Update stembediening (bugje?)

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
Erikho
4th Gear member

Er was een update vd stembedienig die ik vanmiddag geïnstalleerd heb.
Zit denk ik een bug in: ik kan nu niet meer kiezen tussen mannen- of vrouwenstem! :(
Laatst gewijzigd door Erikho op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
varavital
2nd Gear member

Ik heb de update verleden week ook gedaan omdat er in de vorige versie een bug in de Vlaamse stembegeleiding zat, die werkte niet. In de nieuwe versie werkt de Vlaamse stembegeleiding weer wel, maar is de vrouwenstem gelijk aan de Nederlandse vrouwenstem, en kan er ook niet meer gekozen worden tussen vrouwen en mannenstem. Als ik Nederlands kies, dan heb ik wel de keuze tussen vrouwen en mannenstem. Dus stembegeleiding maar weer op Nederlands gezet en toetsenbord op Vlaams, maar dan moet ik telkens ik iets wil intypen switchen van toetsenbord omdat dat standaard meegaat met de ingestelde stem. En anders zal ik toch moeten overschakelen op Engels voorlopig.
Weer wachten op een volgende update dus...
De weg is belangrijker dan het doel.
Erikho
4th Gear member

Bedankt voor je aanvulling Varavital.
Omdat ik de NL vrouwenstem nogal vervelend vond heb ik de taal op Vlaams ingesteld.
Daar kan ik, na de update idd niet (meer) kiezen voor mannen- of vrouwenstem.
(ik weet dus niet of je voor de update kon kiezen tussen een Vlaamse mannen- of vrouwenstem trouwens)
Als ik de taal weer op NL zet, kan ik wel weer kiezen tussen mannen - of vrouwenstem.
Vind het wel jammer dat je niet kunt kiezen uit verschillende typen stemmen.
Laatst gewijzigd door Erikho op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
mga1600
6th Gear member

Oh, ik was ik nog niet zover dat ik de missende stemmen had vastgesteld, maar nadat ik de update vanmiddag ook geïnstalleerd had, stelde ik in een korte test vast dat het nu veel beter werkt! Eerder moest ik mezelf vaak meermaals (tot vervelend toe) herhalen voordat ‘het systeem’ me begreep, nu ging het gewoon goed!
XC60 T6 Ultimate Dark my24
varavital
2nd Gear member

Erikho schreef:
Daar kan ik, na de update idd niet (meer) kiezen voor mannen- of vrouwenstem.
(ik weet dus niet of je voor de update kon kiezen tussen een Vlaamse mannen- of vrouwenstem trouwens)
Voor de update werkte de Vlaamse versie helemaal niet, toch niet met de versie die er bij mij af fabriek opstond. Toen ik de wagen ging ophalen in juli was dit een van de eerste dingen die de dealer zei: we moeten de stembediening voorlopig op Nederlands zetten, want in de Vlaamse versie zit er een bug waardoor die niet werkt. Heb het achteraf thuis toch geprobeerd om die op Vlaams te zetten, maar inderdaad, een paar piepjes en dan sprong die vanzelf terug op Nederlands. Had gehoopt dat het met de update wel zou lukken in Vlaamse versie, maar daar krijg je nu dus exact dezelfde vrouwenstem als in de Nederlandse versie, en geen keuze tussen vrouwen en mannenstem. Heb het dus voorlopig op Nederlands gezet, en daar de mannenstem gekozen, die "stoort" het minst. Enig nadeel voor de vlamingen, wij moeten bij typen wel altijd even de taal van het toetsenbord switchen, als je Nederlands als stem kiest is het eerste toetsenbord dat getoond wordt ook Nederlands en niet Vlaams, wij werken hier met een azerty toetsenbord, jullie met een querty...
De weg is belangrijker dan het doel.
Plaats reactie

Terug naar “XC40”