Koelvloeistofmelding V40 D2 bwjr 2013

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Gebruikersavatar
Nyttland
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 29.10.2015 - 23:21
Locatie: Utrecht

Al geprobeerd met een nieuwe dop?

Zelf ook 80.000km geleden probleem gehad met koelvloeistof meldingen, toen laten checken bij garage op druk ivm koppakking maar dit was ok. Onder garantie zou de koppakking vervangen worden, maar ik heb toen een topic gevonden hierover ergens op het forum (kan het 1-2-3 niet terugvinden) en heb zelf via internet voor ergens tussen de 5€ en 15€ een nieuwe dop (die vergeet men vaak te controleren...) gekocht, daarna niet meer het probleem gehad (klop-klop). Dus ook niet koppakking laten vervangen, persoonlijk liever niet iets open halen als het niet nodig is :-)

Poging waard lijkt me?

Succes
Renault Espace 1.8 PH2 225pk Paris Initiale
Renault Clio 0.9 PH2 90pk Intens

Volvo V60 2.0 D3 5c 6GT R-Design MY12 VolvoTune 185pk/480Nm
Alfa Romeo MiTo 1.3JTDm/84pk
Audi A6 Limousine 2.0TDI/140pk
Renault Laguna Hatchback 2.016v/140pk
Audi A4 Limousine 2.0TDI/131pk
Renault Megane GrandTour 1.5dCi/82pk
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD/140pk
Ford Focus 1.8TDdi/90pk
haRtV70R
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07.03.2010 - 11:32

Nou bij mij konden ze niets vinden als ze de boel onder druk zetten. Stond heel de nacht onder druk, niks aan druk verloren de volgende ochtend. Maar als ik gereden had zoog hij heel het keolvloeistof tankje ‘leeg’. En als je de dop er af haalde kwam alles weer naar boven.
Bouwde dus enorme druk op.

Uiteindelijk bleek dus dat het een scheur was in de cilinderbus. Navraag leerde dat dit wel vaker voorkomt bij deze ‘geweldige’ motoren.
Gelukkig heb ik onder garantie een nagenoeg nieuwe motor gekregen met 5000km er op.
Jeff KTM
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 23.02.2018 - 08:41

Zijn deze D2 motoren nou af te raden dan als ik het zo lees? Ik heb op schadeauto sites ook regelmatig D2's zien staan met een kapotte koppakking. Ben mij aan het oriënteren naar een v40 en dan kijk je toch al gauw naar een D2 (prijstechnisch etc.).
Nu weet ik dat de D3 de 5 cylinders zijn, zijn die blokken dan toch een stuk degelijker? En wat betreft de d4 blokken?
Gebruikersavatar
Sonnie
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 18.03.2009 - 20:37

Zijn zeker een stuk degelijker. Bij D2 komt een kapote koppakking wel eens voor...
Plaats reactie

Terug naar “V40”