@kvckvc
Bedankt voor al je advies. Ik heb inderdaad besloten toch zeker te gaan voor een D5 MY2017 van 235pk (een T6 kan ik eventueel overwegen indien er eentje wordt aangeboden met de nodige opties, maar ze lijken vrij zeldzaam te zijn op de 2dehands markt)
Een T8 lijkt me niet interessant als particulier (geen voordeel in belastingen) en heb vandaag nog met een collega (wel zelfstandig) gesproken die er met eentje rijdt, en hij gaf idd toe dat de afstand die hij kan afleggen met een volle tank niet om over naar huis te schrijven is, en het spijtig is dat de tank zo klein is op deze modellen 52l vs 72l ?
@snrbcb
bedankt voor de tip mbt het alarm. Ga ik zeker rekening mee houden bij een aankoop.
ivm de introductie periode van de D5 MY2016 -> MY2017 heb ik nog wel volgend vraagje indien er iemand op kan antwoorden.
Ik dacht deze te kunnen herkennen aan de extra pk's (225pk vs 235pk door de powerpulse), maar had onlangs een gesprek met een volvo dealer die enkele full option modellen van Volvo Zweden (of Duitsland) had geïmporteerd met als eerste registratie 10/2016.
Het eigenaardige was dat deze 225pk hadden ipv de verwachte 235pk.
Dit zou als reden hebben dat in sommige landen de regelgeving iets strikter zou zijn en daarmee het vermogen iets naar beneden gehaald zou zijn (uitstoot ?)
Maar mij lijkt in elk Europees land toch vanaf half 2016 de D5 modellen 235pk te hebben tenzij ik ergens iets gemist heb tijdens mijn zoektocht op buitenlandse 2dehands autosites?
Nu weet ik natuurlijk dat de eerste inschrijving niet hetzelfde is dan de productie datum, maar hij bevestigde mij dat het wel degelijk over MY2017 ging.
Een hoop vragen van een toekomstige XC90 bezitter
-
- 5th Gear member
Dat is dan ook simpel door de verkoper in de code in het chasisnummer aan te tonen.dafran schreef: @kvckvc
....
Nu weet ik natuurlijk dat de eerste inschrijving niet hetzelfde is dan de productie datum, maar hij bevestigde mij dat het wel degelijk over MY2017 ging.
Ik veracht zelf dat het hier gaat om een overjarig model. Dus wel model 2016.