Het is een fenomeen dat eerder vaak voorbij was na het 'stoppen' en weer 'starten' van de auto (je ontdekt het redelijk snel bij het uitparkeren
 ); laatst duurde het echter langer dan dat en kwam er ook een 'direct service vereist' oid melding op het scherm. Auto stilgezet en monteur laten komen; maar tijdens het proefrijden (stond langs de weg) met de monteur loste het probleem zich als vanzelf weer op. Dat deed het de keer daarna ook (nog een 1 keer in 5.000 kilometer gehad).
 ); laatst duurde het echter langer dan dat en kwam er ook een 'direct service vereist' oid melding op het scherm. Auto stilgezet en monteur laten komen; maar tijdens het proefrijden (stond langs de weg) met de monteur loste het probleem zich als vanzelf weer op. Dat deed het de keer daarna ook (nog een 1 keer in 5.000 kilometer gehad).Volgens de dealer wijzen de foutcodes er op dat de gehele versnellingsbak vervangen zou moeten worden. Hierbij werd een bedrag geroepen van ongeveer 7k in de BTW, met coulance er af 5k. Ik vind dat nogal wat voor een auto met zo (relatief) weinig kilometers. Te meer omdat de storing 'voorbijgaand' lijkt (en maar eens per zoveel 1000km optreedt), lijkt het compleet vervangen van de versnellingsbak puur op storingscodes me ook een beetje een paardenmiddel. Om nog maar even over de kosten te zwijgen...
Herkent iemand dit storingsbeeld? Heeft iemand misschien suggesties waar ik eens langs zou kunnen voor een second opinion?

Ik moet afgaan op wat de dealer zegt. Ik hoorde in ieder geval geen gierende electromotor, maar de kans is natuurlijk ook best groot dat ik die niet hoorde omdat de diesel ook stond te draaien. Maar neem aan dat daar andere errors uit zouden moeten komen? Ik meen dat ie alleen hoort te ontkoppelen boven de 150km/h toch? Zou nog een ritje duitsland kunnen overwegen om een paar keer goed onder en boven dat punt te testen of ie in een van de twee standen blijft hangen (geen electro onder 150, of begrenst op 150 omdat ie niet ontkoppelt).
 Ik moet afgaan op wat de dealer zegt. Ik hoorde in ieder geval geen gierende electromotor, maar de kans is natuurlijk ook best groot dat ik die niet hoorde omdat de diesel ook stond te draaien. Maar neem aan dat daar andere errors uit zouden moeten komen? Ik meen dat ie alleen hoort te ontkoppelen boven de 150km/h toch? Zou nog een ritje duitsland kunnen overwegen om een paar keer goed onder en boven dat punt te testen of ie in een van de twee standen blijft hangen (geen electro onder 150, of begrenst op 150 omdat ie niet ontkoppelt).