog getwijfeld tussen de 1.6 en de 2.0! Is dus een dik uitgeruste 1.6D geworden. Ik wilde per se niet bezuinigen op de opties, vandaar.
Spijt heb ik zeker niet, al verlangde ik vandaag op de Autobahn toch wel naar wat extra pk's.
195 op de teller is de max.
Verder vind ik die 1.6D juist een heel stille en soepele motor. 2.0D heb ik niet gereden, mijn referentie is de Alfa 156 JTD 16v die ik hiervoor had.
Spijt heb ik zeker niet, al verlangde ik vandaag op de Autobahn toch wel naar wat extra pk's.
Verder vind ik die 1.6D juist een heel stille en soepele motor. 2.0D heb ik niet gereden, mijn referentie is de Alfa 156 JTD 16v die ik hiervoor had.
S40 1.6D Edition II Sport
-
Volvorijden
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 26.02.2006 - 13:48
- Locatie: Apeldoorn
Dit vind ik erg grappig. 2 jaar geleden introduceerde Mercedes-Benz de 7 traps automaat. Dit om de motoren in een gunstiger toerengebied te houden waardoor de uitstoot lager zal blijven. Dit vind ik een leuke uitzonderingde 5 bak heeft wat kleine voordelen (gegevens 6 bak tussen haakjes)
CO2 uitstoot: 148g/km (154g/km)
tussenacceleratie 80/120km/h in hoogste versnelling: 9,5 s (13.0s)
gemiddeld verbruik: 5,6ltr (5,8ltr)
zuinigheidscategorie C (D)
prijs verschil € 135,-- in het voordeel van de 5 bak
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
-
Volvorijden
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 26.02.2006 - 13:48
- Locatie: Apeldoorn
Dat je meer màg schakelen. Voor de rest natuurlijk in te vullen door je eigen manier van reizen. Rijdje veel lange afstanden op de snelweg. Of rijd je meerdere korte stukken op een dag met veel file of langzaamrijden verkeer.Wat is nu eigenlijk het voordeel van een 6-bak ?
_________________
V70 - 2.5D
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
We hebben het hier over een handbak, een laag toerental betekend overigens niet automatisch een volledigere verbranding.Volvorijden schreef:Dit vind ik erg grappig. 2 jaar geleden introduceerde Mercedes-Benz de 7 traps automaat. Dit om de motoren in een gunstiger toerengebied te houden waardoor de uitstoot lager zal blijven. Dit vind ik een leuke uitzonderingde 5 bak heeft wat kleine voordelen (gegevens 6 bak tussen haakjes)
CO2 uitstoot: 148g/km (154g/km)
tussenacceleratie 80/120km/h in hoogste versnelling: 9,5 s (13.0s)
gemiddeld verbruik: 5,6ltr (5,8ltr)
zuinigheidscategorie C (D)
prijs verschil € 135,-- in het voordeel van de 5 bak
-
Volvorijden
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 26.02.2006 - 13:48
- Locatie: Apeldoorn
We hebben het hier over een handbak.
Vraagje
Wat is het verschil in het aantal versnellingen tussen een 6-bak en een 6-traps automaat?
Maar het is wel de reden om een 6-bak toe te passen. De diesel van nu zijn krachtig genoeg om grote 'stappen' te nemen.een laag toerental betekend
Je kan met een 6 bak vaak makkelijker een versnelling overslaan dan met een 5 bak.
Staat daar een laag toerental?????gunstiger toerengebied
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Het aantal is idd gelijk, de overbrengingsverhoudingen zijn totaal verschillend, het verbruik inherent daaraan ook.Volvorijden schreef:Wat is het verschil in het aantal versnellingen tussen een 6-bak en een 6-traps automaat?We hebben het hier over een handbak.
Je geeft zelf al aan dat er misschien sprake kan zijn van een teveel aan versnellingen als je versnellingen "over kunt slaan", de meerwaarde van een 6 bak is uiterst beperkt imhoVolvorijden schreef:Maar het is wel de reden om een 6-bak toe te passen. De diesel van nu zijn krachtig genoeg om grote 'stappen' te nemen.een laag toerental betekend
Je kan met een 6 bak vaak makkelijker een versnelling overslaan dan met een 5 bak.
Diesels draaien doorgaans geen hoge toerentallen om een maximaal koppel af te geven.Volvorijden schreef:Staat daar een laag toerental?????gunstiger toerengebied















