Mijn lagerbevestiging ziet er nog prima uit, maar waar ik vooral vraagtekens bij heb is of deze bevestiging vanaf een bepaald chassisnummer aangepast is.
Als ik de info in VIDA lees zou ik denken van wel, of begrijp ik het dan verkeerd? Mijn V50 komt uit 2005 en is dus uit de eerdere serie.
Ik dacht gisteren dus 'ik kijk wel even welke lagerbevestiging er nu onder zit' maar doordat het een Ford onderstel is komt dit onderdeelnummer niet overeen met het Volvo onderdeelnummer in VIDA. Dat maakt het dus extra moeilijk controleren
Normaal gesproken is er erg veel via Google te achterhalen, maar dit kan ik helaas nergens terugvinden.
Ik wil voorkomen dat ik een lekkende bak krijg doordat de positie van de lagerbevestiging bijvoorbeeld enigszins veranderd is.
Morgen maar eens kijken of er een dealer het antwoord weet. Ik had gehoopt dat er iemand hier al ooit een aandrijfas vervangen had op zijn V50 uit 2004/2005.
De werkwijze is verder wel precies hetzelfde voor de andere bouwjaren als ik zo de tekeningen bekijk. De keerringen pak ik inderdaad even mee, aangezien die waarschijnlijk ook al 11 jaar oud zijn. De nieuwe bouten worden (in mijn geval) meegeleverd met de aandrijfas.