Crash

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Gast

bart simpson schreef:voor dat geld vind je er dus geen eentje
(don't shoot the messenger!)
Ja en Nee,
Ik heb begrepen dat Ka01 zijn auto ook al niet schade vrij was.
Hij had een sportuitvoering.
Maar voor 12.000 zijn ze zeker in de handel te vinden.
Met deze handel bedoel ik dus niet de plaatsen waar de gemiddelde particulier ook kan kopen.
Dit is een beetje het grijze gebied tussen handelaren en bedrijven.
Hier kom je als particulier zonder kennis(sen) bijna niet tussen.
Kay01
2nd Gear member
Berichten: 119
Lid geworden op: 29.11.2006 - 13:52

Hi Alex,
Mijn auto had geen "zware schade".
Hij is ooit rechtsachter overgespoten, waarschijnlijk door parkeerschade.
Schade dus, waar veel mensen last van hebben (gehad).

Een beetje betrouwbare auto met rond de 160DKM,
kost minimaal 14000-15000.
En dan heb je een standaard uitvoering met een incourante kleur.
Ik 5 weken geleden bij de zoektocht naar mijn huidige volvo marktplaats, telegraaf, autotrader etc. doorgespit.
nordicman
2nd Gear member
Berichten: 130
Lid geworden op: 27.08.2006 - 12:14
Locatie: Spijkenisse

Klopt, dat zijn ook mijn ervaringen, rond de 16-17K voor een mooie, dealer onderhouden D5, met zojuist de 160000 beurt gehad met wat extra's en banden en met Bovag garantie,
Gast

Kay01 schreef:Hi Alex,
Mijn auto had geen "zware schade".
Hij is ooit rechtsachter overgespoten, waarschijnlijk door parkeerschade.
Schade dus, waar veel mensen last van hebben (gehad).

Een beetje betrouwbare auto met rond de 160DKM,
kost minimaal 14000-15000.
En dan heb je een standaard uitvoering met een incourante kleur.
Ik 5 weken geleden bij de zoektocht naar mijn huidige volvo marktplaats, telegraaf, autotrader etc. doorgespit.
@Kay01, je hebt volkomen gelijk.
Maar de auto's waar ik het over heb zal je idd niet op marktplaats, telegraaf of autotrader vinden.
En in de door mij genoemde handel zijn in principe alle kleuren en uitvoeringen leverbaar of op aanvraag.
Het gaat om de snelheid van handel en is feitelijk "de winkel" voor autobedrijven.

Dus voor de genoemde € 10.000 van @Bart (S60 D5 2002 ± 180K) en soms nog minder veranderen ze echt van (bedrijfs)eigenaar.
Opzich is dit ook wel logisch, rekening houdende met marge, inruil, goed afleveren (gr-beurt enz.) en garantie voor de "gewone" klant.

Kennis is macht, maar in deze is een kennis goedkoper. :P
Gebruikersavatar
plim
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
Locatie: San Jose, California, USA

Kay01, Goed om te horen dat je al een heel eind richting je aanschafprijs bent gekomen en dat de auto gerepareerd mag worden. Als je hem idd. door een Volvo schadebedrijf laat repareren krijg je garantie dat de reparatie leidt tot zo goed als nieuw.
Ik zou zeggen succes met de reparatie !
Als ik schade heb ga ik altijd naar : http://www.dekade-autoschade.nl/index1.htm
(ja, ehhh. komt wel eens voor....)
Daar heb je Volvo garantie !
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

AlexV70 schreef:Dus voor de genoemde € 10.000 van @Bart (S60 D5 2002 ± 180K) en soms nog minder veranderen ze echt van (bedrijfs)eigenaar.
Opzich is dit ook wel logisch, rekening houdende met marge, inruil, goed afleveren (gr-beurt enz.) en garantie voor de "gewone" klant.
De S60 D5 waaraan ik refereer staat met 120.000km in de Autotelex 3-2006 voor € 10.000,--.een Edition kent een meerwaarde van € 800,--
nordicman
2nd Gear member
Berichten: 130
Lid geworden op: 27.08.2006 - 12:14
Locatie: Spijkenisse

De S60 D5 waaraan ik refereer staat met 120.000km in de Autotelex 3-2006 voor € 10.000,--.een Edition kent een meerwaarde van € 800,--
Het algemeen gezegde in de autowereld is dan ook steevast:
Ik zal FF geld pakken, doe mij er maar een trailer vol van, en dan verkopen we hem voor de ANWB verkoopprijs.

Klinklare L.L koek dat autotelex-boekje, wordt ook steeds minder gebruikt (gelukkig)
Distillateur van Brandstoffen.

Autogek: www.gatebil.nl

Historie, dat kon ik niet bijhouden, Group A volvo van Bart van Gils ( B ):

.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

nordicman schreef:
De S60 D5 waaraan ik refereer staat met 120.000km in de Autotelex 3-2006 voor € 10.000,--.een Edition kent een meerwaarde van € 800,--
Het algemeen gezegde in de autowereld is dan ook steevast:
Ik zal FF geld pakken, doe mij er maar een trailer vol van, en dan verkopen we hem voor de ANWB verkoopprijs.

Klinklare L.L koek dat autotelex-boekje, wordt ook steeds minder gebruikt (gelukkig)
Dat je voor die prijs een auto niet zomaar koopt is natuurlijk zo, maar het ANWB boekje is toch heel wat minder realisties ten aanzien van b.v. inruilprijzen, beiden zijn indicatoren, geen absolute waarheden...
Kay01
2nd Gear member
Berichten: 119
Lid geworden op: 29.11.2006 - 13:52

Alex, doe mij maar trailer vol van S60 D5's.
Ik weet er wel raad mee :P
Heb je kennissen in die circuit?
Gast

@Kay01, ja ik heb een kennis in dat circuit!
Hij krijgt via het internet wekelijks updates, inloggen via code.
Bieden en ophalen.
Over het algemeen auto's van leasebedrijven.
Zit ook een verplichting aan over aantal afnames op jaarbasis.

Dit zal teleurstellend zijn: Nee, ik kan je niet helpen.

Zit ook wel een maar aan, kijk maar eens naar mijn kostenplaatje.
Ofwel risico's die je loopt, hoewel je die ook particulier kunt oplopen.
En ANWB keuring, zit er niet in, alleen onderhoudshistorie.
Was bij de mijne echt top, dus dat zegt ook helemaal niets.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... c&start=25

Voor mij kon dit natuurlijk met gemak uit, wel een hoop werk.
Ik rijd er straks 2 jaar in en kan met gemak (particulier) dezelfde prijs ontvangen als ik toen heb betaald. (afspraak dat ik geen winst ga maken)
Als ik daadwerkelijk moet gaan afschrijven gaat hij misschien de deur uit. Rijdt nog zo goed. :P
Mijn afschrijving is het onderhoud.

@Kay01, even voor de duidelijkheid, dit is lang niet voor iedereen weggelegd.
Zeker technisch (sleutelen) gezien niet.


Ik heb dit verhaal gedaan, om uit te leggen hoe verzekeringsbedrijven komen aan en om gaan met dagwaardes.
Wat uiteraard niet fair is. Maarja ik heb mijn premie het liefst ook zo laag mogelijk.
Gast

@Kay01,
Succes met je beslissing.
Ik kan eigenlijk me geen goede voorstelling van maken hoeveel schade je auto eigenlijk heeft.
Heb je geen foto's voor dit Forum.
Zitten ook een paar schadeherstellers bij.
@CeeBee is daar meende ik, één van.
Die kan je misschien een heel goed advies geven.
nordicman
2nd Gear member
Berichten: 130
Lid geworden op: 27.08.2006 - 12:14
Locatie: Spijkenisse

Kay,
Ik kan eigenlijk me geen goede voorstelling van maken hoeveel schade je auto eigenlijk heeft.
Heb je geen foto's voor dit Forum.
Zitten ook een paar schadeherstellers bij.
@CeeBee is daar meende ik, één van.
Die kan je misschien een heel goed advies geven.
Hou dat maar gewoon voor je eigen, denk dat dit crash verhaal een beetje van het doel afgaat.

En gewoon laten repareren waar hij staat, Ik kan ook wel van die mannetjes, maar daar laat ik mijn prive auto toch echt niet repareren, wel vroeger handels auto's, want daar wil je tenslotte alleen maar aan verdienen meer niet, want die zie je toch nooit meer terug, terwijl je naar je eigen limousine toch wel wat tijd kritisch blijf kijken na een schade reparatie.
Distillateur van Brandstoffen.

Autogek: www.gatebil.nl

Historie, dat kon ik niet bijhouden, Group A volvo van Bart van Gils ( B ):

.
Gebruikersavatar
corhog
3rd Gear member
Berichten: 495
Lid geworden op: 21.01.2006 - 19:34
Locatie: Valkenburg (zh)

En ook goed je remmen en alles wat daaromheen hangt goed laten nazien, we willen toch geen herhaling van voorgaande ervaring...toch
Kale Cor. Zwarte dos litros v40 ` 96. 300000km en een beetje
XC90 V8 Summum(zwart is het mooiste) Plaatjes
Kay01
2nd Gear member
Berichten: 119
Lid geworden op: 29.11.2006 - 13:52

Volgens Volvo is een herhaling onmogelijk, immers er mankeert niets met de remmen :wink:
Gast

Kay01 schreef:Volgens Volvo is een herhaling onmogelijk, immers er mankeert niets met de remmen :wink:
Dat zou voor mij een reden zijn geweest om de auto niet meer terug te nemen.
Hoe krijg je nu het vertrouwen terug in de auto?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Kay01 schreef:Volgens Volvo is een herhaling onmogelijk, immers er mankeert niets met de remmen :wink:
Dat heb je ook zwart op wit?
Gast

Hier heeft @bart simpson een heel goed punt!
Vraag idd even om een schriftelijke bevestiging!
Ik ben benieuwd!
Gebruikersavatar
DrRossi
4th Gear member
Berichten: 643
Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46

Vergeet die Car en ga voor iets anders.
Dit blijft altijd in je bol zitten.
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l

If it's not blown, it sucks....

S80 T6
Gebruikersavatar
corhog
3rd Gear member
Berichten: 495
Lid geworden op: 21.01.2006 - 19:34
Locatie: Valkenburg (zh)

Volgens de dealer ziet iedereen die soortgelijks meegemaakt heeft spoken , begrijp ik dus.Remmen doet ie altijd behalve als er weer een spook oversteekt.Dilemma...
Kale Cor. Zwarte dos litros v40 ` 96. 300000km en een beetje
XC90 V8 Summum(zwart is het mooiste) Plaatjes
Gast

corhog schreef:Volgens de dealer ziet iedereen die soortgelijks meegemaakt heeft spoken , begrijp ik dus.Remmen doet ie altijd behalve als er weer een spook oversteekt.Dilemma...
Dit is ook een benadering. Niet zo fijn voor Kay01.

Maar bij de omschrijving van hard rempedaal denk ik toch echt aan een defecte rembekrachtiger.
Misschien hoofdrempomp iets zweterig en daardoor olie in vacuumgedeelte?
Of vacuumpomp kapot?
Lekje in leiding?
Enz............?

En dan remt de auto in beide gevallen nog wel, maar dan moet je wel verschrikkelijk hard trappen.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”