Ik heb een S60, 2002, aut, lpg, 2.4 170pk. Ondertussen 245000 km.
Auto wilde soms lastig starten ivm een loszittende bougie vermoed ik nu. Die is er vorig jaar uitgeploft. Zonder veel erg. Er zijn toen met nieuw tapdraad (voor 1 bougie) nieuwe bougies ingegaan. Sindsdien duurt het starten van de auto langer dan bormaal.
Als ik eerst de contact sleutel een tijdje (20 sec) op II zet en daarna start gaat 't sneller.
Net alsof er aantal elektrische circuits moeten laden en dat het daarna makkelijker starten is.
Bougies en bobine zijn opnieuw bekeken en goed bevonden. Benzine filter is ook vervangen. Mijn garage weet het niet meer. Gashuisklep is ook nieuw.
Iemand dit probleem ook ervaren of weet een oplossing ?
Start problemen
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27546
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Heeft de bougie niets geraakt?
Die springt er niet zomaar uit tenslotte
Die springt er niet zomaar uit tenslotte
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 28.06.2015 - 15:45
- Locatie: Hilversum
Ik heb hetzelfde probleem, al zitten mijn bobines nog goed vast. Ik vermoed een vacuüm probleem. Loopt die van jou ook eerst een poosje rottig als hij eenmaal is gestart?
Laatst gewijzigd door musje83 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11746
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Misschien een filmpje posten zodat we een idee hebben wat er precies gebeurt?
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Ik weet dat bij de D5's het moeilijke lopen net na de start komt door een vacuumklep van de rembekrachtiger. Deze verliest z'n vacuüm (waardoor er een hard rempedaal ontstaat waneer de auto lang stilstaat) en zorgt voor een onrustige loop voor enkele seconden na de start. Ik weet alleen niet of dit bij een benzine ook zo werkt.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3171
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Brandstofdruk tot beneden het vriespunt gezakt? Start de auto wel direct als je hem na een rit uit zet?beezer schreef:
Als ik eerst de contact sleutel een tijdje (20 sec) op II zet en daarna start gaat 't sneller.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 05.01.2005 - 21:39
- Locatie: Assen
@Jelmer de Jong. 't zou heel goed kunnen dat het met de brandstof(pomp) te maken heeft.
Na een rit start de auto WEL gelijk als ik 'm weer start!
Maar hoe check je of t met de brandstof pomp te maken heeft ?
Na een rit start de auto WEL gelijk als ik 'm weer start!
Maar hoe check je of t met de brandstof pomp te maken heeft ?
Laatst gewijzigd door beezer op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3171
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04