In Zweden staan volvo's aan de paal met motorverwarming.
Passende maatregelen dus
Bevroren.....
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21179
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Hoho het was de diesel die bevroor.JJG schreef: Eigenlijk is het te gek voor woorden... een Zweedse auto die niet tegen de kou kan?
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7796
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Yep, de diesel was stroop geworden, heeft niks met Volvo te maken.
Er stonden ook genoeg andere merken met hetzelfde probleem stil..
Ook een eskimo kan kou vatten en zelfs doodvriezen
Er stonden ook genoeg andere merken met hetzelfde probleem stil..
Ook een eskimo kan kou vatten en zelfs doodvriezen

“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Dit zou me ook niet verbazen. En de warmte van de standkachel onder de motorkap (en het opgewarmde blok) is misschien in staat de ijskristallen te laten smelten in de leidingen onder de motorkap.NielsPHEV schreef: de standkachel werkt ook op brandstof maar heeft een veel minder complexe en minder hoge druk brandstofpomp zou me niets verbazen als de standkachel nog wel wil starten als de auto het niet meer wil of je daarmee de auto naar verloop van tijd aan de praat krijgt denk ik overigens niet
Laatst gewijzigd door RoaldH op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 23.09.2016 - 10:05
Mijn auto had het bij starten toch ook wel moeilijk. We zaten niet zo hoog, dus ik denk dat de minimum temp -16 is geweest. 1x -14 gezien om 9:00, maar toen scheen het zonnetje al lekker.
Maar ik hoorde meer mensen in het hotel erover dat hun auto het zwaar had.
Maar ik hoorde meer mensen in het hotel erover dat hun auto het zwaar had.