S60 T8 polestar tests
-
- 2nd Gear member
Geen idee, een D4 dan maar? Als je in België geen Polestar engeneered kan krijgen wordt de keuze wel echt lastig. T6?, maar daar lees ik dan weer veel van dat de automaat niet geoptimaliseerd is voor die T6.NielsPHEV schreef: Wat zou je alternatief zijn voor de V60 T8, ik heb overigens de config die ik je eerder adviseerde zelf maar besteld
Ik weet dat ik een verwend nest ben natuurlijk met de Tiptronic uit de BiT maar zou toch graag iets hebben dat er toch enigsinds tegenaan leunt.
-
- 3rd Gear member
Mijn inziens is dat niet afzeiken maar meer wat feitjes op een rij.xelor schreef:... geen spannende auto, weggedrag is eendimensionaal, geen partij voor een 3-serie of een C-klasse, Giulia is duidelijk sportiever, geen hardcore sportsedan, besturing is vrij indirect, voelt niet aan als een 400pk auto qua snelheid en kwiekheid, ondersteuning benen is niet optimaal, loopt achter in aansturing bediening instrumentenpaneel, doseerbaarheid rempedaal is niet optimaal...Godtoh schreef: Vind het wel meevallen in het filmpje, enige op puntje wat ik echt als kritiek lees is de werking van het rempedaal.
Daarbij komt ook, dat op het einde hij ook netjes zegt dat deze auto voor Volvo begrippen sportief is, maar voor sportieve sedan begrippen wellicht niet zo. Een ieder snapt dat een Volvo S60 nooit een 3 serie of Giulia gaat worden. Kan zelfs Polestar niet verhelpen.
Maar ik snap je punt, is maar net hoe je het opvat.
- mga1600
- 6th Gear member
Met de V60 heb ik geen ervaring, maar wel met een XC90T8 met Polestar tuning. Daarom deed deze test bij mij een aantak vragen opkomen: In welke rijmodus reed hij toen hij deze observaties deed? Hybride, Sport, AWD, Pure of Individual?
Dat maakt onderling een wereld van verschil stel ik in mijn XC90 vast en maakt dat de auto een volledig ander karakter kan krijgen (van gezapig tot aggresief en alert).
Ik hoor ook niets over het feit dat hij (in de Individual rijmodus) zelf rem- gedrag en stuurgedrag heeft kunnen definiëren. Het dynamisch remmen vind ik ook vervelend, maar waar stond hij toen hij reed?
Lijkt me daarmee een slecht voorbereide en vooringenomen test.
En tot slot als ik in een BMW of Audi achter het stuur stap (wat regelmatig gebeurt) moet ik me ook serieus oriënteren op de displays en de bediening ervan en ben ik in eerste instantie daarmee in eerste instantie ook niet blij. Het is maar wat je gewend bent toch?
Dat maakt onderling een wereld van verschil stel ik in mijn XC90 vast en maakt dat de auto een volledig ander karakter kan krijgen (van gezapig tot aggresief en alert).
Ik hoor ook niets over het feit dat hij (in de Individual rijmodus) zelf rem- gedrag en stuurgedrag heeft kunnen definiëren. Het dynamisch remmen vind ik ook vervelend, maar waar stond hij toen hij reed?
En tot slot als ik in een BMW of Audi achter het stuur stap (wat regelmatig gebeurt) moet ik me ook serieus oriënteren op de displays en de bediening ervan en ben ik in eerste instantie daarmee in eerste instantie ook niet blij. Het is maar wat je gewend bent toch?
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- IkeV70
- 5th Gear member
Moet je niet eerst de antwoorden op de door jezelf gestelde vragen afwachten voordat je deze conclusie trekt? Misschien stond alles wel zo sportief mogelijk ingesteld.mga1600 schreef: ...
Dit lijkt me een vooringenomen conclusie.
Laatst gewijzigd door IkeV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 2nd Gear member
Wagens vergelijken is haast niet mogelijk en als dat toch zo is, zijn het meestal zeer beperkte modellen van enkele merken waar elk merk op zich er ééntje beperkt van in huis heeft. (bvb Gulia QV vs M5 vs RS5 bvb).
Haast elke wagen heeft zijn eigen karakteristieken met voor & nadelen. Een twee liter-4 cilinder vergelijken met een 3.0L-6 cilinder is geen optie. Longinhoud gaat altijd boven turbo's, chargers, enz..hoe je het ook draait of keert. Maar...met (fijn)tuning kan er natuurlijk wel naartoe gewerkt worden om enig vergelijk te kunnen bekomen, maar dan nog...
Voor zover ik Volvo ken (en dat is zeer beperkt) zie ik het nut van een Polestar-versie op een meer dan 2 ton zware T8 niet echt zitten. Net zoals OGA244 hierboven al eens schreef kan dit wel zeker en vast zijn sportieve karakter hebben op een T6. Die gefinetuned gaat zeker leuk zijn, al zal het in beperkte toerentallen & snelheden zijn.
Haast elke wagen heeft zijn eigen karakteristieken met voor & nadelen. Een twee liter-4 cilinder vergelijken met een 3.0L-6 cilinder is geen optie. Longinhoud gaat altijd boven turbo's, chargers, enz..hoe je het ook draait of keert. Maar...met (fijn)tuning kan er natuurlijk wel naartoe gewerkt worden om enig vergelijk te kunnen bekomen, maar dan nog...
Voor zover ik Volvo ken (en dat is zeer beperkt) zie ik het nut van een Polestar-versie op een meer dan 2 ton zware T8 niet echt zitten. Net zoals OGA244 hierboven al eens schreef kan dit wel zeker en vast zijn sportieve karakter hebben op een T6. Die gefinetuned gaat zeker leuk zijn, al zal het in beperkte toerentallen & snelheden zijn.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
[link=http://www.alfaromeo.nl/content/dam/alf ... slijst.pdf]Gulia QV kost 120.000,-[/link] Koop je bijna 2 T8 Polestar voor...Kinoúmai schreef: Wagens vergelijken is haast niet mogelijk en als dat toch zo is, zijn het meestal zeer beperkte modellen van enkele merken waar elk merk op zich er ééntje beperkt van in huis heeft. (bvb Gulia QV vs M5 vs RS5 bvb).
Laatst gewijzigd door Walter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- mga1600
- 6th Gear member
Dat kan niet zonder meer het geval zijn want iedere keer dat de auto opnieuw start staat hij default in de basis hybride stand. Je moet zelf een andere keuze ‘voordraaien’ als je sportiever wilt. Is dat wel gedaan of is hij in hybride stand weggereden?IkeV70 schreef:Moet je niet eerst de antwoorden op de door jezelf gestelde vragen afwachten voordat je deze conclusie trekt? Misschien stond alles wel zo sportief mogelijk ingesteld.mga1600 schreef: ...
- IkeV70
- 5th Gear member
Dat weet ik niet. Maar dat weet jij ook niet.mga1600 schreef:Dat kan niet zonder meer het geval zijn want iedere keer dat de auto opnieuw start staat hij default in de basis hybride stand. Je moet zelf een andere keuze ‘voordraaien’ als je sportiever wilt. Is dat wel gedaan of is hij in hybride stand weggereden?IkeV70 schreef:Moet je niet eerst de antwoorden op de door jezelf gestelde vragen afwachten voordat je deze conclusie trekt? Misschien stond alles wel zo sportief mogelijk ingesteld.mga1600 schreef: ...
Ik kan me voorstellen dat als je de T8 vergelijkt met sportieve BMW / Alfa / C-klasse je wat teleurgesteld raakt, ook in de sportiefste mode. Logisch, de S60 T8 is ongetwijfeld een zeer indrukwekkende auto, maar natuurlijk geen sportief monster (zoals hier al meerdere keren is opgenoemd).
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- mga1600
- 6th Gear member
Dat de auto default in hybride stand staat weet ik wel omdat ik eenzelfde T8 Polestar aandrijving heb in mijn XC90. Zelf heb ik een Individual stand gedefinieerd voor dagelijks gebruik (die dus iedere keer bewust opnieuw geselecteerd moet worden) die weliswaar op basis is van hybride maar waarbij ik stuur en vering ‘strakker’ heb gedefineerd waardoor hij alvast een heel stuk lekkerder rijdt. De remmen kun je ook nog aanpassen naar dat vind ik niet lekker. Als ik ‘haast’ krijg zet ik ‘m in power-stand waarbij de aandrijving dynamischer wordt en de schakelmomenten anders liggen en je een compleet andere auto krijgt waarbij electromotor en benzinemotor heel anders samenwerken. Als je dan in wilt halen voel je echt wel heel veel meer paardenkrachten dan ik in mijn vorige XC60T6 Polestar die eigenlijk dezelfde motor had als de T8.IkeV70 schreef:Dat weet ik niet. Maar dat weet jij ook niet.mga1600 schreef:Dat kan niet zonder meer het geval zijn want iedere keer dat de auto opnieuw start staat hij default in de basis hybride stand. Je moet zelf een andere keuze ‘voordraaien’ als je sportiever wilt. Is dat wel gedaan of is hij in hybride stand weggereden?IkeV70 schreef: Moet je niet eerst de antwoorden op de door jezelf gestelde vragen afwachten voordat je deze conclusie trekt? Misschien stond alles wel zo sportief mogelijk ingesteld.
Dat spelen met dr mogelijkheden en het naar je hand (voet) kunnen zetten is essentieel voor de beoordeling en dat mis ik in de test- naar mijn smaak een omissie.
- IkeV70
- 5th Gear member
Ik vind het niet erg aannemelijk dat iemand als Peter Hilhorst, die al honderden auto's heeft getest, die even naar de USA mag om de nieuwe S60 T8 te rijden, niet meteen de drivemode op full power zet (of hoe dat heet in de nieuwe S60). Zeker aangezien hij duidelijk het sportieve karakter van de auto aan het beoordelen was. Maar het is natuurlijk mogelijk dat hij die drivemode setting volledig over het hoofd gezien heeft en de hele test in het de wat gezapigere hybrid mode gedaan heeft. Dus misschien heb je wel gelijk.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- V480-S60
- Geartronic member
Als ik Peter Hilhorst zie heb ik bij wijze van spreken al gegeten en gedronken. Meneer heeft niets met Volvo en zal ook niets met Volvo krijgen. Maar dat geeft niet. Je hebt er als Volvo rijder echter niets aan. Zijn mening over Volvo is altijd wat badinerend gekleurd. Waarbij de Volvorijder mogelijk zelf wat over enthousiast is. Dus ook gekleurd.
De heren autojournalisten vergeten in mijn ogen te vaak dat een gemiddelde automobilist helemaal geen "sportieve" aspiraties heeft met een "sportieve" auto. Maar vaak alleen snel weg willen zijn bij een verkeerslicht en betrekkelijk "comfortabel" van A naar B willen en dat de auto op het juiste moment remt als ze eens 160 op de snelweg rijden. (En vaak niet eens weten wat "gevoel" in het rempedaal is).
De heren autojournalisten vergeten in mijn ogen te vaak dat een gemiddelde automobilist helemaal geen "sportieve" aspiraties heeft met een "sportieve" auto. Maar vaak alleen snel weg willen zijn bij een verkeerslicht en betrekkelijk "comfortabel" van A naar B willen en dat de auto op het juiste moment remt als ze eens 160 op de snelweg rijden. (En vaak niet eens weten wat "gevoel" in het rempedaal is).
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Zijn statement over het vermogen van de auto bevestigd dat hij het concept niet snapt. Wat blijft is dat de combi P* en T8 raar is en men de T6 beter had kunnen voorzien van de polestar, ohlins, brembo goodies en het vermogen van de oude VEA P*. Aan de andere kant V480-S60 heeft ook een punt welk normaal mens wil een auto zoals dit soort journalisten de wagen graag zien.... Ik denk zelfs die journalisten niet wanneer ze er 40 k km's per jaar in moeten rijden en ook een gezin willen kunnen vervoeren zonder constant barfende kinderen of mensen met pijn in de rugIkeV70 schreef: Ik vind het niet erg aannemelijk dat iemand als Peter Hilhorst, die al honderden auto's heeft getest, die even naar de USA mag om de nieuwe S60 T8 te rijden, niet meteen de drivemode op full power zet (of hoe dat heet in de nieuwe S60). Zeker aangezien hij duidelijk het sportieve karakter van de auto aan het beoordelen was. Maar het is natuurlijk mogelijk dat hij die drivemode setting volledig over het hoofd gezien heeft en de hele test in het de wat gezapigere hybrid mode gedaan heeft. Dus misschien heb je wel gelijk.
-
- 2nd Gear member
In België kost een Giulia QV, behoorlijk uitgerust €90k een T8 €70k. Kwalitatief schat ik de T8 heel wat hoger in als het op het interieur op aan komt. Motorisch en aandrijfingsgewijs echter zullen ze totaal niet met elkaar kunnen vergeleken worden, laat staan concurreren, zelfs niet als Polester eraan te pas komt.Walter schreef:[link=http://www.alfaromeo.nl/content/dam/alf ... slijst.pdf]Gulia QV kost 120.000,-[/link] Koop je bijna 2 T8 Polestar voor...Kinoúmai schreef: Wagens vergelijken is haast niet mogelijk en als dat toch zo is, zijn het meestal zeer beperkte modellen van enkele merken waar elk merk op zich er ééntje beperkt van in huis heeft. (bvb Gulia QV vs M5 vs RS5 bvb).