Start problemen

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
beezer
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 05.01.2005 - 21:39
Locatie: Assen

Ik heb een S60, 2002, aut, lpg, 2.4 170pk. Ondertussen 245000 km.

Auto wilde soms lastig starten ivm een loszittende bougie vermoed ik nu. Die is er vorig jaar uitgeploft. Zonder veel erg. Er zijn toen met nieuw tapdraad (voor 1 bougie) nieuwe bougies ingegaan. Sindsdien duurt het starten van de auto langer dan bormaal.

Als ik eerst de contact sleutel een tijdje (20 sec) op II zet en daarna start gaat 't sneller.

Net alsof er aantal elektrische circuits moeten laden en dat het daarna makkelijker starten is.

Bougies en bobine zijn opnieuw bekeken en goed bevonden. Benzine filter is ook vervangen. Mijn garage weet het niet meer. Gashuisklep is ook nieuw.

Iemand dit probleem ook ervaren of weet een oplossing ?
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27546
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Heeft de bougie niets geraakt?
Die springt er niet zomaar uit tenslotte
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
beezer
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 05.01.2005 - 21:39
Locatie: Assen

@fredhead er is een nieuwe bobine opgekomen. Voor de rest is alles gecontroleerd; nieuwe bougies en goed bevonden ....
musje83
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 28.06.2015 - 15:45
Locatie: Hilversum

Ik heb hetzelfde probleem, al zitten mijn bobines nog goed vast. Ik vermoed een vacuüm probleem. Loopt die van jou ook eerst een poosje rottig als hij eenmaal is gestart?
Laatst gewijzigd door musje83 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
beezer
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 05.01.2005 - 21:39
Locatie: Assen

@musje83 Een klein beetje maar dat is niet langer dan 20 sec. Laten we elkaar op de hoogte houden en wedstrijdje doen wie het 't eerst heeft opgelost ..... :-)
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11746
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Misschien een filmpje posten zodat we een idee hebben wat er precies gebeurt?
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
Musicus
4th Gear member
Berichten: 787
Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
Locatie: Ulvenhout

Ik weet dat bij de D5's het moeilijke lopen net na de start komt door een vacuumklep van de rembekrachtiger. Deze verliest z'n vacuüm (waardoor er een hard rempedaal ontstaat waneer de auto lang stilstaat) en zorgt voor een onrustige loop voor enkele seconden na de start. Ik weet alleen niet of dit bij een benzine ook zo werkt.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3171
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

beezer schreef:

Als ik eerst de contact sleutel een tijdje (20 sec) op II zet en daarna start gaat 't sneller.
Brandstofdruk tot beneden het vriespunt gezakt? Start de auto wel direct als je hem na een rit uit zet?
beezer
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 05.01.2005 - 21:39
Locatie: Assen

@Jelmer de Jong. 't zou heel goed kunnen dat het met de brandstof(pomp) te maken heeft.

Na een rit start de auto WEL gelijk als ik 'm weer start!

Maar hoe check je of t met de brandstof pomp te maken heeft ?
Laatst gewijzigd door beezer op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3171
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Brandstofdruk controleren kan met vida, maar als je dat niet hebt moet je praktisch denken.

Afbeelding

Aan het uiteinde van de brandstofrail zit een aftap, als je met een schroevendraaier daar in duwt spuit de brandstof er uit. Of niet. ;-)
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2815
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Kijk dan wel uit met warme motor, anders heb je zo brand
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
beezer
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 05.01.2005 - 21:39
Locatie: Assen

De brandstofdruk heb ik nog niet gemeten ... Echter ik tank eigenlijk maar 2 keer per jaar benzine. Weet iemand een goed middel om mijn benzinetank goed schoon te krijgen, ik ga de tank NIET demonteren!
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”