Ik stond er redelijk sceptisch tegenover, volgens mij schakelde mijn bak nog prima, alleen heel af en toe een beetje bruuske "klonk" als ik gas loste en de bak begon terug te schakelen.
De auto heeft nu 170.000km gelopen en er was nog nooit olie van de bak ververst of geflusht.
Heb er een tijdje aan getwijfeld of ik nu 300€ ging ophoesten voor een flush of niet.
Uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt en vandaag langs gereden.
Ik verwachte de olie nog in redelijk goede staat, maar wat eruit kwam tarte mijn verbeelding, gewoon sterke expresso koffie !
Eerst ging er een reinigingsmiddel bij de oude olie om de bak intern te reiningen, na een goeie 5min doorheen alle mogelijke versnellingsbakstanden te gaan (R, D, S, 1, 2 en 3) gaan de kranen van de flush om en wordt de oude olie afgevoerd en heldere rode ATF olie doorgespoeld.
Na de ingreep een testritje in de buurt en mijn mond viel open, wat een verschil !
De bak schakelt gewoon onvoelbaar op en terug, als je bij 90km/u gas los laat en laat afzakken tot 30km/u zou je zweren dat ik de bak in N gezet heb, alleen aan de toerenteller zie je dat de bak terug schakelt.
Hernemingen zijn ook vlotter wegens nagenoeg geen slip (giertronic) meer.
300€ is niet voor niks, maar ik ben er echt blij mee.
De C70 heeft nu 80.000km gelopen, maar die gaat later dit jaar dezelfde kuur krijgen, het verschil is te groot om het niet te doen.
De leuke commentaren van de mensen bij Powerflush en zelfs de volgende klant "wat heeft u een mooie XC70" maakten de beleving helemaal af

Nog een fotootje van voor en na de flush