Heren, dames ook,
zo nu en dan krijg ik een waarschuwingsgeluid van 2 sensoren tegelijk terwijl er niets achter de auto is. Dit vooral bij vochtig weer. Mijn idee is om de sensoren aan de achterkant een anti-vocht behandeling te geven maar kan ik daarbij zo op straat? Is trouwens mijn idee correct of is er een andere oorzaak?
Kuren PDC
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3672
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Vocht zou idd een probleem kunnen zijn. Nu kun je natuurlijk alles gelijk gaan uitbouwen of vervangen door nieuw. Wat ik zelf zou doen is eerst de goedkope methodiek: sensoren aan de buitenzijde goed schoonmaken, daarna goed droog maken, bijv. föhnen, en dan in de autowas zetten zodat je vocht weert. Aan de binnenkant van de bumper (achterzijde sensoren) ook goed droog maken, contact/bedrading los maken en ook drogen en vervolgens inspuiten met WD40. Geen idee of je na verbinding van de stekkers de software weer moet inregelen, dit zou je bij je garagist kunnen navragen.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Volvo_Bjorn
- 3rd Gear member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 27.05.2016 - 20:34
Mijn vorige als mijn huidige V60 doen dit ook. Daarstraks zelfs nog 2 keer. Pieptoon die continu gaan en op het scherm komt de auto met sensor afstand te staan. Enkel zijn de balkjes wel leeg. Na een 3 tal seconden verdwijnt het ook weer.
-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total
)
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total

- Ivo81
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 16.07.2017 - 02:02
Is volgens mij idd een vocht probleem, die van mij heeft er achter ook last van al ik in de wasstraat ben geweest meestal lost het probleem zich na 2 dagen vanzelf op bij mij. ik zie dan in het scherm bij 2 sensoren dat hij uitslaat met een constante piep terwijl er niets achter de auto zit. zodra ze droog zijn werkt alles weer naar behoren.
V70 2.0d momentum S60 2.4 edition
- Chris 56
- 2nd Gear member
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 17.02.2011 - 19:54
- Locatie: Hillegom
Ha... was ook bij mij zo.
En.. toen ik uitstapte om daar na te kijken zag ik een druppeltje op de "lens" zitten.
Alle "lensjes" even met een beetje poets behandeld en nu vallen de druppels er zo af.
Probleem opgelost.
Een gelijke had ik met de sensor in de gril tijdens de vorst.... zat wat zou op denk ik.
Ook een beetje poets... en huppekee opgelost..
En toen ook maar de BLIS sensors gepoetst natuurlijk... als je toch bezig bent he...
Succes
Chris
En.. toen ik uitstapte om daar na te kijken zag ik een druppeltje op de "lens" zitten.
Alle "lensjes" even met een beetje poets behandeld en nu vallen de druppels er zo af.
Probleem opgelost.
Een gelijke had ik met de sensor in de gril tijdens de vorst.... zat wat zou op denk ik.
Ook een beetje poets... en huppekee opgelost..
En toen ook maar de BLIS sensors gepoetst natuurlijk... als je toch bezig bent he...

Succes
Chris
V70 2.5T Summum met Driver support line, 260Pk, 380Nm GT6 Caspian Blue Pearl MY 2010
S40 2.4 Momentum sport ed. 170 Pk, 240 Nm. MY 2005
Mitsubishi Galant GLS2.0 175Pk 1999
Mitsubishi Galant GTI 2.0 190Pk 1993
Mitsubishi Galant EXE 2.0 150Pk 1987
Mitsubishi Galant GL 2.0 110PKk1983
Mitsubishi Galant Sigma 2.0 90Pk 1979
Datsun Bluebird 1800 BJ ??
Datsun Cherry 1200 GL BJ ??
Datsun Cherry A100 GL BJ ??
Simca 1000 Rally 1 BJ1970 (Wrecked)
S40 2.4 Momentum sport ed. 170 Pk, 240 Nm. MY 2005
Mitsubishi Galant GLS2.0 175Pk 1999
Mitsubishi Galant GTI 2.0 190Pk 1993
Mitsubishi Galant EXE 2.0 150Pk 1987
Mitsubishi Galant GL 2.0 110PKk1983
Mitsubishi Galant Sigma 2.0 90Pk 1979
Datsun Bluebird 1800 BJ ??
Datsun Cherry 1200 GL BJ ??
Datsun Cherry A100 GL BJ ??
Simca 1000 Rally 1 BJ1970 (Wrecked)
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Moet dan de bumper eraf?DB200 schreef: Vocht zou idd een probleem kunnen zijn. Nu kun je natuurlijk alles gelijk gaan uitbouwen of vervangen door nieuw. Wat ik zelf zou doen is eerst de goedkope methodiek: sensoren aan de buitenzijde goed schoonmaken, daarna goed droog maken, bijv. föhnen, en dan in de autowas zetten zodat je vocht weert. Aan de binnenkant van de bumper (achterzijde sensoren) ook goed droog maken, contact/bedrading los maken en ook drogen en vervolgens inspuiten met WD40. Geen idee of je na verbinding van de stekkers de software weer moet inregelen, dit zou je bij je garagist kunnen navragen.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3672
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Vermoedelijk niet maar weet het niet 100% zeker, kun je er van onder niet bij als de auto op de brug staat?
Ik zou eerst alleen de buitenkant doen (wassen, drogen, waxen/poetsen) en kijken of dat al goed gaat, zoals anderen getuigen.
Ik zou eerst alleen de buitenkant doen (wassen, drogen, waxen/poetsen) en kijken of dat al goed gaat, zoals anderen getuigen.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"