Upgrade geluid XC70 2008

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
rnieuwenhuijzen
1st Gear member

Mijn huidige V70 had in eerste instantie een standaard radio. Zelf heb ik de bestaande speakers vervangen door High Perfomance speakers, tweeters en versterker toegevoegd en een losse bass speaker in de bagageruimte geplaatst. Hierdoor is het geluid nu prima. Volgende week krijg ik mijn nieuwe auto, een XC70 uit 2008 met standaard radio.

Wat zijn de mogelijkheden om ook in deze nieuwe auto het geluid te verbeteren? Zijn er speakers om de bestaande te vervangen (Volvo of anders merk?). Is er een versterker toe voegen? Is de radio eventueel te vervangen voor een dubbel din uitvoering en werkt dan alles nog qua display?

Misschien kan iemand zijn ervaring hier delen?

Alvast bedankt!
Doeke Dobma
5th Gear member

XC70 uit 2008, ik neem aan dat je dan het nieuwe model bedoelt.
Ik ga er nu vanuit dat je dus 'Base Performance' audio hebt. Ik tegenstelling tot de V70N is er elektronisch gezien niets te upgraden. De auto configuratie kan namelijk niet aangepast worden. Een andere versterker wordt dus niet herkend en software bestaat er niet voor (niet passend bij de auto, bedoel ik dan). VolvoTune kan de autoconfiguratie wel aanpassen, maar dan moet een versterker fysiek ook nog passen. Je kan er niet een aparte kabelboom op aansluiten ofzo, alles moet voorbereid zijn, en dat zal niet het geval zijn. De radio kun je ook niet vervangen, kun je echt vergeten. Wel kun je de speakers upgraden. Je kunt bij Base audio de speakers 'veilig' upgraden naar High Performance. Premium niet, dat trekt de base versterker niet. Het schijnt dat je wel een sub kunt toevoegen, die VolvoTune dan kan activeren.
Heel misschien kan ik je na volgende week aan een High Performance speakerset helpen.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
rnieuwenhuijzen
1st Gear member

Was ik al bang voor. Ik heb wel interesse in de speakerset. Waarom doe je die weg?
Doeke Dobma
5th Gear member

rnieuwenhuijzen
1st Gear member

Duidelijk. Ik houd mij in ieder geval aanbevolen voor een setje.
Doeke Dobma
5th Gear member

Ik doe niks weg, ik heb een uit de hand gelopen hobby. Ik ga af en toe naar Zweden om daar onderdelen in te kopen die ik hier dus verkoop. Voorkeur ligt daarbij op audio delen, omdat ik zelf vanuit een andere hobby wel audio minded ben. Met dat ik 'misschien' een set kan leveren betekend dus dat het afhankelijk is van het aanbod wat ik in Zweden tegenkom. Volgende week ga ik weer :)

Bovenste link is een topic van JosW, hem heb ik ook zo'n set geleverd. Heb al meerdere mensen zo'n set geleverd en iedereen is er enthousiast over. Wat je je wel moet bedenken; je krijgt het nooit zo mooi als in de V70N. De kwaliteit van de audio (van de fysieke componenten) is sindsdien achteruit gegaan (afgezien de Dynaudio systemen).
Doeke Dobma
5th Gear member

Ik neem sowieso mee wat ik kan vinden, als ik een set voor je heb stuur ik je wel even een berichtje.
rnieuwenhuijzen
1st Gear member

Top! Alvast bedankt.
Doeke Dobma
5th Gear member

rnieuwenhuijzen schreef: Duidelijk. Ik houd mij in ieder geval aanbevolen voor een setje.
Ik heb inmiddels 2 sets beschikbaar :) Ik stuur je vanmiddag of vanavond even een pb.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”