Begin 2015 is de Volvo V70 D4 Dynamic Edition van mijn vader uitgeleverd in het Electric Silver met wit leer.
Zeer smaakvol en tijdloos samengesteld. Wat rijdt en zit die auto goed zeg! Hierdoor is het Volvo vlammetje overgeslagen naar mij, een Volkswagen minded joch van 24...

Plaatje bij het praatje:

Aangezien ik dicht bij het vuur zit met de autohandel en de prijzen goed in de gaten moet houden voor vlotte handel, is het mij opgevallen dat de 2012 modellen van de V40 nu een beetje loskomen uit de lease. Hierdoor "kelderen" de prijzen door de overvloed aan V40's en is het ineens heel aantrekkelijk om mij zo'n auto aan te schaffen.
Eerder genoemd vlammetje is door een directe collega aangewakkert, die heeft een Rebel Blue Volvo V40 D2 R-design als demo. Een paar keer de auto mee gehad en wat rijdt dat goed zeg! Opslag verliefd geworden op die auto natuurlijk, maar de R-design's blijven nog wel stevig in prijs zeg. Tjonge-jonge!

MAAR NU!
Zo'n V40 zit prima. Maar een S80 van de tweede generatie is ook subliem en die koop je al voor hetzelfde geld als een leuke V40 Momentum...
Nu mijn dilema en gelijk een vraag voor advies qua keuze:
- S80 2.5T op LPG G3
- V40 1.6 D2
Qua maandelijkse kosten zal het om het even gaan. Maar is zo'n "olde belle" Volvo nog betrouwbaar op gas. Of zit er meer toekomst in de PSA/Ford diesel motor?
Ik kijk uit naar jullie reactie en bevindingen!