V60 T5 binnen

V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Ah kijk dus toch achteraf mogelijk te activeren. :D Misschien zit de standkachel er dan al wel in?
Bij sommige fabrikanten is het zo dat als je bepaalde opties neemt, de kabelboom er ligt die ook andere functies aanstuurt. Wellicht dat volvotech in de toekomst met een cfe achtige device iets zou kunnen programmeren.
danielk
2nd Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: 30.05.2005 - 12:15
Locatie: Amsterdam

De standkachelhardware zit er ook echt niet in volgens de dealer - die ging op z’n knieën kijken of de afvoer zichtbaar was.
De adaptive cruise lijkt mij inderdaad puur software. De radar zit er al in voor de city safety. Zal eens informeren wat dat kost.
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2664
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Echt moooi! Dat rood staat hem heel goed.
Veel plezier er mee.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Laurent1602
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 26.02.2018 - 22:21

Heel mooi zo in het rood!!
Volvo V60 T5 Momentum '19 - Bright Silver Metallic
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2122
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

Ik vind 'm prachtig zo! Zou 'm zo ook bestellen, maar m'n vrouw vind de kleur niet wat, maar gaat goedkomen :-D.

Veel rijplezier ermee!
RobinV60
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 29.09.2018 - 11:53

Nice! Dat rood staat hem goed in combinatie met die velgen.
Heb dezelfde velgen genomen, fijn om te lezen dat ze zo 'comfortabel' aanvoelen.

Hoe zit dat nou precies met die simkaart. Moet je daar een abonnement op nemen met voldoende data?
danielk
2nd Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: 30.05.2005 - 12:15
Locatie: Amsterdam

RobinV60 schreef: Nice! Dat rood staat hem goed in combinatie met die velgen.
Heb dezelfde velgen genomen, fijn om te lezen dat ze zo 'comfortabel' aanvoelen.

Hoe zit dat nou precies met die simkaart. Moet je daar een abonnement op nemen met voldoende data?
Ja. Je moet een data-sim in de auto duwen, er zit daarvoor een simkaartslot rechts in de voetenruimte van de passagier. Sommige providers leveren een data-sim als extra bij je lopende abonnement waarbij je dus je normale databundel deelt en je geen apart abonnement nodig hebt. In de instellingen kun je zien hoeveel data je verbruikt. Spotify-streaming kost voor zover ik nu kan bepalen ongeveer 30-50MB per uur luisteren als je de kwaliteit op standaard laat staan. Als je elke werkdag twee uur in de auto zit kom je met een bundel van 1-2GB per maand al een heel eind schat ik.

Ik ga het wel even monitoren want ik heb het abo sinds vrijdag en ik zat zaterdagavond al op 600MB verbruikt, ook al was dat inclusief een rit van 240km naar België. Gelukkig heb ik een bundel van 20GB.
Laatst gewijzigd door danielk op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
RobinV60
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 29.09.2018 - 11:53

Dank je!

Zal ook eens bij mijn provider checken dan voor een extra data sim binnen het huidige abonnement.
Ik gebruik nu ook al spotify in de auto via stream van mijn telefoon die dan via bluetooth geconnect is.
Maar met zo'n extra simmetje is het natuurlijk nog iets makkelijker.
Gebruikersavatar
TomXC60
4th Gear member
Berichten: 654
Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
Locatie: Hulst
Contacteer:

Gefeliciteerd! Ziet er enorm gelikt uit in die kleur.
Veel fijne en veilige km's gewenst.
Dec. 2022: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic

Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic

2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
TimN
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 03.10.2018 - 20:47

Ik heb vrijwel dezelfde besteld qua opties maar dan wel met BLIS en Adaptive cruiscontrol en standkachel in de kleur Birch Light metallic. Was lastig om een mooie grijze kleur te kiezen omdat er geen voorbeelden vorohanden waren. Bouw week 43, levering week 45 dus hoop ik er ook rond 16 november er mee rond te rijden.

Besteld:
T5 Momentum
8 traps automaat
Birch Light metallic
Diamond Cut velgen (zomer en winter)
Standkachel
Adaptieve cruisecontrol
BLIS
Lederen bekleding
Parkeer sensoren voor- en achter
Diffuser achterbumper, incl. dubbele eindpijpen
Business Pack Connect Plus
Scandinavian Line
Digitaal instrumentenpaneel
Verwarmde voor- en achter stoelen, stuur en voorruit
Wegklapbare trekhaak
Smartphone integratie: Apple® CarPlay / Android Auto
Elektrische bedienbare stoelen
Drive mode
En nog een paar accessoires

Wat ik mis als optie is een geïntegreerde dashcam. Misschien kunnen ze daar nog eens aan denken.

Verwachte levering rond 12 november.
Laatst gewijzigd door TimN op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
Huidig: V60 B3 Inscription 2021, Fusion Red, Blond leder, Panoramadak, Scandinavian Line, Adaptive Cruise Control, BLIS, trekhaak en nog wat opties.
V60 T5 Momentum november 2018 - Birch Light Metalic, Lederen bekleding, Scandinavian Line, Adaptive Cruise Control, trekhaak en nog wat opties.
V60 T3 automaat, en diverse V60/S60 vanaf 2000
Gebruikersavatar
Fredraket
4th Gear member
Berichten: 721
Lid geworden op: 08.03.2015 - 00:55
Locatie: Wierden

Prachtige auto, schitterende kleur. Heel veel rijplezier.

Wat betreft de standkachel: in mijn nieuwe S90 heeft het menu Klimaat ook de tab stand klimatisering. Wat ik heb ontdekt is dat je de pre-conditioning kunt gebruiken om de auto te koelen als deze in de zon staat. De interieur ventilator blaast dan omgevingslucht in de auto en koelt deze dan zo naar omgevingstemperatuur. Uiteraard zonder hulp van de airco want daarvoor moet de motor draaien.
Groeten, Freddy

MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL

Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 964
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

..al wat meer rij-ervaringen die je kan delen?
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
danielk
2nd Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: 30.05.2005 - 12:15
Locatie: Amsterdam

Ab S schreef: ..al wat meer rij-ervaringen die je kan delen?
Ja, ik heb er nu zo'n 1000 km op zitten. Ik woon erg dicht bij m'n werk dus het gaat niet zo hard.

Wat me opvalt:
- Auto is zeer stil. Bij snelwegsnelheid zelfs stiller dan m'n Model S wat met name komt doordat je erg weinig windruis hebt. Voelt ook aan als een tank.
- Stuurt makkelijk. Niks echt bijzonders te vinden qua wegligging.
- T5 is meer dan voldoende krachtig. Voor opwindend motorgeluid moet je hem niet kopen, is voor mij eerder een pluspunt. Bak prima, moet wel nog beetje soepeler worden. 1 en 2 komen soms nog wat lomp in, bij hogere versnellingen schakelt ie naadloos. Kickdown zou van mij wat scherper mogen maar dat ligt ook een beetje aan mij, als je de Tesla insta-power gewend bent is alles langzaam.
- Vind hem op de 18" velgen al redelijk stug. Geen Audi-niveau hard maar ik zou zeker eerst rijden voordat je de 20" wielen neemt. Kan wel eens iets té zijn.
- Centrale scherm werkt goed, redelijk intuïtief (geen Tesla-niveau) maar zou wat responsiever mogen zijn, het scherm reageert af en toe slecht op input. Carplay integratie blijft behelpen maar dat ligt voornamelijk aan Carplay zelf dat alleen het onderste deel van het scherm kan gebruiken. Je zou prima zonder de fabrieksnavigatie kunnen, hoewel je dan wel de kaart op het instrumentenpaneel mist en je alleen de onderste helft van het middenscherm kunt gebruiken.
- Geluidskwaliteit van de standaard audio is boven verwachting goed. Gezien de prijzen om dit te upgraden (1060 euro voor HK-systeem en 3330 voor B&W-systeem) zou ik eerst eens goed gaan luisteren voordat je die opties aanvinkt.
- Spraaksturing is onbruikbaar maar dat is in (bijna) alle auto's zo. Commando's worden opvallend goed begrepen maar de voice feedback is zo slecht vertaald dat het vaak onverstaanbaar is wat er teruggezegd wordt. Zo klinkt Nederland als Noord Ierland.
- Start-stop systeem is écht irritant. Motor slaat bij langzaam tot stilstand komen te vroeg af en slaat dan weer aan, met een duw in je rug tot gevolg. Filerijden is een drama hiermee. Ik heb uitgevonden dat als je de rem bedient alsof er een doos eieren op zit je het kunt voorkomen, maar het is moeilijk te begrijpen dat Volvo dit als acceptabel heeft beschouwd. Als je de drive mode settings hebt besteld kun je de start-stop uitzetten door een Individual-profiel te maken maar die moet je bij elke rit opnieuw kiezen want je kunt geen 'default' instellen.
- De contourstoelen zijn hun geld denk ik wel waard. Ik heb de standaardstoelen en vergeleken met het waardeloze meubilair dat Tesla in de eerste generatie Model S monteerde is het al een enorme vooruitgang, maar ik mis nog steeds wat steun aan de zijkant en bij m'n bovenbenen. De verstelbare zittingverlenging bij de contourstoelen lost dat op en ze zijn ook wat mooier. Helaas kreeg ik die optie onmogelijk nog in mijn leasebudget gefrommeld. Als je klein bent is het feit dat de hoofdsteun niet versteld kan worden wel een nadeel.
- Ik heb alleen de standaard veiligheidssystemen aan boord en ik zou zeker adviseren die op 'laat ingrijpen' in te stellen. Met name de botswaarschuwing is anders nogal trigger happy, ik kreeg op de snelweg een halve noodstop voor m'n kiezen omdat de auto naast me een halve decimeter over de lijn kwam.
TimN
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 03.10.2018 - 20:47

danielk schreef:
Ab S schreef: ..al wat meer rij-ervaringen die je kan delen?
Ja, ik heb er nu zo'n 1000 km op zitten. Ik woon erg dicht bij m'n werk dus het gaat niet zo hard.

Wat me opvalt:
- Auto is zeer stil. Bij snelwegsnelheid zelfs stiller dan m'n Model S wat met name komt doordat je erg weinig windruis hebt. Voelt ook aan als een tank.
- Stuurt makkelijk. Niks echt bijzonders te vinden qua wegligging.
- T5 is meer dan voldoende krachtig. Voor opwindend motorgeluid moet je hem niet kopen, is voor mij eerder een pluspunt. Bak prima, moet wel nog beetje soepeler worden. 1 en 2 komen soms nog wat lomp in, bij hogere versnellingen schakelt ie naadloos. Kickdown zou van mij wat scherper mogen maar dat ligt ook een beetje aan mij, als je de Tesla insta-power gewend bent is alles langzaam.
- Vind hem op de 18" velgen al redelijk stug. Geen Audi-niveau hard maar ik zou zeker eerst rijden voordat je de 20" wielen neemt. Kan wel eens iets té zijn.
- Centrale scherm werkt goed, redelijk intuïtief (geen Tesla-niveau) maar zou wat responsiever mogen zijn, het scherm reageert af en toe slecht op input. Carplay integratie blijft behelpen maar dat ligt voornamelijk aan Carplay zelf dat alleen het onderste deel van het scherm kan gebruiken. Je zou prima zonder de fabrieksnavigatie kunnen, hoewel je dan wel de kaart op het instrumentenpaneel mist en je alleen de onderste helft van het middenscherm kunt gebruiken.
- Geluidskwaliteit van de standaard audio is boven verwachting goed. Gezien de prijzen om dit te upgraden (1060 euro voor HK-systeem en 3330 voor B&W-systeem) zou ik eerst eens goed gaan luisteren voordat je die opties aanvinkt.
- Spraaksturing is onbruikbaar maar dat is in (bijna) alle auto's zo. Commando's worden opvallend goed begrepen maar de voice feedback is zo slecht vertaald dat het vaak onverstaanbaar is wat er teruggezegd wordt. Zo klinkt Nederland als Noord Ierland.
- Start-stop systeem is écht irritant. Motor slaat bij langzaam tot stilstand komen te vroeg af en slaat dan weer aan, met een duw in je rug tot gevolg. Filerijden is een drama hiermee. Ik heb uitgevonden dat als je de rem bedient alsof er een doos eieren op zit je het kunt voorkomen, maar het is moeilijk te begrijpen dat Volvo dit als acceptabel heeft beschouwd. Als je de drive mode settings hebt besteld kun je de start-stop uitzetten door een Individual-profiel te maken maar die moet je bij elke rit opnieuw kiezen want je kunt geen 'default' instellen.
- De contourstoelen zijn hun geld denk ik wel waard. Ik heb de standaardstoelen en vergeleken met het waardeloze meubilair dat Tesla in de eerste generatie Model S monteerde is het al een enorme vooruitgang, maar ik mis nog steeds wat steun aan de zijkant en bij m'n bovenbenen. De verstelbare zittingverlenging bij de contourstoelen lost dat op en ze zijn ook wat mooier. Helaas kreeg ik die optie onmogelijk nog in mijn leasebudget gefrommeld. Als je klein bent is het feit dat de hoofdsteun niet versteld kan worden wel een nadeel.
- Ik heb alleen de standaard veiligheidssystemen aan boord en ik zou zeker adviseren die op 'laat ingrijpen' in te stellen. Met name de botswaarschuwing is anders nogal trigger happy, ik kreeg op de snelweg een halve noodstop voor m'n kiezen omdat de auto naast me een halve decimeter over de lijn kwam.
Ik rij al jaren Volvo (V60 allemaal) en de laatste twee hadden ook dat start-stop systeem. Ben ook niet overtuigd van het nut hiervan. Het eerste wat ik doe als ik ga rijden is dat uitzetten. Zeker bij een automaat is dat irritant omdat je dan niet lekker vlot weg kan rijden dit in tegenstelling tot schakel. Ik moet nu nog vier weken wachten om zelf te gaan ervaren hoe het is met deze nieuwe V60. De proefrit voelde al goed. Ik denk dat het verschil groter is als je overstapt naar Volvo vanuit een ander merk zoals Tesla. Omdat ik al jaren Volvo rij zullen de veranderingen minder merkbaar zijn.
Huidig: V60 B3 Inscription 2021, Fusion Red, Blond leder, Panoramadak, Scandinavian Line, Adaptive Cruise Control, BLIS, trekhaak en nog wat opties.
V60 T5 Momentum november 2018 - Birch Light Metalic, Lederen bekleding, Scandinavian Line, Adaptive Cruise Control, trekhaak en nog wat opties.
V60 T3 automaat, en diverse V60/S60 vanaf 2000
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Goede review.
danielk schreef: - Centrale scherm werkt goed, redelijk intuïtief (geen Tesla-niveau) maar zou wat responsiever mogen zijn, het scherm reageert af en toe slecht op input.
Jammer.
danielk schreef: - Start-stop systeem is écht irritant. Motor slaat bij langzaam tot stilstand komen te vroeg af en slaat dan weer aan, met een duw in je rug tot gevolg. Filerijden is een drama hiermee. Ik heb uitgevonden dat als je de rem bedient alsof er een doos eieren op zit je het kunt voorkomen, maar het is moeilijk te begrijpen dat Volvo dit als acceptabel heeft beschouwd. Als je de drive mode settings hebt besteld kun je de start-stop uitzetten door een Individual-profiel te maken maar die moet je bij elke rit opnieuw kiezen want je kunt geen 'default' instellen.
Jammer.
danielk schreef: - Ik heb alleen de standaard veiligheidssystemen aan boord en ik zou zeker adviseren die op 'laat ingrijpen' in te stellen. Met name de botswaarschuwing is anders nogal trigger happy, ik kreeg op de snelweg een halve noodstop voor m'n kiezen omdat de auto naast me een halve decimeter over de lijn kwam.
Dit is echt balen. Er zou maar net iemand achter je aan het bumperkleven zijn...
Ik hoop dat die instelling "laat ingrijpen" voldoende helpt. Ik hou mijn hart vast. Start/Stop kun je tenminste nog uitschakelen, ook al is dat per rit, maar die remingrepen niet neem ik aan?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 964
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

Prima review, dank daarvoor!

Je eerste punten "Auto is zeer stil, Stuurt makkelijk, T5 is meer dan voldoende krachtig" zijn heel belangrijke positieve bevindingen.
Ik heb tijdje terug S90 T5 proefgereden en vond 'm bij constante snelheid stil, maar bij acceleratie lawaaiig en stationair dacht ik eerst een diesel te hebben; (ik ben de 5-cylinder gewend). Maar overall inderdaad zeer stil.

"Kickdown zou van mij wat scherper mogen"
Is inderdaad wat je in veel reviews leest; herinner ik mij niet bewust van de S90 T5

"Je zou prima zonder de fabrieksnavigatie kunnen"
Maar werkt de fabrieksnavigatie enigszins naar tevredenheid? (je hoort er op dit forum bij de andere modellen gemengde geluiden over. Begrijp ik goed dat he dus Google Maps via Apple Carplay/ Android auto op het (onderste deel) van het scherm kan krijgen?

"Geluidskwaliteit van de standaard audio is boven verwachting goed"
Prima om te weten!!

Wat is je benzineverbruik zo gemiddeld?

Dank en veel plezier met je mooie bolide!
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Tibs
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 27.09.2007 - 10:26

Hmm, jammer dat die Apple CarPlay tegenvalt. Had dan beter een andere optie gekozen ...

Leuk te horen dat de standaard opties zeer goed zijn.
Dat auto start/stop zal ik ook moeten gewoon worden denk ik.
Momenteel heb ik nog geen enkele wagen gereden die dat heeft buiten de Passat waarmee ik om de 2 weken naar Nederland moet.
MY2019 Volvo V60 - D3
MY2003 Toyota Avensis Wagon - 2.0 D4-D (Wife’s car)
MY2000 Volvo V40 - 1.9d
danielk
2nd Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: 30.05.2005 - 12:15
Locatie: Amsterdam

IkeV70 schreef: Dit is echt balen. Er zou maar net iemand achter je aan het bumperkleven zijn...
Ik hoop dat die instelling "laat ingrijpen" voldoende helpt. Ik hou mijn hart vast. Start/Stop kun je tenminste nog uitschakelen, ook al is dat per rit, maar die remingrepen niet neem ik aan?
Het kan volgens mij wel uit, maar op zich heb ik sinds ik de waarschuwing op laat heb staan er geen last meer van gehad. Ik kijk het nog een tijdje aan want in geval van nood is het een zeer waardevol systeem.
Ab S schreef: "Je zou prima zonder de fabrieksnavigatie kunnen"
Maar werkt de fabrieksnavigatie enigszins naar tevredenheid? (je hoort er op dit forum bij de andere modellen gemengde geluiden over. Begrijp ik goed dat he dus Google Maps via Apple Carplay/ Android auto op het (onderste deel) van het scherm kan krijgen?
Ik vind de navi prima werken, althans, niet beter of slechter dan vergelijkbare systemen van BMW of Audi. Qua invoergemak staat het Tesla-systeem op eenzame hoogte (je typt gewoon de naam van de bestemming in en hij zoekt zelf het adres op Google erbij) maar die werd in mijn geval gehinderd door zwaar verouderd kaartmateriaal dat Tesla maar niet wilde/kon updaten. Het Volvo-systeem is wat traditioneler van opzet dus je moet wel het adres weten of de mazzel hebben dat het in de POI-database staat. Tijdens het rijden zijn instructies prima en de paar keer dat ik de verkeersinformatie nodig had werd correct en op tijd een snellere omleiding voorgesteld. Zelf opletten blijft nog altijd wel nodig want in België werd ik een straat in gestuurd waar alleen de boswachter mocht rijden.

Het feit dat kaartupdates gewoon OTA binnenkomen (als je een datasim in de auto hebt of verbonden bent met Wifi) is ook wel prettig.

Carplay/Android Auto komt inderdaad vast op de onderste helft van het scherm als je het aanzet (telefoon moet dan met USB-kabel verbonden zijn). Dat is een vaste indeling van Carplay omdat het ook moet werken op veel kleinere schermen in andere auto's, daar kan Volvo niks aan doen. Sinds iOS12 kun je ook andere navigatie-apps zoals Google Maps of Waze gebruiken, wat wel een voordeel is. Dan nog is de functionaliteit nogal beperkt, je hebt altijd je telefoon nodig om de bestemming in te voeren en aanpassingen te doen, en de zichtbare kaartinformatie is matig omdat de iconen zo gigantisch zijn. Als je zelden de navi gebruikt kun je er denk ik wel mee uit de voeten maar het is geen volwaardige vervanging voor het Sensus-systeem.
Wat is je benzineverbruik zo gemiddeld?
Ik heb net gisteren voor de 2e keer getanked dus daar is nog weinig zinnigs over te zeggen. Ik zou schatten rond de 6,5l/100km op de snelweg, bij veel stadsverkeer eerder 8.5l/100km.
Tibs schreef: Hmm, jammer dat die Apple CarPlay tegenvalt. Had dan beter een andere optie gekozen ...
Wat er aan tegenvalt ligt niet aan Volvo maar aan Apple. Kans is natuurlijk aanwezig dat dit in de toekomst wel beter wordt. Daarnaast kan je Carplay voor veel meer gebruiken dan alleen navi: podcasts luisteren, Spotify (de Volvo-app daarvoor vereist een data-sim of wifi), Whatsapp berichten voorlezen etc. Ik vind het zeker een nuttige extra.
Laatst gewijzigd door danielk op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
danielk
2nd Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: 30.05.2005 - 12:15
Locatie: Amsterdam

Telefoon van de dealer: het is mogelijk om adaptieve cruise control achteraf in te bouwen maar interessant is het niet. Je krijgt dan de optie IntelliSafe Assist met Adaptieve Cruise Control en Pilot Assist en dat kost 1795 euro incl. inbouw. Bestel je de IntelliSafe Pro Line direct af fabriek dan is dat 1195 euro én je krijgt er dan IntelliSafe Surround bij. Door het achteraf in te bouwen bespaar je natuurlijk wel de bijtelling maar zelfs bij 52% IB levert dat je maar 680 euro besparing over 60 maanden op. Per saldo is het dan even duur, maar af-fabriek krijg je een optie extra.
Dan maar zonder :)
Laatst gewijzigd door danielk op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
TimN
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 03.10.2018 - 20:47

danielk schreef: Telefoon van de dealer: het is mogelijk om adaptieve cruise control achteraf in te bouwen maar interessant is het niet. Je krijgt dan de optie IntelliSafe Assist met Adaptieve Cruise Control en Pilot Assist en dat kost 1795 euro incl. inbouw. Bestel je de IntelliSafe Pro Line direct af fabriek dan is dat 1195 euro én je krijgt er dan IntelliSafe Surround bij. Door het achteraf in te bouwen bespaar je natuurlijk wel de bijtelling maar zelfs bij 52% IB levert dat je maar 680 euro besparing over 60 maanden op. Per saldo is het dan even duur, maar af-fabriek krijg je een optie extra.
Dan maar zonder :)
Ik heb Adaptieve Cruise Control (ACC) nog later op de order gezet. Opmerking toen was dat het BLIS systeem, dat onderdeel uit maakt van IntelliSafe Assist ProLine, een vertraging op zou leveren met de levering van de auto en dat wilde ik niet. De opmerking was dat ACC later nog ingebouwd kon worden. Vlak daarna kwam de melding dat het toch ging lukken dus gedaan. Ben dus blij dat het niet achteraf hoeft want nu betaalde ik dus 1195 euro. Nu nog drie weken wachten.
Laatst gewijzigd door TimN op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidig: V60 B3 Inscription 2021, Fusion Red, Blond leder, Panoramadak, Scandinavian Line, Adaptive Cruise Control, BLIS, trekhaak en nog wat opties.
V60 T5 Momentum november 2018 - Birch Light Metalic, Lederen bekleding, Scandinavian Line, Adaptive Cruise Control, trekhaak en nog wat opties.
V60 T3 automaat, en diverse V60/S60 vanaf 2000
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”