Issues XC60

De Nieuwe XC60
jvov60
4th Gear member

Jelmer de Jong schreef:
jvov60 schreef: Ik verwacht weinig tot geen oplossingen.
Een dealer kan het ontwerp niet aanpassen en zal voor de rest pas echte oplossingen kunnen doen als dat ook vanuit Zweden is bedacht en gemaakt.
Daarom ben ik nog niet bij de dealer geweest.
Je kan ook de eerste zijn die deze problemen als vervelend ervaart en daarmee iemand in Zweden aanspoort tot een oplossing. Ik begrijp je houding maar mensen achter de schermen zijn soms erg blij met rare klachten van zeurende klanten. :D
Dat is waar. Maar ik word niet betaald als testrijder van Volvo ;-)
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
jvov60
4th Gear member

En er ligt weer zand binnen bij de achterbank. Het was nog meer; een deel al weggeveegd met hand voordat ik toch maar even een foto maakte.
Ik snap dit niet zo goed en heb er ook weinig begrip voor. Hoeveel testkilometers hebben ze gemaakt met de auto? Niemand ooit opgevallen?
Dit heb ik in alle jaren dat ik auto rijd zelfs met 10 of meer jaar oude auto's nog nooit gezien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Stijn123
2nd Gear member

jvov60 schreef: En er ligt weer zand binnen bij de achterbank. Het was nog meer; een deel al weggeveegd met hand voordat ik toch maar even een foto maakte.
Ik snap dit niet zo goed en heb er ook weinig begrip voor. Hoeveel testkilometers hebben ze gemaakt met de auto? Niemand ooit opgevallen?
Dit heb ik in alle jaren dat ik auto rijd zelfs met 10 of meer jaar oude auto's nog nooit gezien.
Nu je het zegt, bij mij is dit ook het geval ... Ik dacht eerst dat het van m'n dochter was, maar langs de andere kant heb ik het ook.
GinoB
2nd Gear member

dat is opgedroogde aarde die eraf valt(heb ik ook)wat mij ook stoort is ik heb een semi automatische trekhaak( dat ding werkt prima)maar ze hebben weer een stuk uit de achterbumper moeten halen om deze te kunnen doen passen,wat ik ook een ontwerpfout vind,verder het tankdeksel dat niet afsluitbaar is (met alarm afsluitbaar,als je geen alarm genomen hebt niet afsluitbaar))er zitten daar toch ezels bij VOLVO die zich ingenieur noemen,van een budgetwagen kan ik dat nog aannemen maar in deze prijsklasse niet
Willy.VdW
4th Gear member

casper schreef:
jvov60 schreef:
Marc Apeldoorn schreef: Ik vraag me af wat de volvo dealer dan heeft gezegd tav de door de topic starter aangehaalde gebreken.
Ik ben er nog niet eens geweest, want verwacht bij het meeste niet veel meer dan navragen bij Volvo NL en daarna het antwoord "het is een producteigenschap".
Een aantal zaken kan natuurlijk wel beter door toekomstige software-updates.
Dat begrijp ik niet.
Je gaat toch altijd eerst naar de dealer met je problemen.
Je hebt garantie op je auto en zij zijn daarom het eerste aanspreekpunt.
Een resem problemen opsommen en niet naar diegene toestappen die je moet/kan helpen gaat mijn petje te boven ...
Bovendien zou men kunnen argumenteren dat het recht op klagen enigszins op losse schroeven komt te staan
indien je de verdeler of de importeur de kans niet biedt om de problemen op te lossen.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
Willy.VdW
4th Gear member

GinoB schreef: verder het tankdeksel dat niet afsluitbaar is (met alarm afsluitbaar,als je geen alarm genomen hebt niet afsluitbaar))er zitten daar toch ezels bij VOLVO die zich ingenieur noemen,van een budgetwagen kan ik dat nog aannemen maar in deze prijsklasse niet
Bedoelt u dat het tankdeksel niet afsluit wanneer de wagen op slot gaat?
GinoB
2nd Gear member

inderdaad!
Willy.VdW
4th Gear member

Als ik de auto (een XC90 weliswaar) op slot doe dan blijft het deksel nog een beperkte tijd vrij.
Wellicht is dat om de wagen te kunnen afsluiten maar nog wel te kunnen tanken.
Na een korte periode gaat het deksel dan op slot.
badjakker
2nd Gear member

XC60 zonder alarm MY 2018 heeft geen afsluitbare tankdeksel. Uitzondering is de T8, daar is het deksel ook zonder alarm afsluitbaar.

Zie: viewtopic.php?t=76000
Volvo XC60 PHEV 2024/07
jvov60
4th Gear member

In het begin werden meer configuratiefouten gemaakt.
O.a. lichtpakket 2 ontbrak terwijl wel in de prijslijst bij een model.
En ook de zilverkleurige middenconsole roller was soms plastic terwijl op papier anders werd beloofd.
Zie bijlage....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
HansEindhovenV70
4th Gear member

Het is heel raar dat Volvo het principe met een deur tot aan de wielkast gebruikt. Je vertrouwd nu wel heel erg op de werking van het rubber van deurafdichting. Dat blijft nooit goed en als je de wielkasten een keer met hogedruk afspuit geloof ik graag dat het water binnenkomt, niet te voorkomen denk ik. Waardeloos systeem... het ziet er optisch leuk uit maar brengt een heleboel ellende met zich mee. Hopelijk passen ze dit design niet vaker toe! Gelukkig zal het bij de XC60 blijven... Volvo heeft volgens geluiden al door dat dit geen fijne oplossing is. Als je een XC60 hebt zit je er wel mooi mee. Heb begrepen dat er al plannen zijn om dit toch te gaan wijzigen voor een nieuw modeljaar.
VOLVOC
3rd Gear member

Niks aan het handje na in totaal 30.000km en flink hogedrukspuit etc. Volvo zal dit echt niet aan gaan passen en navraag leert me ook dat het incidenten zijn. Helaas lijkt met deze betreffende auto van alles iets minder te zijn. He systeem dat Volvo heeft toegepast wordt juist geroemd qua werking en design. Geen vieze broekspijpen etc. minder verre uitstap.
Volvo XC60 T8 MY18 Polestar + Heico (BJ2018)
BMW 218i M-Design Cabrio (BJ2017)
Volvo XC60 T8 MY18 (BJ2017)
Volvo V60 D6 MY14
Audi A4
Renault Grand Espace
Kia Sorento
BendW
5th Gear member

Geen vieze broekspijpen maar wel een vies interieur...
jvov60
4th Gear member

VOLVOC schreef: Niks aan het handje na in totaal 30.000km en flink hogedrukspuit etc. Volvo zal dit echt niet aan gaan passen en navraag leert me ook dat het incidenten zijn. Helaas lijkt met deze betreffende auto van alles iets minder te zijn. He systeem dat Volvo heeft toegepast wordt juist geroemd qua werking en design. Geen vieze broekspijpen etc. minder verre uitstap.
Het is waar dat ik over meerdere dingen niet tevreden ben. Misschien ben ik te kritisch. Ik had gehoopt dat het nieuwe Volvo de afwerking en details echt op orde had en meedoet met de premium (Top 3) Duitse merken, maar dat valt me helaas tegen.
Issues en problemen van Volvo negeren is ook een manier.

Helaas is het wel een feit dat de achterdeur bij de wielkasten wel een echt probleemgeval is bij de XC60. Het sluit gewoon niet goed genoeg af en geeft ook steenslag op de binnenzijde van de deur.
Er zijn meerdere merken die dit toepassen, maar blijkbaar op een iets andere manier zonder de problemen van vuil dat binnen dringt en steenslag op de deur.
Overigens is Audi met de Q5 er met de facelift vanaf gestapt. Maar Lexus, Range Rover en andere topmerken passen het zonder problemen toe lijkt het.

En inderdaad: wat heb je aan schone broekspijpen als het vuil gewoon naast de achterbank binnen in de auto ligt...
Laatst gewijzigd door jvov60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
RoaldH
6th Gear member

jvov60 schreef: Overigens is Audi met de Q5 er met de facelift vanaf gestapt. Maar Lexus, Range Rover en andere topmerken passen het zonder problemen toe lijkt het.

En inderdaad: wat heb je aan schone broekspijpen als het vuil gewoon naast de achterbank binnen in de auto ligt...
Ik denk dat dit binnenkort weer wordt aangepast (MY20)?
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
BendW
5th Gear member

Ik had gehoopt dat het nieuwe Volvo de afwerking en details echt op orde had en meedoet met de premium (Top 3) Duitse merken, maar dat valt me helaas tegen.

Het zijn zeer mooi ogende auto's geworden die nieuwe modellen van volvo,maar het afwerking niveau wat ze in Duitsland hebben halen ze nog steeds niet...Je merkt idd dat er toch wel heel wat mensen die uit de Duitse wagens komen problemen hebben met de afwerking van hun nieuwe Volvo.Is zeker niet omdat ze te kritisch Zijn,in deze prijsklasse waar ze nu in mee draaien moet het gewoon 100% in orde zijn...
mga1600
6th Gear member

Ik vind de vergelijking met de (zo genaamde) premiummerken altijd erg ingewikkeld en meestal eenzijdig. Ik schreef hier al wel eens over de rampzalige X5 van mijn zoon waar echt ’alles’ aan fout was - en die in geen enkel opzicht premium waardig was met krakende deuren, loskomende verf, rammelende vering, rokende motor etc. en waarvan de koop na 6 maanden ‘sleutelen’ is ontbonden omdat de dealer er ook geen zijn meer in had. En nu rijdt mijn zoon in een Audi. Fantastisch ding (maar wel met zo’n “foute” 6-cilinder diesel), alleen zijn ze bij Audi vergeten de stoelen elektrisch verstelbaar te maken hoewel dat wel in een pakket besteld was

En over configuratie-fouten gesproken; Ik ken iemand met een mooie functie binnen BMW Nederland en daar hoor ik wel eens wat van...... Bij dit metk gaat er ook echt ook wel wat fout. Er zijn voorbeelden van een andere deurbekleding links dan rechts (!) en het toppunt was wel dat er een BMW1 aan de ene kant als 2 deurs en aan de andere kant als 4 deurs was uitgevoerd. Die is de kwaliteitscontrole ook gewoon ‘ontsnapt’ want hij was bj een dealer in NL afgeleverd.....maar er zijn ook voorbeelden van verkeerde motor types die toch zijn uitgeleverd.

Kortom: het begrip premium is onderhevig aan enorme inflatie en hoort wat mij betreft alleen bij bijv. Rolls Royce en Bentley achtige merken. Voor de rest (of het nou Volvo, BMW, Audi of Metcedes heet) zijn het gewoon massaproducten waar overal wel eens wat fout gaat wat op de een of andere wijze opgelost dient te worden.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
jvov60
4th Gear member

Eens hoor. Ik heb die ervaring ook bij andere topmerken.
Maar sommige dingen zoals altijd maar weer scheve chromelijsten en niet nette uitlijning op ander punten (lees ik ook regelmatig over de XC40) bij Volvo zijn onnodig en kunnen beter.
BMW doet het daar niet veel beter misschien. Audi en Mercedes wel.

Deze is geweldig! :D
mga1600 schreef: .. en het toppunt was wel dat er een BMW1 aan de ene kant als 2 deurs en aan de andere kant als 4 deurs was uitgevoerd. Die is de kwaliteitscontrole ook gewoon ‘ontsnapt’ want hij was bj een dealer in NL afgeleverd...
jvov60
4th Gear member

Alhoewel, als je er even bij nadenkt wat er dan allemaal fout moet gaan in de fabriek, klinkt het meer als een sterk verhaal dan werkelijk waar...
RoaldH
6th Gear member

Misschien was die auto een BMW Individual uitgevoerd als 3 deurs... ;)
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”