Mooi zo..... echter nog niet helemaal happy lees ik.
Zet mij te denken of ik over een week of wat de update wel of niet laat doen. Ding loopt nu goed en dat wil ik graag zo houden.
De Platte Camper
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ik tuf de komende dagen nog wel even rond en koekeloer wat in de instellingen. Ik laat het wel weten.Hans oet Twent schreef: Mooi zo..... echter nog niet helemaal happy lees ik.
Zet mij te denken of ik over een week of wat de update wel of niet laat doen. Ding loopt nu goed en dat wil ik graag zo houden.
Wat ik nu wel merkte: Ik kreeg spontaan traffic alerts op FM via Skyradio bij het ophalen van de auto.
Zou daar toch wat verandert zijn

- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Ik ben benieuwd!
“Carpe Diem”
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ik niet meer. Ik zag het al op de XC90 die ik mee had, maar nu ook op de Camper gezien na de update.Hans oet Twent schreef: Ik ben benieuwd!
Bij het opstarten van je dashboard krijg je nu een checklist van features die gechecked zijn voor het opstarten.
Ik was net te laat met het starten van de video, maar morgen zal ik deze eens proberen op te vangen. Heden middag zag ik deze ineens opkomen op het tellerhuus.
Daarnaast heb ik 1 nieuwe knop ontdekt. Niet dat ik het idee had dat de feature ontbrak, maar als dat het geval wel was, dan heb ik er een nieuwe feature bij.
Botsings-preventie a.k.a. Collision prevention.
zie de knop in de screenshot.
Verder gedraagt de koets zich deels als vanouds. Start-stop lijkt inderdaad de geest te hebben gegeven. Verder lijkt de BLISS en Cross-traffic alert hypersensitief. Alle auto's die toch wel 1,5m van me vandaan staan in een wachtrijtje voor het stoplicht zorgen ervoor dat de sensoren wat denken waar te nemen. Irritant.
Komende 3 weken testen en kijken of het verbetert. Zo niet, dan melden voor een extra onderhoudsmoment. Ik heb geen tijd om eerder langs te gaan in Waddinxveen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door jrkalf op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
jrkalf schreef:Ik niet meer. Ik zag het al op de XC90 die ik mee had, maar nu ook op de Camper gezien na de update.Hans oet Twent schreef: Ik ben benieuwd!
Bij het opstarten van je dashboard krijg je nu een checklist van features die gechecked zijn voor het opstarten.
Ik was net te laat met het starten van de video, maar morgen zal ik deze eens proberen op te vangen. Heden middag zag ik deze ineens opkomen op het tellerhuus.
Daarnaast heb ik 1 nieuwe knop ontdekt. Niet dat ik het idee had dat de feature ontbrak, maar als dat het geval wel was, dan heb ik er een nieuwe feature bij.
Botsings-preventie a.k.a. Collision prevention.
zie de knop in de screenshot.
Verder gedraagt de koets zich deels als vanouds. Start-stop lijkt inderdaad de geest te hebben gegeven. Verder lijkt de BLISS en Cross-traffic alert hypersensitief. Alle auto's die toch wel 1,5m van me vandaan staan in een wachtrijtje voor het stoplicht zorgen ervoor dat de sensoren wat denken waar te nemen. Irritant.
Komende 3 weken testen en kijken of het verbetert. Zo niet, dan melden voor een extra onderhoudsmoment. Ik heb geen tijd om eerder langs te gaan in Waddinxveen.
As you know ik heb een Instappertje en slechts 6 knoppen op het scherm staan...

“Carpe Diem”
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Tja, 6 knoppen. Klinkt als 2x de bilgrill, volume knoppen en ruitverwarmers. 
Ik heb de ochtendcheck gevangen op bewegende beelden.

- Rob M
- 5th Gear member
Leuk om te zien! Dit zag ik voor het eerst tijdens mijn proefrit met de XC40. Mooi systeem zo.
Hartelijke groet,
Rob
Rob
Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Klopt.....jrkalf schreef: Tja, 6 knoppen. Klinkt als 2x de bilgrill, volume knoppen en ruitverwarmers.
“Carpe Diem”
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Inmiddels een weekje en weer 1200+ kilometers...
Het start/stop mechanisme werkt weer. Blijkbaar toch een accu dingetje. Toch te ver leeg gelopen tijdens alle updates en dat had een aantal dagen nodig om bij te trekken. De kilometers zijn pas later in de week gereden.
Verder lijkt de auto auto alle updates prima te hebben doorstaan.
Nu weer lekker spelen in de sneeuw. Er ligt al heel veel en vandaag sneeuwt het vrolijk verder.
Ik kan op punten de caravan niet meer uitkijken omdat er te veel ligt.
Las net nog een herinnering over de voetkik. Helaas altijd een onding gevonden. Ik wist niet dat deze er op zat, dus kwam er per ongeluk achter toen deze begon te acteren. Probeer je hem te activeren, dan reageert deze niet.
Ik las net bij Alwin dat er updates zijn geweest, dus ik ga het even uitproberen zo meteen.
Het start/stop mechanisme werkt weer. Blijkbaar toch een accu dingetje. Toch te ver leeg gelopen tijdens alle updates en dat had een aantal dagen nodig om bij te trekken. De kilometers zijn pas later in de week gereden.
Verder lijkt de auto auto alle updates prima te hebben doorstaan.
Nu weer lekker spelen in de sneeuw. Er ligt al heel veel en vandaag sneeuwt het vrolijk verder.
Ik kan op punten de caravan niet meer uitkijken omdat er te veel ligt.
Las net nog een herinnering over de voetkik. Helaas altijd een onding gevonden. Ik wist niet dat deze er op zat, dus kwam er per ongeluk achter toen deze begon te acteren. Probeer je hem te activeren, dan reageert deze niet.
Ik las net bij Alwin dat er updates zijn geweest, dus ik ga het even uitproberen zo meteen.
Laatst gewijzigd door jrkalf op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Follow-up van de voetkik. Die doet het prima!
Ik had het bij de dealer al eens gevraagd en men had me verteld dat normaal bij het plaatsen van een sleurhuthaak de kik wordt verplaatst naar de linkerkant. Dat was bij mij niet het geval was me verzekerd, hij zou rechts zitten. Dus zo geschied en getest, het "leek" te werken, sporadisch?
Dus zojuist nog maar eens de som op de proef genomen en bij de linker uitlaat getest. De veronderstelde plek waar 'normaal' na het plaatsen van de schoonmoederhaak de kik moet zitten.
Je raadt het al: daar zit de kik en nu heb ik een 100% score op de voetkik. Alles doet het goed.
Ik had het bij de dealer al eens gevraagd en men had me verteld dat normaal bij het plaatsen van een sleurhuthaak de kik wordt verplaatst naar de linkerkant. Dat was bij mij niet het geval was me verzekerd, hij zou rechts zitten. Dus zo geschied en getest, het "leek" te werken, sporadisch?
Dus zojuist nog maar eens de som op de proef genomen en bij de linker uitlaat getest. De veronderstelde plek waar 'normaal' na het plaatsen van de schoonmoederhaak de kik moet zitten.
Je raadt het al: daar zit de kik en nu heb ik een 100% score op de voetkik. Alles doet het goed.
-
- 5th Gear member
Mooi om te lezen Jelle.
Bij mijn heeft hij altijd links gezeten. ook voor montage trekhaak.
Bij mijn heeft hij altijd links gezeten. ook voor montage trekhaak.
Was één V90
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Zo, maar weer eens een kleine update.
Slechts een ruime maand verder heb ik vandaag de 40.000km gepasseerd.
De camper en ik beginnen elkaar te begrijpen. Alle nieuwe techniek is heel mooi, maar zuinig is het allerminst. Met geregelde ritjes door het land krijg ik eindelijk een autobahn voetje dat weet hoe de auto moet rijden.
Een gemiddelde rit van 140km naar Eindhoven resulteert nu in een mooi verbruik van rond de 6,9L a 7,2L/100km in de Volvo App.. Mijn laatste tankbeurt met de kleine ritjes tussendoor in de Spritmonitor gaf aan dat dit toch iets hoger ligt op 7.8L/100km.
Dit komt nog wel wat verder omlaag.
Verder is er maar 1 grote irritatie en die zit hem in de navigatie. Ik heb alle POI's uitstaan, maar als ik de nav op Full screen heb dan blijft dat prut ding maar komen met POI's. Heel vervelend.
Slechts een ruime maand verder heb ik vandaag de 40.000km gepasseerd.
De camper en ik beginnen elkaar te begrijpen. Alle nieuwe techniek is heel mooi, maar zuinig is het allerminst. Met geregelde ritjes door het land krijg ik eindelijk een autobahn voetje dat weet hoe de auto moet rijden.
Een gemiddelde rit van 140km naar Eindhoven resulteert nu in een mooi verbruik van rond de 6,9L a 7,2L/100km in de Volvo App.. Mijn laatste tankbeurt met de kleine ritjes tussendoor in de Spritmonitor gaf aan dat dit toch iets hoger ligt op 7.8L/100km.
Dit komt nog wel wat verder omlaag.
Verder is er maar 1 grote irritatie en die zit hem in de navigatie. Ik heb alle POI's uitstaan, maar als ik de nav op Full screen heb dan blijft dat prut ding maar komen met POI's. Heel vervelend.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Tja het is wel een verdomd fijne reiswagen hoor. Verbruik hangt af van jouw rechtervoet. Ik kan rustig 1 op 10 rijden maar 1 op 17 is ook heel goed haalbaar. Echter dan heb je geen plezier.... En rij je op de cruise in het rijtje mee.jrkalf schreef:Verder is er maar 1 grote irritatie en die zit hem in de navigatie. Ik heb alle POI's uitstaan, maar als ik de nav op Full screen heb dan blijft dat prut ding maar komen met POI's.
Vwb de navigatie..... ik heb hem nooit op Full screen staan en de POI's gebruik ik ook niet. Ik zal het je nog sterker vertellen ik gebruik dat ding alleen om mijn ETA te controleren. uiteraard is het ondersteunend aan mijn route. Die ik overigens zelf bepaal. Ook in Deutschland.... Ik ben wel content met het geheel hoor.
“Carpe Diem”
-
- 6th Gear member
Jij weet waar je heen rijdt, die gave heeft helaas niet iedereen. 

- jrkalf
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ik weet gelukkig ook vaak waar ik naar toe moet. De borden langs de kant van de weg, of overhangend, doen wonderen.
Meestal is het om ETA te checken, soms in nieuwe gebieden is het wel verdraaid makkelijk om dan even op het scherm te kunnen kijken.
Zuinig rijden is inderdaad alleen te doen met engelen geduld en van dien aard gezoold schoentje. Op het gewone duw hem door de spits heen voetje is 1 op 11 a 12 een realistischer getal.
1 op 14 met de benzine is uitzonderlijk zuinig.
Meestal is het om ETA te checken, soms in nieuwe gebieden is het wel verdraaid makkelijk om dan even op het scherm te kunnen kijken.
Zuinig rijden is inderdaad alleen te doen met engelen geduld en van dien aard gezoold schoentje. Op het gewone duw hem door de spits heen voetje is 1 op 11 a 12 een realistischer getal.
1 op 14 met de benzine is uitzonderlijk zuinig.
- Paul
- Geartronic member
Grappig dit topic totaal gemist omdat ik niks met kampers heb, blijkt het over je V90 te gaan 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Jaja, de 41 staat al weer op de teller te prijken. Aan het eind van de week gaat de 42 er ook al wel komen.
Aan het eind van de week even op bezoek bij de vrinden in Waddinxveen. Tegen m'n geloof in toch maar de zomertjes er al onder. Dan maar met de "stadsbus" naar de gletsjer als het gaat sneeuwen in mei. (Wat is het leven toch zwaar...)
Daarnaast moet ik helaas ook geloven aan m'n andere heilige verbod op de auto. De eerste stappen zijn gezet naar een deaudskist boven op de camper. De frequente reizen naar de bergen zijn vaak en met steeds meer race spullen van dusdanig formaat dat het ongemakkelijk wordt om met 3man+ in de auto te zitten. Als er een teamgenoot van de kleine man mee moet, dan past het gewoon niet meer.
Nee, ik wil voorlopig nog geen VW Transporter 4Motion (L2H1) dubbel cabine... Ik wacht nog altijd op een Volvo alternatief (en dan bedoel ik niet de Ford Transit of een FH16).
Aan het eind van de week even op bezoek bij de vrinden in Waddinxveen. Tegen m'n geloof in toch maar de zomertjes er al onder. Dan maar met de "stadsbus" naar de gletsjer als het gaat sneeuwen in mei. (Wat is het leven toch zwaar...)
Daarnaast moet ik helaas ook geloven aan m'n andere heilige verbod op de auto. De eerste stappen zijn gezet naar een deaudskist boven op de camper. De frequente reizen naar de bergen zijn vaak en met steeds meer race spullen van dusdanig formaat dat het ongemakkelijk wordt om met 3man+ in de auto te zitten. Als er een teamgenoot van de kleine man mee moet, dan past het gewoon niet meer.
Nee, ik wil voorlopig nog geen VW Transporter 4Motion (L2H1) dubbel cabine... Ik wacht nog altijd op een Volvo alternatief (en dan bedoel ik niet de Ford Transit of een FH16).
-
- 5th Gear member
Mooi om te lezen Jelle.
Maar geen ruimte in een V90?
Race spullen? Lange latten of plankenneem ik aan..
Was één V90
- RoaldH
- 6th Gear member
Je bent niet de enige die dat dacht...Paul schreef: Grappig dit topic totaal gemist omdat ik niks met kampers heb, blijkt het over je V90 te gaan![]()
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Lange latten en het feit dat de auto een 1/3 en 2/3 bankopstelling heeft.D5R-Design schreef: Mooi om te lezen Jelle.
Ik kan dus niet fijn met 4 man in de auto zitten met de ski's in het midden. Het skiluik wat erbij zit is bedoelt voor slechts 1 paar ski's.
Anyway, vandaag op een haar na de 42k gemist bij het bezoek aan de dealer. Maar niet getreurd, dankzij adequaat handelen van de dealer mag ik nog een keertje langsrijden.

Zomertjes liggen er onder, maar de aflevering van de handvaten op het dak ging iets minder goed. Helaas had een besteld component niet de binnenkant van mijn auto gehaald en ligt nog bij de monteur op de werkbank.
Gelukkig moet ik vandaag nog even naar Brabant, dus reis ik daarom nogmaals langs de dealer.