Nieuwe Volvo S60 krijgt geen diesel meer.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21718
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Er kan wel "geklaagd" worden dat Volvo straks geen diesels meer levert in zijn modellen maar wie durft nog met goed fatsoen in Noorwegen te verschijnen met z'n benzineauto? Daar is elektrisch toch inmiddels het devies?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33130
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
er komt over een naar, ander half jaar nog een nieuwe generatie diesels op basis van de huidige. Daarna is het klaar, luister maar even naar de nationale autoshow op BNR.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
SNap het niet heel erg. Is per definitie geen principe keuze. Principe gedicteerd zou betekenen dat Volvo voor alle modellen de diesel per 1-1-2019 bant.
Wat het dan wel is geen idee. Kan alleen maar vanuit kosten oogpunt gedreven zijn, irt verwachtte afzet. Vooralsnog heel vreemd
Wat het dan wel is geen idee. Kan alleen maar vanuit kosten oogpunt gedreven zijn, irt verwachtte afzet. Vooralsnog heel vreemd
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33130
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Dat is helemaal niet zo, er komt zelfs nog een nieuwe serie diesels aan binnen nu en 2 jaar en of die 4-5 jaar in productie blijft is niet zeker, want met alle eisen die elkaar wijzigen kan dat korter zijn.Marc Apeldoorn schreef: SNap het niet heel erg. Is per definitie geen principe keuze. Principe gedicteerd zou betekenen dat Volvo voor alle modellen de diesel per 1-1-2019 bant.
Wat het dan wel is geen idee. Kan alleen maar vanuit kosten oogpunt gedreven zijn, irt verwachtte afzet. Vooralsnog heel vreemd
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Nee dat snap ik Paul, maar dan is de ratio achter het besluit om de S60 zonder diesel uit te voeren helemaal weg.........
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
misschien heeft het te maken met de vraag naar diesels in de afzetmarkten waar juist de S60 het goed doet. US, China etc
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33130
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Precies S60 komt er vooral voor US China etc en daar slaan ze nu diesel over.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 23.09.2016 - 10:05
Eehm nou, het is maar net hoe je het bekijkt. Ik ben aan het rekenen geslagen maar het blijkt niet echt waar te zijn.Edgecrusher schreef:Kun je dat onderbouwen?Taan schreef: Het omslagpunt van diesel vs een hybryde benzine is al behoorlijk hoog als er uberhaupt een omslagpunt is. Laten we zeggen het omslagpunt is 50.000km
Hoe groot is de markt van mensen die >50k per jaar rijden? Verdient Volvo daar zijn ontwikkelingskosten mee terug?
En misschien is het wel een principiele keuze. Die mag sowieso geld kosten.
En geen appels met peren vergelijken dan, gewoon een gelijkwaardige auto.
Ik had al eens zo'n sommetje gemaakt voor een Toyota en daar was geen omslagpunt. Een AURIS1.4 D-4D-F vs een AURIS TS 1.8 HYBRID
Hetzelfde geldt voor een V60 T8 vs een V60 D4.
De hybryd is altijd goedkoper ALS (en nu komt het...) je uitgaat van de fabrieksopgave.
Ga je kijken naar het praktijkverbruik via spritmonitor dan komen er heel andere cijfers uit.
AURIS1.4 D-4D-F vs AURIS TS 1.8 HYBRID, omslagpunt ca 31.000 km
V60 T8 vs V60 D4, omslagpunt ca 16.000 km !
Kanttekeningen:
Er staat maar 1 T8 op spiritmonitor. Deze heeft een praktijkverbruik dat meer dan 4x hoger ligt dan de fabrieksopgave. 8,89l/100km
Ik ben er van uit gegaan dat deze niet stekkert en heb geen elektrakosten meegenomen.
Ik ben uitgegaan van de huidige brandstofprijzen in NL
Aanschafprijs heb ik niet meegenomen, alleen belasting en brandstof
Ik kan volgens mij geen excel-bijlage bijvoegen bij een post, anders kon je mijn berekening zien.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
je vergeet dat je als ondernemer belastingvrij kunt kopen, dus moet je de prijs ex btw nemen. En dan is de meerprijs van een hybride ineens interessant
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Autowina
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
- Locatie: Groningen
En als je uitgaat van niet gebruiken van de stekker dan vraag ik mij af of je niet beter direct met een benzinemodel kunt vergelijken.
Bij een plugin hybride is er een fors extra gewicht door de grotere accu (t.o.v. bijvoorbeeld Toyota). Ik vraag me af je dat extra gewicht zonder stekkeren wel terug ziet in een lager verbruik.
Bij een plugin hybride is er een fors extra gewicht door de grotere accu (t.o.v. bijvoorbeeld Toyota). Ik vraag me af je dat extra gewicht zonder stekkeren wel terug ziet in een lager verbruik.
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8545
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
verschil in aanschaf blijkt in NL zo een 5000 euro te zijn tussen een T8 en D4.
Ik doe 80% snelweg aan 120/130km/u denk niet dat een T8 aan te raden is....
Ik doe 80% snelweg aan 120/130km/u denk niet dat een T8 aan te raden is....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Edgecrusher
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24
Verschil in aanschaf moet je uiteraard wel meenemen, anders gaat de vergelijking mank.
Gewoon of 3/4/5 jaar alle kosten meenemen, ook afschrijving, onderhoud e.d.
Probleem met het omslagpunt berekenen van een hybride zit heel erg in het gebruik.
Bij alle dagen enkele reis van ca. 25km, overdag aan de lader en weer terug en laden is het heel gunstig.
Bij lange afstanden is het gewoon een te zware benzine auto en valt het heel ongunstig uit.
Gewoon of 3/4/5 jaar alle kosten meenemen, ook afschrijving, onderhoud e.d.
Probleem met het omslagpunt berekenen van een hybride zit heel erg in het gebruik.
Bij alle dagen enkele reis van ca. 25km, overdag aan de lader en weer terug en laden is het heel gunstig.
Bij lange afstanden is het gewoon een te zware benzine auto en valt het heel ongunstig uit.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2022 Cupra Formentor & 2020 VW Grand California.
Nu 2022 Cupra Formentor & 2020 VW Grand California.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21288
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Dat is ook de reden dat ik een T6 TE overweeg.
Enkele reis 36km, thuis laden en op het werk laden moet mogelijk zijn.
Dit jaar met de V70 nogmaals naar Frankrijk, voor volgend jaar wellicht vliegen naar Italië
Enkele reis 36km, thuis laden en op het werk laden moet mogelijk zijn.
Dit jaar met de V70 nogmaals naar Frankrijk, voor volgend jaar wellicht vliegen naar Italië
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30286
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Een T6 TE is met een reisafstand van 36 km en oplaadmogelijkheid thuis en op je werk ideaal. Op de vakantieritten heb je weinig voordeel van de TE.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976