Deur met kinderslot wil niet open

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
kabouter75
1st Gear member

Mijn achterdeur (V70 2001, rechts) staat op kinderslot en wil dus van binnenuit niet open. Nu echter van buitenaf ook niet meer :'(
Centrale deurvergrendeling werkt, tenminste het knopje schiet omhoog en omlaag. Lijkt erop dat er met de verbinding deurgreep <-> sluiting iets mis zit?

Is er een manier om de deurbekleding (heel) van de deur te krijgen terwijl de deur dicht zit?

Andere suggesties?
kabouter75
1st Gear member

Na een flinke ronde googlen en zelf goed kijken toch tot de conclusie gekomen dat de deurbekleding niet non-destructief te verwijderen is terwijl de deur dicht zit.

Aangezien ik vermoedde dat de verbinding tussen deurklink en slot losgekomen was het volgende gedaan;
- Deurbekleding links eraf gehaald en bestudeerd hoe de verbinding eruit ziet en waar de hevel zit van het slot zelf.
- De ruitstrip aan de buitenzijde van de linker deur verwijderd.
- Een rond stuk ijzer'draad' (+/- Ø4mm) genomen en dusdanig verbogen dat deze via de buitenzijde van het raam de hevel kan bedienen.
- Wat geoefend aan de linkerdeur met het openen.
- De raamstrip van de gesloten rechterdeur verwijderd.
- Met het stuk ijzerdraad de hevel van het slot (bij de eertse poging gevonden!) naar beneden gedrukt.
- Aangezien dit ook de deurgreep deed bewegen bleek de verbinding dus niet los te zijn.
- Omdat de deur toch niet open ging was mijn volgende gedachte dat ik met de deurgreep misschien net niet genoeg slag meer kon maken.
- Met het ijzerdraad dus nog iets verder gedrukt en.....!
- Nu is de verbinding tussen slot en deurgreep wel los en de deur nog steeds gesloten.... :(

Toch gek; het 'verklikkerpennetje' (of hoe het dan ook heet) komt wel omhoog bij het openen van de auto met de centrale vergrendeling. Het lijkt er echter op dat de deur toch op slot blijft. Kan dit? Of zou er toch iets anders aan de hand zijn?
Het lijkt sowieso of er in het slot zelf iets niet goed gaat?
Laatst gewijzigd door kabouter75 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
HansEindhovenV70
4th Gear member

Ik denk dat je er niet aan ontkomt om een gat in je deurpaneel te maken!? Wellicht kun je aan de andere kant kijken waar dit het beste kan?! Misschien kun je het netjes proberen te doen en er later een plaatje overheen maken? Of als je het helemaal goed wilt doen even een andere deurpaneel regelen, dat zal niet zo moeilijk zijn denk ik, rond de 50 euro zou dat moeten lukken lijkt me.
kabouter75
1st Gear member

Ik ga dat laatste inderdaad maar eens proberen...
HansEindhovenV70
4th Gear member

en deur inmiddels open?
HansEindhovenV70
4th Gear member

De vogel is gevlogen ;-)
kabouter75
1st Gear member

Sorry mensen, druk geweest met van alles en sowieso weinig te vinden op het forum O-)
Toch nog even laten weten hoe het afgelopen is; een nieuw deurpaneel aangeschaft..... inclusief de rest van een vervangende T5 :D
Belangrijkste reden was dat naast een hele serie ongemakken ook de automaat nog eens moeilijk ging doen (schokken en af en toe in noodloop).

Opgelost, maar toch ook nog niet opgelost dus...
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”