Wie kan mij aangeven wat ik moet doen?
Ik heb dit weekend mijn 2e v40 gekocht.
Ditmaal een bi fuel uit 2001.
Alles zag er goed uit geen nare geurtjes, geluidjes enz enz.
In alle vloeistofpotjes gekeken en niets kunnen ontdekken.
Nu een paar dagen later bleek mijn koelvloeistofpotje helemaal leeg.
Iets bijgevuld tot max en nu is hij weer helemaal leeg na ongeveer 100 km te hebben gereden.
Als ik nu kijk is mijn koelvloeistof melkachtig en niet echt helder.
Tips waar ik naar moet kijken of wat ik moet doen?
Koppakking lek?
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Compressie test doen, weet je alles. De oliedop op het blok al los gehad? Als daar ook zooi zit dan heb je waarschijnlijk een goede bingo en ligt de koppakking eruit. Maar, zoals gezegd: compressie test.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 05.03.2018 - 17:22
Compressie test, ga ik doen.
Geen sludge op mn oliedop of pijlstok.
Geen drap olie of iets anders in mn koelvloeistof.
Alle leidingen, radiator en kachel worden warm.
Als de motor warm is een heeeeel klein beetje witte rook uit de uitlaat.
Verder geen vocht oid uit de uitlaat bij warme motor.
Enkel hij zuipt koelvloeistof en de vloeistof die er nog in zit is melkachtig wit.
Maar zoals je zei: compressietest zal ik laten uitvoeren.
Geen sludge op mn oliedop of pijlstok.
Geen drap olie of iets anders in mn koelvloeistof.
Alle leidingen, radiator en kachel worden warm.
Als de motor warm is een heeeeel klein beetje witte rook uit de uitlaat.
Verder geen vocht oid uit de uitlaat bij warme motor.
Enkel hij zuipt koelvloeistof en de vloeistof die er nog in zit is melkachtig wit.
Maar zoals je zei: compressietest zal ik laten uitvoeren.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Niet lullig bedoelt, maar kan je niet beter een specialist in de buurt zoeken?
Je hebt een aardige zak met centen nodig met hun uurloon. De diverse testten nemen best wat tijd in beslag.
Je hebt een aardige zak met centen nodig met hun uurloon. De diverse testten nemen best wat tijd in beslag.
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 05.03.2018 - 17:22
Ben ik met je eens maar de garage in mn dorp heeft me al eens geprobeerd te neppen door de rekening flink op te schroeven en ben in t dorp hiernaast naar de volvo dealer gegaan.
Afpersen van koelvloeistof en druktest van de cylinders kost me €80.
Is idd veel geld maar dit is me t ff wel waard.
Verder knutsel ik zelf alles in elkaar hahaha.
Koppakking heb ik 1x gedaan maar doe ik nooit weer, wat een k.t klus.
Afpersen van koelvloeistof en druktest van de cylinders kost me €80.
Is idd veel geld maar dit is me t ff wel waard.
Verder knutsel ik zelf alles in elkaar hahaha.
Koppakking heb ik 1x gedaan maar doe ik nooit weer, wat een k.t klus.
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 05.03.2018 - 17:22
Naja, 2x mijn potje moeten vullen en nu blijft het koelvloeistofpeil mooi op max staan.
Bij warme motor dik onder het minimum maar afgekoeld weer netjes op max.
Schiet mij maar lek, snap er niets meer van.
Ff wat anders.
Heeft iemand een idee of een brandstofdrukpomp van een volvo v40 uit 1996 hetzelfde is als die uit 2001? ( phase1)
Bij warme motor dik onder het minimum maar afgekoeld weer netjes op max.
Schiet mij maar lek, snap er niets meer van.
Ff wat anders.
Heeft iemand een idee of een brandstofdrukpomp van een volvo v40 uit 1996 hetzelfde is als die uit 2001? ( phase1)
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 05.03.2018 - 17:22
Naja, 2x mijn potje moeten vullen en nu blijft het koelvloeistofpeil mooi op max staan.
Bij warme motor dik onder het minimum maar afgekoeld weer netjes op max.
Schiet mij maar lek, snap er niets meer van.
Ff wat anders.
Heeft iemand een idee of een brandstofdrukpomp van een volvo v40 uit 1996 hetzelfde is als die uit 2001? ( phase1)
Bij warme motor dik onder het minimum maar afgekoeld weer netjes op max.
Schiet mij maar lek, snap er niets meer van.
Ff wat anders.
Heeft iemand een idee of een brandstofdrukpomp van een volvo v40 uit 1996 hetzelfde is als die uit 2001? ( phase1)