Hoi,
Ik heb sinds kort een Volvo 164 automatic uit 1970.... Ik ben bezig om hem op te knappen en heb een probleem met de versnellingsbak denk ik.
Hij schakelt probleemloos in de R,N,D en L ook schakelt hij prima van 1 naar 2 en werkt de kickdown goed. Alleen naar de 3e versnelling schakelt hij helemaal niet. Weet iemand misschien of dit zelf af te stellen is of waar dit aan kan liggen? Ik had er al over gelezen in het werkplaatshandboek maar kom er niet achter hoe ik dit moet oplossen.
Gr Pim
Volvo 164 automaat
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 25.04.2010 - 11:02
- Locatie: Grave
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30240
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Schakelt de bak in D wel door naar alle versnellingen? Als het handmatig niet lukt kan het mogelijk een afstellingsprobleem zijn.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 25.04.2010 - 11:02
- Locatie: Grave
Het probleem is juist in de D... hij wil niet overschakelen naar de 3e versnelling.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30240
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dan is het geen afstellingsprobleem maar zit het probleem in de bak zelf. je kan eens informeren bij een automaten specialist.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 25.04.2010 - 11:02
- Locatie: Grave
dat is niet echt het antwoord waar ik iets aan heb.. ik zoek iemand die dit probleem kent die misschien een tip heeft hoe ik dit kan oplossen. Natuurlijk is de oplossing een automaatbak specialist alleen wil ik het zelf repareren.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20822
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik snap dat je het antwoord niet wil horen als je het zelf op wil lossen. Echter als het niet in het werkplaats handboek staat is het mogelijk ook niet zelf op te lossen. Een automaat is ietwat ingewikkelder techniek dan een handbak. Daar waagt niet iedere (hobby)monteur hier zich aan. Ik zou gewoon wel informeren bij een specialist. Mogelijk dat hij je advies kan geven waarna je het eventueel zelf kan doen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- NicoV40
- 4th Gear member
- Berichten: 688
- Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44
Goedkoopste wat je zelf kan doen is denk ik de olie eens vervangen.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie

Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk

Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)

-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 25.04.2010 - 11:02
- Locatie: Grave
Bedankt voor jullie reacties! Heb in het werkplaatshandboek gelezen dat er een klep is voor schakelen van 2 naar 3. Die kan blijven plakken geven ze daar aan.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Vaak is er een solenoid stuk waardoor de bak niet meer schakelt naar die betreffende versnelling. Heb je alle kabels wel goed afgesteld? En olienivo gecontroleerd?
Kijk anders even op deze link, daar staat een hoop info vwb afstellen:
https://www.autozone.com/repairguides/V ... 5280064364
Kijk anders even op deze link, daar staat een hoop info vwb afstellen:
https://www.autozone.com/repairguides/V ... 5280064364
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
Hou ons op de hoogte. Ik ben benieuwd.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.