Weggesleept door Volvo Assistance, verplicht bij de Volvo dealer repareren?

Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 732
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

Nee, maar het volledig vol plannen met alleen afleverauto's, zodat er geen klanten met storingen op korte termijn geholpen kunnen worden, is een teken van geen service willen verlenen. Blijkbaar tellen je bestaande klanten niet zoveel voor je.
(je weet toch ongeveer hoeveel reparaties je gemiddeld krijgt in een week, daar kun je rekening mee houden, en komen die niet, dan kun je wat auto's eerder afleveren)
Allemaal happy klanten! ;)
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4593
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

samengevat kan je stellen dat er grofweg twee soorten ondernemers/garagisten zijn:

zij die denken in problemen en alles wat anders is dan het routinematige eenzijdig geplande werk doodeng vinden
zij die denken in oplossingen en het onverwachte zien als kans
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3156
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

ps-amazon schreef:

ja, daar rij je dus met een grote boog omheen
Ik zou iemand die volstrekt onbekend is en gelijk eisen stelt ook doorverwijzen naar de concurrent. :D
"Deze auto MOET gerepareerd worden want IK MOET vrijdag op vakantie" komt een stuk minder sympathiek over dan "Wij dachten vrijag op vakantie te gaan maar nu rijdt onze auto niet meer, heb je deze week misschien nog tijd om daar iets aan te doen?"
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28665
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Precies, de toon maakt de muziek.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21046
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

ps-amazon schreef: samengevat kan je stellen dat er grofweg twee soorten ondernemers/garagisten zijn:

zij die denken in problemen en alles wat anders is dan het routinematige eenzijdig geplande werk doodeng vinden
zij die denken in oplossingen en het onverwachte zien als kans
Dit geeft mi precies weer waarom ik zelfstandig ben geworden en anderen dat niet aandurven.
Heerlijk om zelf te bepalen wat of ik moet
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 732
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

lint schreef: Precies, de toon maakt de muziek.
2 kanten op toch? ;)
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Jelmer snapt het wel....
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20596
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ho ho. We gaan Robert toch niet beschuldigen van het feit dat hij de verkeerde toon heeft aangeslagen? Dat blijkt namelijk nergens uit zijn relaas. En ik verwacht ook niet dat hij dat gedaan heeft. Anders was Verkerk ook niet met de auto aan de slag gegaan.
Overigens ja de 2.0 non turbo is wel degelijk incourant. Bij courante modellen (motoren) is het onderdeel namelijk dezelfde dag vanuit het distributiecentrum nog bij de dealer.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13568
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ik sla hem bij inruil toch echt over, echt n lastige combi
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

V480-S60 schreef: Ho ho. We gaan Robert toch niet beschuldigen van het feit dat hij de verkeerde toon heeft aangeslagen? Dat blijkt namelijk nergens uit zijn relaas. En ik verwacht ook niet dat hij dat gedaan heeft. Anders was Verkerk ook niet met de auto aan de slag gegaan.
Overigens ja de 2.0 non turbo is wel degelijk incourant. Bij courante modellen (motoren) is het onderdeel namelijk dezelfde dag vanuit het distributiecentrum nog bij de dealer.
Vanmiddag een turbo koelwaterleiding besteld bij Svala Hillegom, van een 2.5T V70 2006, moest echt uit zweden komen, is er pas maandag/dinsdag.

Ging mij ook zeker niet om Robert, maar in het algemeen. En daar had Jelmer volkomen gelijk in.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3156
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

V480-S60 schreef: Ho ho. We gaan Robert toch niet beschuldigen van het feit dat hij de verkeerde toon heeft aangeslagen? Dat blijkt namelijk nergens uit zijn relaas. En ik verwacht ook niet dat hij dat gedaan heeft. Anders was Verkerk ook niet met de auto aan de slag gegaan.
Zeker niet! We zijn inmiddels volledig afgedwaald, net een discussie tijdens de gemiddelde verjaardag. O-)
robert480
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 05.03.2017 - 22:34

V480-S60 schreef: Ho ho. We gaan Robert toch niet beschuldigen van het feit dat hij de verkeerde toon heeft aangeslagen? Dat blijkt namelijk nergens uit zijn relaas. En ik verwacht ook niet dat hij dat gedaan heeft. Anders was Verkerk ook niet met de auto aan de slag gegaan.
Overigens ja de 2.0 non turbo is wel degelijk incourant. Bij courante modellen (motoren) is het onderdeel namelijk dezelfde dag vanuit het distributiecentrum nog bij de dealer.
Ik begon me ook al af te vragen welke open zenuw ik geraakt had O-) Het was helemaal mijn bedoeling niet om terecht te komen bij een bedrijf dat al verzoop in het werk c.q. geen trek heeft in plebs met een 7 jaar oude V70 2.0 :P Integendeel, ik wilde juist weten of ik binnen de voorwaarden van de Volvo mobiliteitsservice (die inderdaad door de ANWB wordt uitgevoerd) bleef als ik de auto ergens liet afleveren waar ze wel een gaatje in hun planning hadden. Dat ik dan na een belrondje erachter kom dat de officiële dealers daar niet op zaten te wachten, behalve uitgerekend de dichtstbijzijnde dealer, dat mag een gelukkig toeval heten.

Ik vermoed dat de brandstofpomp 31372896 uniek is voor de V70 met 2.0 flexifuel (benzine/bio-ethanol) motor. Die is in NL inderdaad incourant, want in Nederland zijn er slechts een stuk of 70 van verkocht. De service kit 31407237, die het euvel hopelijk verholpen heeft, wordt wel in een heleboel modellen gebruikt, tot aan modeljaar 2017 toe. Het moet beslist vaker voorgekomen zijn dat er Volvo's zijn stilgevallen vanwege dit probleem.

De 2.0F was trouwens relatief goedkoop in Zweden vanwege een belastingvoordeel, omdat ze op E85 konden rijden. Nu dat belastingvoordeel er niet meer is worden ze massaal gedumpt, zodat armoedzaaiers als ik een V70NN met de nodige Zweedse opties (xenon, motorverwarming, stoelverwarming rondom, quick heater) voor de deur kunnen hebben voor weinig. :P In Nederland werd flexifuel geen succes, omdat er geen voordeel zat aan E85 tanken, ondanks een lobby van Volvo (lees dit artikel, vooral de laatste regel :D). Een van de weinige plaatsen waar je E85 kon tanken was de Tamoil in Beesd, tegenover Volvo Nederland...

Ach, ik kan weer comfortabel, in stijl en met ruimte voor de lange benen van het hele gezin op pad. 8-) Hopelijk heeft 'ie voorlopig alleen maar benzine en onderhoudsbeurtjes nodig...
Laatst gewijzigd door robert480 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo 480 GT 2.0i MY1995 Vase Green Metallic
Volvo V70 2.0F Momentum MY2011 Silver Metallic
Gebruikersavatar
Schorpioen
5th Gear member
Berichten: 1283
Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
Locatie: Westland

Waar hier veel aan voorbij gaan is de werkdrukte bij de werkplaatsen waar niet alleen merkdealers maar ook de kleinere vakgarages last van hebben.
Er is nu eenmaal een drastisch tekort aan goede automonteurs.
Merkdealers hebben naast de reparaties aan de al rijdende auto's, ook nog eens de afleveringen van nieuwe auto's.
Niet merkgebonden garages zullen hier veel minder last van hebben en dus mogelijk sneller een klant in de werkplaats kunnen helpen.

Ik werk bij een bedrijfswagen dealer en daar is het rijdbaar houden van de trucks prio 1.
Je hebt voor een truck niet zomaar een leenauto klaar staan.
Plannen? Wat is dat?
Naast het geplande werk heb je ook ongepland werk, even dit, even dat.
Daarnaast ook stilvallende trucks van niet klanten uit binnen-, en buitenland.
Deze willen allemaal binnen de kort mogelijke tijd geholpen worden.
Denk niet dat dit alleen in Nederland gebeurd.
In het buitenland krijg je heel gemakkelijk te horen dat het wel een week kan duren voordat ze aan je auto beginnen.
Je bent dan sneller en goedkoper om de wagen terug te halen.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.

Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)
Afbeelding
V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)
Afbeelding
robert480
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 05.03.2017 - 22:34

Waar iedereen (en jij ook ;) ) aan voorbij lijkt te gaan is dat ik daar best begrip voor heb en alleen maar wilde weten of ik binnen voorwaarden van de pechhulp bleef (lees: geen extra kosten kreeg voorgeschoteld) als ik zelf uit mocht kiezen waar de auto werd gerepareerd.

Dat de dealer waar de reparatie werd uitgevoerd een welhaast bovenmenselijke inspanning heeft geleverd, waarbij de auto binnen 5 werkdagen is gerepareerd tijdens topdrukte en rond de feestdagen, dat heb ik ze beloond door afgelopen vrijdagmiddag 2 sixpacks bier bij de werkplaats af te geven :)
Volvo 480 GT 2.0i MY1995 Vase Green Metallic
Volvo V70 2.0F Momentum MY2011 Silver Metallic
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3175
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Mooi gebaar!
En fijn dat het opgelost is
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
robert480
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 05.03.2017 - 22:34

Naschrift:

Ik heb bij Volvo Zweden een garantieclaim ingediend. Hetzij op de reparatie, hetzij op het defecte onderdeel. In beide gevallen kreeg ik nul op het rekest.
- Garantie op de reparatie kan alleen in dezelfde markt (in Zweden dus) worden gegeven
- Garantie op het onderdeel kan alleen worden gegeven als de vorige eigenaar met de rekening naar degene gaat die de reparatie heeft uitgevoerd
Let goed op wat er in het antwoord staat, de Nederlandse dealer kan ook geen garantie claimen.

In het kader van nee heb je, ja kun je krijgen c.q. niet geschoten is altijd mis ga ik nog een brief naar Volvo Nederland sturen, dat ik van een premium automerk niet verwacht dat hun dure onderdelen het binnen een jaar weer begeven, maar daar verwacht ik niet veel van.

Hier volgt de letterlijke tekst van de reactie van Volvo Cars.
From: Customer Experience Operations, Volvo Cars
Date: 2018-03-05 08:14

Dear Mr. B....,

Please accept our apologies due to the late reply.
We have finalised the investigation regarding your Volvo V70’s the fuel pump replacement. According to the evidence and warranty expert’s opinion we gathered, unfortunately we are not able to support you with your request of the warranty claim on the repair made by Bilia in Täby on January 13, 2017.
In this specific situation, no warranty can be claimed by the dealer in the Netherlands on the fuel pump replaced by the Swedish dealer because it was replaced outside of the market (in Sweden). We looked into the possibility of parts warranty afterwards, but you would be eligible to this only if you have paid for the parts replacement in Sweden. According to Volvo policy, the parts warranty can only be used against a paid customer invoice, but this was facilitated by the previous owner.
We would like to take this opportunity to thank you for taking the time to bring this to our attention.
Yours Sincerely,

A....
Customer Experience Manager
T +46-31-325-..-..
cxo@volvocars.com

VOLVO CAR CORPORATION
Customer Experience Operations
Dept. 57411 RBV1
SE-405 31 Göteborg, Sweden
volvocars.com
Registered Office Göteborg, Sweden
Registration No. 556074-3089
Volvo 480 GT 2.0i MY1995 Vase Green Metallic
Volvo V70 2.0F Momentum MY2011 Silver Metallic
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5253
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Een hele teleurstellende reactie, de pomp was gewoon niet goed maar we geven geen garantie omdat we op basis van de voorwaarden, die niets met het falen van de pomp te maken hebben, de garantie kunnen afwijzen.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20596
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Zo lees ik het ook Niels. En dat is voor Robert wel heel zuur.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Wat een paarse-krokodillen-verhaal.

Dus als ik het goed begrijp:
1. Bij garantieproblemen moet je terug naar de oorspronkelijke dealer/reparateur.
2. Als jij de auto van de eigenaar hebt gekocht, en er gebeurt iets binnen de garantietermijn, moet de oorspronkelijke eigenaar de garantieclaim indienen.

Ik kan er met mijn verstand niet bij. Dus stel, op vakantie in Zweden gaat de brandstofpomp kapot, en deze wordt bij de Volvo dealer in, laten we zeggen, Stockholm, vervangen. Binnen een jaar gaat deze weer kapot (garantie) en dan zou je dus naar Stockholm moeten gaan om je garantie te krijgen? Absurd. Volgens mij hebben we een Europese interne markt en probeert Volvo Zweden jou als consument met een dikke kluit het riet in te sturen.

Als ik jou was zou ik dit voorleggen aan Elżbieta Bieńkowska van de de Europese Commissie, zij houdt zich bezig met de interne vrije markt.

https://ec.europa.eu/commission/commissioners/2014-2019/bienkowska_en

Ongetwijfeld ga je een reactie krijgen waar in staat dat Volvo hier fout zit. En dit zou ik dan weer doorleiden naar de directie van Volvo Car Group, bijvoorbeeld Björn Annwall. Afgaande op de functieomschrijving houdt hij zich bezig met "de markt".
https://group.volvocars.com/company/executive-management-team/bjorn-annwall
Laatst gewijzigd door DB200 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6398
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Het is wel goed om te bedenken dat er hier wel verschil is tussen fabrieksgarantie en garantie van de verkoper. Volvo stelt denk ik terecht dat er sprake is van die laatste. Fabrieksgarantie geldt nl. wel internationaal (anders zou mijn V60 D6 die ook uit Zweden komt ook niet onder garantie worden gerepareerd).
Ik heb een soortgelijk akkefietje gehad met de Gazelle fiets van mijn vrouw, fiets van 1 jaar oud gekocht op MP. Na een paar weken blijkt dat het frame gescheurd is en dat dit een gekend euvel is. Claim op garantie gedaan, maar Gazelle wees ook naar de verkoper op basis van de voorwaarden. Het frame werd toen wel vergoed, arbeidsloon niet (op basis van die voorwaarden dus).
Ook toen werd gezegd dat de verkoper van MP de claim had moeten indienen (maar daar had ik dus geen gegevens meer van).
Het is misschien een paarse krokodil, maar zo werkt het dus.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”