V70 2.4N loopt op niet op vijf cilinders

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
V70W
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 29.06.2018 - 21:55

Sinds gisteren in bezit van een V70 2.4N (144pk) op gas. Die wilde ik vandaag een beetje opfrissen: nieuw luchtfilter, nieuwe bougies (origineel volvo, drie elektrodes), nieuwe olie, oliefilter. Wat ik echter ook heb gedaan: ik heb remmenreiniger in het gasklephuis gespoten. En ai, dat had ik vermoedelijk beter niet kunnen doen. Auto heeft misfires op meerdere cilinders (generieke storing, P0300). Ik heb de oude bougies nog weer teruggeplaatst, maar dat biedt geen soelaas. Ik heb me nog afgevraagd of ik misschien de bobines van de cilinders 1 en 2 (dichtst bij distributie) heb verwisseld, maar gezien de lengte van de bedrading lijkt me dat niet het geval, en ik durf ze ook niet te wisselen omdat ik niet weet of ik dan iets stuk maak. Heeft iemand tips?


Topic staat in de verkeerde categorie,excuses.
Laatst gewijzigd door V70W op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Toevallig de massa aansluitingen vd bobines ook los gehad, en vergeten aan te sluiten?
Remreiniger verdampt ook erg snel, dus denk niet gelijk dat dat de storing veroorzaakt, contact wel uitgezet tijdens schoonmaken? kan anders in storing vallen.
Laatst gewijzigd door Johan s60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
V70W
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 29.06.2018 - 21:55

De massa-aansluitingen heb ik niet losgemaakt, contact stond uit. Blij om te horen dat die reiniger verdampt. Ik ga nog eens goed kijken of ik niet ergens wat over het hoofd heb gezien. Wat kan ervoor zorgen dat ie ineens zo beroerd loopt?
Laatst gewijzigd door V70W op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70W
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 29.06.2018 - 21:55

Opgelost: stekkers van twee bobines bleken gaar, auto rijdt prima, storing motormanagement is verdwenen.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”