Na een flinke ronde googlen en zelf goed kijken toch tot de conclusie gekomen dat de deurbekleding niet non-destructief te verwijderen is terwijl de deur dicht zit.
Aangezien ik vermoedde dat de verbinding tussen deurklink en slot losgekomen was het volgende gedaan;
- Deurbekleding links eraf gehaald en bestudeerd hoe de verbinding eruit ziet en waar de hevel zit van het slot zelf.
- De ruitstrip aan de buitenzijde van de linker deur verwijderd.
- Een rond stuk ijzer'draad' (+/- Ø4mm) genomen en dusdanig verbogen dat deze via de buitenzijde van het raam de hevel kan bedienen.
- Wat geoefend aan de linkerdeur met het openen.
- De raamstrip van de gesloten rechterdeur verwijderd.
- Met het stuk ijzerdraad de hevel van het slot (bij de eertse poging gevonden!) naar beneden gedrukt.
- Aangezien dit ook de deurgreep deed bewegen bleek de verbinding dus niet los te zijn.
- Omdat de deur toch niet open ging was mijn volgende gedachte dat ik met de deurgreep misschien net niet genoeg slag meer kon maken.
- Met het ijzerdraad dus nog iets verder gedrukt en.....!
- Nu is de verbinding tussen slot en deurgreep wel los en de deur nog steeds gesloten....
Toch gek; het 'verklikkerpennetje' (of hoe het dan ook heet) komt wel omhoog bij het openen van de auto met de centrale vergrendeling. Het lijkt er echter op dat de deur toch op slot blijft. Kan dit? Of zou er toch iets anders aan de hand zijn?
Het lijkt sowieso of er in het slot zelf iets niet goed gaat?