Voorstellen + melden van probleem

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
AudioBlaster
Starter

Hallo allen,

Sinds 5 Januari 2018 ben ik trots eigenaar van een 2018 V40 T3 Ice White R-Design.
Na meer dan 8 jaar gereden te hebben in een 2009 C30 1.8 Ice White R-Design was het wel eens tijd voor een upgrade.
Ik was heel erg tevreden van de C30 waar ik jaren zonder problemen in gereden heb dus heb ik gekozen voor dezelfde uitvoering en kleur met opnieuw een benzine.
Als extra opties heb ik nog, sensus navigatie pack + Volvo on call, 18” Ixion IV, Full LED koplampen enzo,... 8-)

5 Januari was het na 2 maanden wachten eindelijk zover... :love: Mijn nieuwe Volvo :love:

Maar al direct bij thuiskomst van de dealer heb ik vocht opgemerkt in de rechter koplamp van mijn nieuwe V40.
Bij droogweer en koude lucht zoals vandaag beslaat heel de binnenkant van de koplamp.
Bij regenweer of wasbeurt vormen zich heel veel druppels in de koplamp. En met al dat chrome in de koplamp valt dit dubbel zo hard op.
De dealer heeft van de koplamp foto’s genomen en aanvraag voor garantie koplamp aangevraagd bij Volvo Cars Customer Service Benelux.

Hierbij kregen ze direct antwoord dat dit normaal is en dat aanvraag voor garantie(nieuwe koplamp of herstelling) afgewezen is.
Ik sta hier nu met een Volvo van 1 maand oud met water in mijn koplamp(volgens de dealer kost deze 1800€) en heb geen recht op een nieuwe?

5 maart zal er een laatste onderzoek (druk test) met speciale meetapparatuur gedaan worden bij de dealer om te testen of deze nog genoeg licht heeft en misschien alsnog tot vervanging onder garantie over te gaan.
Hier heb ik echter weinig hoop op... En heb ik het gevoel dat de dealer dit enkel doet om zich in te dekken mocht de wagen kwestie van veiligheid niet in orde zij.

Zijn hier mensen die dit ook meegemaakt hebben en misschien tips hebben?
Alvast bedankt!
Marcel.lang
1st Gear member

Ja!
Ik heb precies hetzelfde gehad bij mijn v40 van 2017.
Altijd bij regen of wassen vocht in beide (full led) koplampen.
Bij de lektest bleek er niks mis mee te zijn maar het probleem bleef. Het is absoluut geen produkteigenschap zoals volvo meldde want na lang zeuren zijn mijn koplampen vervangen en 100% vochtvrij!
Je moet wel een dealer hebben die er flink achteraan zit want ze vervangen ze niet zomaar...
Johan s60
6th Gear member

Vocht in koplamp hoort niet, PUNT
Gewoon voet bij stuk houden tot het goed is verholpen.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Jeff KTM
1st Gear member

Vocht in de koplamp is zelfs APK afkeur..
bemmelenan
2nd Gear member

Heb dit bij mijn vorige V40, modellenjaar 2015 ook gehad. Heb hier ook een topic over gehad op dit forum. Met foto's van de beslagen koplampen. Dus ff zoeken.(Condensvorming binnenzijde koplampen) Heb na een hoop gedoe uiteindelijk nieuwe koplampunits gekregen, na eerst een mislukte modificatie van Volvo, waarbij het alleen maar erger werd.
Laatst gewijzigd door bemmelenan op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
MY2021 Volvo XC 40 Inscription Interieur blond/carcoale + veel toeters en bellen.
Tussendoor nog Mercedes GLA versleten.
MY 2016 Volvo V40 T5 Carbon edition Polestartuning
MY 2015 Volvo V40 T4 R-Design plus | Saphire Black | 18" Ixion II | Business Pack Pro |sportonderstel| Polestartuning | Prive rijder
Johan s60
6th Gear member

Marcel.lang schreef: Ja!
Ik heb precies hetzelfde gehad bij mijn v40 van 2017.
Altijd bij regen of wassen vocht in beide (full led) koplampen.
Bij de lektest bleek er niks mis mee te zijn maar het probleem bleef. Het is absoluut geen produkteigenschap zoals volvo meldde want na lang zeuren zijn mijn koplampen vervangen en 100% vochtvrij!
Je moet wel een dealer hebben die er flink achteraan zit want ze vervangen ze niet zomaar...
In principe heb je alleen maar met je dealer te maken, dat hij het niet kan claimen bij Volvo nl is zijn probleem
Marcel.lang
1st Gear member

In principe heb je alleen maar met je dealer te maken, dat hij het niet kan claimen bij Volvo nl is zijn probleem

In principe wel ja...
Alleen kan ik het al jaren goed met mijn dealer vinden en pik ik niet dat Volvo het hun probleem maakt!
Ik nam gewoon steeds contact met Volvo ned op, nadat duidelijk was dat het echt veel vocht was kwamen en heel snel nieuwe hoor..
Vocht in koplampen blijft altijd een discussiepuntje, google je erop dan is het heel normaal en vooral bij heldere koplampen bijna niet te voorkomen, als het maar weer snel weg trekt... Nou geeft led alleen niet zoveel warmte dus blijft het lekker hangen!
Toen ik het had keek ik naar zo ongeveer iedere geparkeerde auto en dan zie je pas hoeveel auto's er vocht in de koplampen hebben!!
Bij m'n vorige s60 had ik het ook weleens, alleen dan veel minder en was het na een ritje weer verdwenen.
Mijn advies; steeds foto's maken en naar je dealer sturen, hun snappen ook wel dat er geen waas in hoort te staan en helpen je echt wel verder...
Johan s60
6th Gear member

Dan komt het wel goed, toch?
Marcel.lang
1st Gear member

Tuurlijk! Het is een nieuwe auto!
Plaats reactie

Terug naar “V40”