Voor mijnV70 (2015) overweeg ik zelf wat klein onderhoud te doen. Bijvoorbeeld remschijven en bloken.
Staat dit beschreven in een handleiding/manual?
Wat zijn jullie ervaringen, goed te doen? En hoe zit het met de ABS?
Alvast bedankt
Zelf klein onderhoud doen?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Voorste schijven en blokken zijn net zo ingewikkels als bij een Opel Corsa, de achterste zijn wat ingewikkelder als je een elektronische handrem hebt. Zoek op YouTube naar VolvoSweden, die heeft inmiddels zijn hele auto wel uit elkaar gehaald en daar video's van gemaakt.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Remmen achter moet je via de computer terug stellen. Mechanisch welhaast onmogelijk.
En zij is er wel meer grappenmakerij waar je via de OBD poort alleen maar iets mee kunt.
En zij is er wel meer grappenmakerij waar je via de OBD poort alleen maar iets mee kunt.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28707
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Er schijnt een mogelijkheid te zijn om zonder de computer de achterremmen terug te stellen voor het vervangen van de remblokken.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Ff 12v op het motortje zetten zodat ze open gaan, na het monteren -12v er op zetten. Daarna een paar keer de handrem bedienen zoals je het normaal zou doen. Dat is precies wat de computer ook doet, maar handmatig.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27070
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Op dat stukje na zijn de remmen inderdaad net zo als iedere andere auto.
Waar je geen elektronica voor nodig hebt is om de gewone dingen onder de motorkap te doen die bij het onderhoud horen om bijvoorbeeld nog iets te noemen.
Waar je geen elektronica voor nodig hebt is om de gewone dingen onder de motorkap te doen die bij het onderhoud horen om bijvoorbeeld nog iets te noemen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- S60 170pk Lpi
- 4th Gear member
- Berichten: 506
- Lid geworden op: 06.01.2007 - 11:17
Ik las laatst in de commentaren onder het filmpje van VolvoSweden op Youtube waarin staat beschreven dat het onnodig is het motortje van de handrem te verwijderen. Je kunt dmv een 9-volt batterijtje en twee draadjes het motortje in de servicestand zetten.
Foto's van mijn huidige en vorige auto's:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]