Sinds 5 Januari 2018 ben ik trots eigenaar van een 2018 V40 T3 Ice White R-Design.
Na meer dan 8 jaar gereden te hebben in een 2009 C30 1.8 Ice White R-Design was het wel eens tijd voor een upgrade.
Ik was heel erg tevreden van de C30 waar ik jaren zonder problemen in gereden heb dus heb ik gekozen voor dezelfde uitvoering en kleur met opnieuw een benzine.
Als extra opties heb ik nog, sensus navigatie pack + Volvo on call, 18” Ixion IV, Full LED koplampen enzo,...

5 Januari was het na 2 maanden wachten eindelijk zover...


Maar al direct bij thuiskomst van de dealer heb ik vocht opgemerkt in de rechter koplamp van mijn nieuwe V40.
Bij droogweer en koude lucht zoals vandaag beslaat heel de binnenkant van de koplamp.
Bij regenweer of wasbeurt vormen zich heel veel druppels in de koplamp. En met al dat chrome in de koplamp valt dit dubbel zo hard op.
De dealer heeft van de koplamp foto’s genomen en aanvraag voor garantie koplamp aangevraagd bij Volvo Cars Customer Service Benelux.
Hierbij kregen ze direct antwoord dat dit normaal is en dat aanvraag voor garantie(nieuwe koplamp of herstelling) afgewezen is.
Ik sta hier nu met een Volvo van 1 maand oud met water in mijn koplamp(volgens de dealer kost deze 1800€) en heb geen recht op een nieuwe?
5 maart zal er een laatste onderzoek (druk test) met speciale meetapparatuur gedaan worden bij de dealer om te testen of deze nog genoeg licht heeft en misschien alsnog tot vervanging onder garantie over te gaan.
Hier heb ik echter weinig hoop op... En heb ik het gevoel dat de dealer dit enkel doet om zich in te dekken mocht de wagen kwestie van veiligheid niet in orde zij.
Zijn hier mensen die dit ook meegemaakt hebben en misschien tips hebben?
Alvast bedankt!