Tja...
Een maand of zo geleden dachten ze dat het alléén om de as zou gaan, Die as kost volgens hun 900 euro incl. BTW, en daarbovenop komt nog arbeidsloon. Nu hebben ze gezien dat óók de wielnaaf versleten is.
En de "coulance" is nu dat de wielnaaf niet in rekening wordt gebracht, en het arbeidsloon ook niet.
In de factuur die ik nu heb, zijn wél alle onderdelen én arbeidsloon meegerekend, maar dan met 20% korting. En daardoor komt de factuur op 906 euro uit (incl. BTW).
Maar de dealer zat uit zijn nek te kletsen, met de aandrijfas, dat deze 900 euro kost. Hij kost: 446 euro + 32 euro voor olie en 8 euro voor uitzet ring. Dit is dus zonder BTW en zonder arbeid. Totaal: 558 euro. Niks 900 euro.... En die as is nog een ruilonderdeel ook nog.
Maar je hebt gelijk Gouwe, hij voldoet niet aan "het te verwachten levensduur".
achteras defect
-
- 2nd Gear member
misschien informatie bij www.achterasrevisie.nl daar schijnen ze veel Volvo’s te doen.
-
- 1st Gear member
Dank Manta,
Ik heb al de eigenaar gesproken van die site. Hij wou het "niet aan", omdat hij nog nooit elektrische PIH Vovo's heeft gedaan, en wou dus niet op mijn auto gaan "experimenteren".
Maar het blijkt dus zoooo simpel te zijn. Ophanging losmaken, naaf eruit, en halve as eruit halen. Klaar.
Als dit bij de tweede wiel gebeurt, dan ga ik naar de lokale garage waar ik altijd kwam, en koop ik SKF onderdelen, die zijn een STUK goedkoper dan Volvo. In ieder geval weet ik nu dat het niet moeilijk is.
Ik heb al de eigenaar gesproken van die site. Hij wou het "niet aan", omdat hij nog nooit elektrische PIH Vovo's heeft gedaan, en wou dus niet op mijn auto gaan "experimenteren".
Maar het blijkt dus zoooo simpel te zijn. Ophanging losmaken, naaf eruit, en halve as eruit halen. Klaar.
Als dit bij de tweede wiel gebeurt, dan ga ik naar de lokale garage waar ik altijd kwam, en koop ik SKF onderdelen, die zijn een STUK goedkoper dan Volvo. In ieder geval weet ik nu dat het niet moeilijk is.
-
- 1st Gear member
Volvo Nederland heeft "20% coulance" gegeven. Ze gaan niet verder.
Dus vandaag gaat een aangetekende brief de deur uit. Als ze daar niet op reageren, dan gaat er een brief naar de BOVAG, conform artikel 20.2. Dan kunnen zij bemiddelen en als dat niet lukt, geschillencommissie.
Dus vandaag gaat een aangetekende brief de deur uit. Als ze daar niet op reageren, dan gaat er een brief naar de BOVAG, conform artikel 20.2. Dan kunnen zij bemiddelen en als dat niet lukt, geschillencommissie.
- Gouwe
- 7th Gear member
20% lijkt me veel te weinig. Het feit dat ze coulance geven geeft m.i. in ieder geval aan dat ook Volvo dit niet normaal vindt en dat vind ik dan wel hoopvol. Volvo zegt dus dat de levensduur van zo'n as dus maar 4 jaar is??? Als de levensduur theoretisch 10 jaar is en hij gaat na 3 jaar kapot dan zou het m.i. logisch zijn dat je 70% coulance zou krijgen.....
Ben benieuwd.
Ben benieuwd.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Gouwe
- 7th Gear member
Dat zeg ik.... Het feit dat Volvo coulance geeft, betekent indirect dat ook zij vinden dat dit niet normaal is.haik01 schreef: Erger nog. Auto is 3 jaar en 2 maanden oud.....
Met 20% coulance zegt Volvo dus dat de theoretische levensduur slechts 4 jaar is. Ik denk dat 70-80% coulance meer op zijn plaats is.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
-
- 1st Gear member
Na mijn aangetekende brief kreeg ik een telefoontje vanuit het hoofdkantoor:
Volvo: Ik ga dit onderzoeken en stuur het door naar de dealer, want deze moet de korting bepalen...
Ik: Dacht het niet, want de dealer zei eerder: "wat het hoofdkantoor beslist, nemen wij over".
Gevalletje kastje - muur.
Maar hij zal volgende week mij berichten.
Ben benieuwd.
Het grappigste is, dat ik recent een "reclame brief" krijg van Volvo, waarin staat: Wij beloven u er alles aan te zullen doen om uw verwachtingen waar te maken..... En dat er alleen maar getrainde technici "mogen" aan het onderhoud werken.
Dat kan best zo zijn, dat de mensen kundig zijn, maar het feit dat hard staal gewoon afslijt..... Is het omdat Volvo nu eigendom van Geely (producent van Chinese auto's) is? En dat de Chinezen maar zeggen: We doen wat ander soort staal in de as en wielnaaf....
SKF model kost 108 euro, die van Volvo kost 236 euro incl. BTW. GROOT verschil. De volgende as die defect gaat, gaat er een SKF set in. De as moet ik helaas wel bij Volvo halen, want deze wordt volgens mij niet nagemaakt.
Volvo: Ik ga dit onderzoeken en stuur het door naar de dealer, want deze moet de korting bepalen...
Ik: Dacht het niet, want de dealer zei eerder: "wat het hoofdkantoor beslist, nemen wij over".
Gevalletje kastje - muur.
Maar hij zal volgende week mij berichten.
Ben benieuwd.
Het grappigste is, dat ik recent een "reclame brief" krijg van Volvo, waarin staat: Wij beloven u er alles aan te zullen doen om uw verwachtingen waar te maken..... En dat er alleen maar getrainde technici "mogen" aan het onderhoud werken.
Dat kan best zo zijn, dat de mensen kundig zijn, maar het feit dat hard staal gewoon afslijt..... Is het omdat Volvo nu eigendom van Geely (producent van Chinese auto's) is? En dat de Chinezen maar zeggen: We doen wat ander soort staal in de as en wielnaaf....
SKF model kost 108 euro, die van Volvo kost 236 euro incl. BTW. GROOT verschil. De volgende as die defect gaat, gaat er een SKF set in. De as moet ik helaas wel bij Volvo halen, want deze wordt volgens mij niet nagemaakt.
Laatst gewijzigd door haik01 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.