Ik heb ook een V60 D6 van 12-2013 modeljaar 2014.

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Voor de rest zijn jouw ervaringen herkenbaar!
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
evkessel
2nd Gear member
Berichten: 202
Lid geworden op: 03.08.2018 - 21:52

RoaldH schreef: Ik zou dan wel een keer maar de officiële dealer gaan voor een Service 2.0 (updaten software), het vrijschakelen van de Sensus navigatie (mits niet gebeurd) en om te kijken of de recalls zijn uitgevoerd. Dan weet je zeker dat de auto ok is. In het serviceboekje staat altijd een 2.0 sticker als de software is bijgewerkt.
Die nav vrijgave had ik laten doen bij vervanging van de airco, want daarvoor moest de auto naar een volvo garage. Stom dat ik niet heb aangedrongen op zn 2.0. Wist toen nog niet van dat bestaan af.

Ik vergeet nog te delen dat ik 100% electrisch naar de zaak rij, 30 km.gaat prima.
En dat is helemaal een genot.
Als bij net te hard optrekken de diesel in komt, baal ik :D.

Maar even rap inhalen is ook fijn.

En geen draaiende motor in file/voor stoplicht.
En geruisloos wegrijden s'ochtends vroeg.

Dus..... super allemaal.
Laatst gewijzigd door evkessel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 Hybride Limited Edition 038 MY13
Gebruikersavatar
Tsjemp
3rd Gear member
Berichten: 338
Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43

Wat is vrijschakelen van de Sensus navigatie?
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Tsjemp schreef: Wat is vrijschakelen van de Sensus navigatie?
Dat is de update voor de navigatie, zodat je zelf de kaarten kan downloaden van de Volvo site en je navigatie kan updaten via USB. De meest dealer onderhouden Volvo's zullen dat al hebben.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
evkessel
2nd Gear member
Berichten: 202
Lid geworden op: 03.08.2018 - 21:52

RoaldH schreef: Ik zou dan wel een keer maar de officiële dealer gaan voor een Service 2.0 (updaten software), het vrijschakelen van de Sensus navigatie (mits niet gebeurd) en om te kijken of de recalls zijn uitgevoerd. Dan weet je zeker dat de auto ok is. In het serviceboekje staat altijd een 2.0 sticker als de software is bijgewerkt.
Wat ben ik blij.
De volvo garage die de airco heeft vervangen heeft alle updates laten uitvoeren.
Mn auto blijkt gewoon up to date, ook qua onderhoud.

Soms zit het mee!
V60 Hybride Limited Edition 038 MY13
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

evkessel schreef:
RoaldH schreef: Ik zou dan wel een keer maar de officiële dealer gaan voor een Service 2.0 (updaten software), het vrijschakelen van de Sensus navigatie (mits niet gebeurd) en om te kijken of de recalls zijn uitgevoerd. Dan weet je zeker dat de auto ok is. In het serviceboekje staat altijd een 2.0 sticker als de software is bijgewerkt.
Wat ben ik blij.
De volvo garage die de airco heeft vervangen heeft alle updates laten uitvoeren.
Mn auto blijkt gewoon up to date, ook qua onderhoud.

Soms zit het mee!
Helemaal top en welkom bij de club!
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

RoaldH schreef:
jp-v60 schreef:
The Mechanic schreef: Elektromotor of de koppeling daarvan?
De elektromotor
Hoi JP. Hoeveel kilometers heb je inmiddels gereden met de V60?
Staat nu op 171.000 km. Net ingereden dus :D
Daarvan waarschijnlijk 30 a 40 duizend elektrisch.
Is dus niets voor een elektromotor. Ik zit in de luchtbehandeling Hier draaien motoren 10-15 jaar 24 uur per dag probleemloos.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13551
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Onder gelijke omstandigheden?
Grote temperatuur verschillen, klappen, dreunen, sterk wisselende belastingen.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

jp-v60 schreef: Staat nu op 171.000 km. Net ingereden dus :D
Daarvan waarschijnlijk 30 a 40 duizend elektrisch.
Is dus niets voor een elektromotor. Ik zit in de luchtbehandeling Hier draaien motoren 10-15 jaar 24 uur per dag probleemloos.
Ik vind dat ook net ingereden. Dus hopelijk is dit een uitzondering. Is het al duidelijk wat Volvo gaat doen qua coulance?
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

17 september gaat mijn auto naar de dealer, vandaag nog even contact gehad. Ze kunnen nog niet zeggen of het de koppelingen zijn of de koppelingen en de elektromotor. Ligt er aan of er slijpsel in de motor zit.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

jp-v60 schreef: 17 september gaat mijn auto naar de dealer, vandaag nog even contact gehad. Ze kunnen nog niet zeggen of het de koppelingen zijn of de koppelingen en de elektromotor. Ligt er aan of er slijpsel in de motor zit.
Als de koppelingen niet meer loskoppelen dan kun je inderdaad niet harder dan 150. Liep de elektrische range niet verder terug? Ondanks je geen beschikking hebt over de ERAD.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8446
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

RoaldH schreef:
jp-v60 schreef: Staat nu op 171.000 km. Net ingereden dus :D
Daarvan waarschijnlijk 30 a 40 duizend elektrisch.
Is dus niets voor een elektromotor. Ik zit in de luchtbehandeling Hier draaien motoren 10-15 jaar 24 uur per dag probleemloos.
Ik vind dat ook net ingereden. Dus hopelijk is dit een uitzondering. Is het al duidelijk wat Volvo gaat doen qua coulance?
Coulance op een auto van 5 jaar oud en 170.000 op de klok ?
Wat denk je zelf ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21034
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

BlackcurrantV70 schreef:
RoaldH schreef:
jp-v60 schreef: Staat nu op 171.000 km. Net ingereden dus :D
Daarvan waarschijnlijk 30 a 40 duizend elektrisch.
Is dus niets voor een elektromotor. Ik zit in de luchtbehandeling Hier draaien motoren 10-15 jaar 24 uur per dag probleemloos.
Ik vind dat ook net ingereden. Dus hopelijk is dit een uitzondering. Is het al duidelijk wat Volvo gaat doen qua coulance?
Coulance op een auto van 5 jaar oud en 170.000 op de klok ?
Wat denk je zelf ?
idd, ik heb wel een vermoeden wat ze gaan doen.
Mijn centerstack in de fabriekgarantie vervangen vanwege een barst was al praten als brugman.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

BlackcurrantV70 schreef:
RoaldH schreef:
jp-v60 schreef: Staat nu op 171.000 km. Net ingereden dus :D
Daarvan waarschijnlijk 30 a 40 duizend elektrisch.
Is dus niets voor een elektromotor. Ik zit in de luchtbehandeling Hier draaien motoren 10-15 jaar 24 uur per dag probleemloos.
Ik vind dat ook net ingereden. Dus hopelijk is dit een uitzondering. Is het al duidelijk wat Volvo gaat doen qua coulance?
Coulance op een auto van 5 jaar oud en 170.000 op de klok ?
Wat denk je zelf ?
Zowieso 50% coulance en waarschijnlijk meer, en zo raar is dat niet voor een auto waar we proefkonijnen voor waren, een vermogen gekost heeft en voor onderhoud altijd naar de dealer gaat.
Als dat niet zo zou zijn dan zou dit echt mijn laatste Volvo zijn.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5253
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

jp-v60 schreef:
BlackcurrantV70 schreef:
RoaldH schreef: Ik vind dat ook net ingereden. Dus hopelijk is dit een uitzondering. Is het al duidelijk wat Volvo gaat doen qua coulance?
Coulance op een auto van 5 jaar oud en 170.000 op de klok ?
Wat denk je zelf ?
Zowieso 50% coulance en waarschijnlijk meer, en zo raar is dat niet voor een auto waar we proefkonijnen voor waren, een vermogen gekost heeft en voor onderhoud altijd naar de dealer gaat.
Als dat niet zo zou zijn dan zou dit echt mijn laatste Volvo zijn.
vgls mij waren de kopers van een my13 en my14 blij dat ze er eentje mochten kopen ik vind 50% coulance op een auto met die leeftijd en km's heel netjes informeer eens hoe andere merken hier mee omgaan, ken wat mensen met fraaie audi's
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13551
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Bij nogal wat merken is het met 150.000km klaar...
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

NielsPHEV schreef:
jp-v60 schreef:
BlackcurrantV70 schreef: Coulance op een auto van 5 jaar oud en 170.000 op de klok ?
Wat denk je zelf ?
Zowieso 50% coulance en waarschijnlijk meer, en zo raar is dat niet voor een auto waar we proefkonijnen voor waren, een vermogen gekost heeft en voor onderhoud altijd naar de dealer gaat.
Als dat niet zo zou zijn dan zou dit echt mijn laatste Volvo zijn.
vgls mij waren de kopers van een my13 en my14 blij dat ze er eentje mochten kopen ik vind 50% coulance op een auto met die leeftijd en km's heel netjes informeer eens hoe andere merken hier mee omgaan, ken wat mensen met fraaie audi's
Er zijn ook merken die probleemloos 400.000 km draaien zonder noemenswaardige problemen. Ik rij meestal drie tot 4 ton en dan gaat die weg. Normaal na zo'n 8 jaar en geloof me, een auto heeft een goed leven bij mij ( altijd netjes warm rijden en niet als een gek planken ).
En ja uiteraard ben ik blij dat Volvo zo omgaat met dit soort reparatie's blijft ik vinden dat zo'n grote reparatie niet moet kunnen bij een premium merk en al na 4,5 jaar en met relatief weinig kilometers.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13551
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Bij Audi of VW is n kapotte distributie ketting bij 40000km geen garantie, of neem de multitronic of dsg bakken, kapot is gewoon pech..
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

OGA244 schreef: Bij Audi of VW is n kapotte distributie ketting bij 40000km geen garantie, of neem de multitronic of dsg bakken, kapot is gewoon pech..
Ik hoef ook geen VW product.
Maar zonder gekheid, als zoiets je overkomt dan ben je toch klaar bij zo'n merk.
Waarom laat je je auto bij de dealer onderhouden, toch voor dit soort service.
Anders kan je de auto wel bij de plaatselijke garage om de hoek brengen voor zijn beurten.
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Helemaal met je eens Hans!
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”