JeroenSpock schreef:
Doe ik met mijn handbak ook Sander. Ga ik met de automaat ook doen.
Zelfs met de elektrische Smart van de baas zet ik in de N voor het verkeerslicht als het vlak is. 1 tikje naar achteren zonder rem intrappen en hij doet het weer. Alleen al om de voet even te ontspannen.
Bussen hebben ook een automaat, maar bij stilstand blijven ze gewoon staan tot je het gas weer aan tikt. Ook geen druk op de voet.
Is dat tegenwoordig in auto's ook al een keer aanwezig?
Die bus heeft geen 'echte' automaat maar een gerobotiseerde handbak, gas los is daarbij gelijk aan koppeling intrappen. Helaas ontkom je er niet aan bij motoren met flink wat koppel, want echt lekker rijden doet het niet. Doe mij maar ouderwets roeren of een 'echte' automaat met vloeistofkoppeling. Had laatst nog een VW busje met zo'n robot, ding schakelde nog trager dan iemand bij zijn eerste rijles.
Johan s60 schreef:
Wat ik altijd doe is niet te dicht op je voorganger gaan staan, en je rempedaal net voldoende intrappen om auto stil te houden, dan een paar keer de auto laten kruipen.
Ik vroeg mij al heel lang af waarom auto's om mij heen niet stil kunnen blijven staan. Nu snap ik het al begrijp ik het nogsteeds niet.