Dank voor je input!Bover schreef: EDWIN: De Powertune van Volvotune/Obbe geeft je meer koppel dus je kunt ook eerder schakelen of je automaat leert eerder schakelen. Als je geen wildebras "eerste bij stoplicht weg" bent heb je met power tune de meest optimale rijgenot.
Daarnaast gaat je verbruik naar beneden als je je voet in bedwang houdt en normaal blijft rijden en er geen race auto van maakt. Hou dan ook: Vermogen en snelheid kost geld en brandstof. Deze tuning is feitelijk een aanpassing motormanagement die de optimale paramesters geeft in de PC van de Volvo om zo zuinig mogelijk te rijden als jij dat wilt.
Feitelijk is het zo dat dat de "drivers wish" ( DW) via de voet gaat. De DW vertaalt zich in brandstof verbruik. Laat je adviseren door Obbe door hem goed te vertellen hoe je rijdt en wat je wilt. Hij zal nooit de technische waardes overschrijden van je auto. Bob.
Ben inderdaad geen scheurder, maar wil af en toe nog wel eens een stoplicht sprintje doen.
Het is toch niet zo dat wanneer je op koppel tunet de 0-100 dan minder wordt?
Zou eigenlijk wel beide willen, snellere 0-100 maar ook tussenacceleraties sneller.
gr. Edwin.