Anti Skid service required + DTC code P02CF

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
PaulUitWijchen
Starter

Hallo Forum leden.

Ik heb een v50 1.6 uit 2011 met 180.000 km op de teller. Gisteren na een lange rit op de snelweg kwam het motor management lampje aan met de melding: Anti Skid Service required. Het vermogen viel compleet weg. De auto aan de kant gezet en de motor uit en aan gezet, en toen was de fout code weg. Ik heb wel het idee dat de motor daarna nog af en toe een misfire gaf. Maar verder liep hij weer goed.
Thuis gekomen heb ik naar de fout codes gekeken:

P02CF
Cylinder 2 Fuel Injector Offset Learning At Max Limit

P02CD
Cylinder 1 Fuel Injector Offset Learning At Max Limit

P02D1
Cylinder 3 Fuel Injector Offset Learning At Max Limit

P1264
No description available

P02D0
Cylinder 3 Fuel Injector Offset Learning At Min Limit

Olie is recentelijk vervangen met het filter en lucht filter. Timing belt moet nog worden gedaan. (Heb ik al in huis)

Ik weet niet zeker of de fout codes direct met de "anti Skid service required" melding verband houdt, maar het lijkt me van wel. De fout codes zijn serieus genoeg om de motor management storing lamp aan te zetten. En die heb ik gisteren pas voor het eerst gezien.
Ik zal eerst voor de zekerheid brandstof filter en lucht filter vervangen en checken of er in het inlaat gedeelte ergens een lekje zit.

Heeft iemand verder nog tips?
Zou het te maken kunnen hebben met het diesel deeltjes filter?

-- Paul
Rippie V70
5th Gear member

Hallo Paul uit Wijchen

Ik denk dat je misschien even je centerbouten van je voorwielen zou kunnen nakijken of ze nog wel vast zitten. Naafdopje eraf en een sleutel erop en kijken of je ze kan aandraaien. Anders even uitlezen.

Verder staat je post in de verkeerde rubriek . Dit is de V70 M(odel)Y(ear)2000-2007 en niet de V50. (@Mods, even verplaatsen?)

Ik kom je vast nog wel eens tegen. :-)

Grts Rippie V70 uit Wijchen (zuid)
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
PaulUitWijchen
Starter

Heb nu de distributie riem, waterpomp, spanwiel vervangen. De fout codes staan hier boven. Hebben allemaal te maken met "Injector Offset Learning". Ik heb de fout codes gereset om te zien of ze terug komen. De distributie riem was op zich niet slecht.
Morgen nog eens naar de center bouten kijken.

-- Paul
PaulUitWijchen
Starter

Nog eens een flink stuk mee gereden. Helemaal niets meer van te merken. Loopt perfect, De centerbouten op de voorwielen zaten vast. De fout codes komen niet terug. Maar even afwachten.

-- Paul
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”