V40 Occasion | 2012-2014 vs 2015 <

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8505
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

-KJ- schreef: Over een paar jaar raak je een diesel aan de straatstenen niet meer kwijt, die worden met pek en veren uit de steden verjaagd.
Ik ga echt niet mee in deze massa hysterie, in Belgie beginnen meerdere instanties nu al duidelijk te maken dat de recente diesels helemaal niet zo vervuilend zijn als Jan met de pet wijsgemaakt wordt.

Als ik binnen 10 jaar niet meer met een Euro5 diesel in de stad mag, parkeer in aan de rand en neem ik wel de P&R bus.

Voor de enkele keren dat ik per jaar in de stad kom blijf ik lekker goedkoop dieselen en heb er nog lekker veel koppel bij op lage toeren ook.

Als je nu een auto denk te kopen en van plan bent om die binnen 1 of 2 jaar te verkopen kan ik de angst voor de diesel iets begrijpen, maar als je hem koopt voor lange tijd niet.
Laatst gewijzigd door BlackcurrantV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3140
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Ik denk dat je over 10 jaar met heb enkele verbrandingsmotor de stad in mag.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13782
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Is een reëele optie
Strider
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 25.08.2013 - 22:55

Ik zou het liefste een diesel blijven rijden maar omdat ik net op het kantelpunt zit + de diesel onzekerheid kies ik daar nu liever niet voor.

Zijn de nieuwe Volvo benzine motoren significant beter dan de oudere Ford benzine motoren?

Beter = minder onderhoud, langere levensduur, minder olie, minder brandstof verbruik.
Laatst gewijzigd door Strider op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 753
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

Volgens mij weinig mis met de 2L ford motor.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2022 Cupra Formentor & 2020 VW Grand California.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13782
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Heb je die dan in n v40?
eric vermeer
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 29.03.2005 - 22:00
Locatie: alphen

zijn idd 2.0 liter Volvo motoren of 1,5 voor de T2 en T3 automaat en zijn erg goed hetzelfde geld voor de nieuwe diesel
op de EGR problemen na dan maar dat is inmiddels opgelost.
volvo S70R 1998 B5234T4 M59
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
ontheroadagain
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 13.07.2017 - 21:28

Strider schreef: Zijn de nieuwe Volvo benzine motoren significant beter dan de oudere Ford benzine motoren?

Beter = minder onderhoud, .............................
Waar veel merken een tijdsspanne van twee jaar (of 30.000 km.) hanteren vind ik 1 x per jaar onderhoud (a € 375,--) niet meer van deze tijd.
Volvo V40 T3 Nordic+ geartronic 2017
Hoekstra
3rd Gear member
Berichten: 341
Lid geworden op: 21.03.2012 - 09:00

Erg tevreden hier over mijn 2012 dieseltje. Nooit problemen gehad en loopt als een treintje
Volvo v90 T5 momentum Saville grey, Turbine 18” MY 2017
Volvo v40 D2 momentum MY 2012, Biarritz blue, Mannan 17 inch, introlinepakket, dynamic line pakket, winterlinepakket,panoramadak, ABL xenon
Volvo V50 2.0D Summum BJ 2005, Black Currant Pearl, Sagitta 17'' velgen[bcolor=#40BF00][/bcolor]
Psycho-tr
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 05.10.2013 - 23:33

Huidige 2.0 D2/D4 zijn wel de slechtste motoren die er nu zijn.Werk zelf bij een dealer en hebben al het volgende al gehad: Olieverbruikers, 1liter op de 700km is geen uitzondering. Inlaatspruitstukken die vast slaan, egr koelers die blijven dichtkoeken na de moficiaties. Krukaskeerringen die loslopen. Vliegwielen die rammelen. Versnellingsbakken die niet in bepaalde versnellingen willen.Verstopte lambdasondes.

Durf wel te beweren dat de 1.6D buiten de 185/215pk D5 beste motor is die je momenteel in bezit kan hebben.

Ja, de 2.0 rijdt wel lekker met 190pk wat een troost kan zijn :)
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21180
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Hier gaat hij als een trein, vlot/snel indien nodig maar normaal heerlijk comfortabel en stil.
Dat was met de 5 cilinder wel anders, op sommige momenten net een trekker en bovendien niet meer aan te passen aan euro6.
Ik heb geen spijt van de overstap van de D5 naar een D4 gt8
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Psycho-tr
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 05.10.2013 - 23:33

Fijn dat hij bij jou goed rijdt, wel zo fijn om te kunnen genieten.Ze zijn niet allemaal slecht, maar het zijn geen beste motoren meer.
Heb het idee dat ze hem in Zweden ontworpen hebben met het idee dat ze het naderhand wel een keer in orde maken.
Maar net als met alles je moet er maar geluk mee hebben.
Strider
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 25.08.2013 - 22:55

Psycho-tr schreef: Huidige 2.0 D2/D4 zijn wel de slechtste motoren die er nu zijn.Werk zelf bij een dealer en hebben al het volgende al gehad: Olieverbruikers, 1liter op de 700km is geen uitzondering. Inlaatspruitstukken die vast slaan, egr koelers die blijven dichtkoeken na de moficiaties. Krukaskeerringen die loslopen. Vliegwielen die rammelen. Versnellingsbakken die niet in bepaalde versnellingen willen.Verstopte lambdasondes.

Durf wel te beweren dat de 1.6D buiten de 185/215pk D5 beste motor is die je momenteel in bezit kan hebben.

Ja, de 2.0 rijdt wel lekker met 190pk wat een troost kan zijn :)
En hoe is je ervaring met de benzine motoren! :)
Psycho-tr
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 05.10.2013 - 23:33

Benzine motoren zijn goed. Af en toe komen slechte injectoren voor thats it. Volgens klanten wel niet zo zuinig als dat er beloofd wordt.
RB64
2nd Gear member
Berichten: 129
Lid geworden op: 01.07.2016 - 13:11

Psycho-tr schreef: Huidige 2.0 D2/D4 zijn wel de slechtste motoren die er nu zijn.Werk zelf bij een dealer en hebben al het volgende al gehad: Olieverbruikers, 1liter op de 700km is geen uitzondering. Inlaatspruitstukken die vast slaan, egr koelers die blijven dichtkoeken na de moficiaties. Krukaskeerringen die loslopen. Vliegwielen die rammelen. Versnellingsbakken die niet in bepaalde versnellingen willen.Verstopte lambdasondes.

Durf wel te beweren dat de 1.6D buiten de 185/215pk D5 beste motor is die je momenteel in bezit kan hebben.

Ja, de 2.0 rijdt wel lekker met 190pk wat een troost kan zijn :)
Ik herken dit wel. Lambdasonde probleem gehad en koppeling/vliegwiel waren bij mij vervangen. D2 MY2015 (de tweeliter). Net 55.000 km.
Volvo V40 T4 MY17 #Do88 IC #Polestar Exhaust #JRfilter
Strider
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 25.08.2013 - 22:55

Dan komt nu nog wel het moeilijkste, een Volvo V40 Summum editie vinden in de kleur zwart/blauw, met zwarte leren bekleding en een achteruitrijcamera 8-)
Vliegende ton
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 03.07.2018 - 22:26

@Psycho-tr een D4 uit de eerdere bouwjaren 2012/2013 (5 cilinder) zijn die dan sterker? Maw hebben die minder EGR problematiek? En hoe herken je aan een nieuwere D4 of de allerlaatste modificaties zijn toegepast die juist zijn om de EGR problematiek te verhelpen. D4 nieuwer model heeft een ketting ipv de oude D4 (5 cilinder) die een distributieriem. Ivm onderhoud heeft de nieuwere D4 daarom mijn voorkeur. Of doe ik een verkeerde aanname met de distributieriem/ ketting?
Plaats reactie

Terug naar “V40”