Sinds gisteren in bezit van een V70 2.4N (144pk) op gas. Die wilde ik vandaag een beetje opfrissen: nieuw luchtfilter, nieuwe bougies (origineel volvo, drie elektrodes), nieuwe olie, oliefilter. Wat ik echter ook heb gedaan: ik heb remmenreiniger in het gasklephuis gespoten. En ai, dat had ik vermoedelijk beter niet kunnen doen. Auto heeft misfires op meerdere cilinders (generieke storing, P0300). Ik heb de oude bougies nog weer teruggeplaatst, maar dat biedt geen soelaas. Ik heb me nog afgevraagd of ik misschien de bobines van de cilinders 1 en 2 (dichtst bij distributie) heb verwisseld, maar gezien de lengte van de bedrading lijkt me dat niet het geval, en ik durf ze ook niet te wisselen omdat ik niet weet of ik dan iets stuk maak. Heeft iemand tips?
Topic staat in de verkeerde categorie,excuses.
V70 2.4N loopt op niet op vijf cilinders
- Johan s60
- 6th Gear member
Toevallig de massa aansluitingen vd bobines ook los gehad, en vergeten aan te sluiten?
Remreiniger verdampt ook erg snel, dus denk niet gelijk dat dat de storing veroorzaakt, contact wel uitgezet tijdens schoonmaken? kan anders in storing vallen.
Remreiniger verdampt ook erg snel, dus denk niet gelijk dat dat de storing veroorzaakt, contact wel uitgezet tijdens schoonmaken? kan anders in storing vallen.
Laatst gewijzigd door Johan s60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- Starter
De massa-aansluitingen heb ik niet losgemaakt, contact stond uit. Blij om te horen dat die reiniger verdampt. Ik ga nog eens goed kijken of ik niet ergens wat over het hoofd heb gezien. Wat kan ervoor zorgen dat ie ineens zo beroerd loopt?
Laatst gewijzigd door V70W op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.