Losse reflector koplamp vastzetten S80 MY08

Plaats reactie
zwimmiz
1st Gear member

Beste mederoffelaars,

sinds deze week ben ik het in het bezit van een S80 2.0D uit 2009 en zodra het weer en de tijd meezitten, zal ik wat fotootjes plaatsen en me fatsoenlijk voorstellen :)

Op zich is de auto helemaal prima, met 1 uitzondering en dat is dat de vorige eigenaar iets verkeerd gedaan bij het vervangen van een lampje, aangezien de hele reflector los in de behuizing zit.
Niet echt lekker voor de tegenliggers, maar zeker ook APK afkeur.

Uiteraard had ik de hele unit verwijderd uit de auto zodat ik eens rustig aan de keukentafel kon zien wat er aan de hand was. Het lijkt er gewoon op dat de reflector terug moet worden geklikt in de originele stand.
Maar na 3 uur tevergeefs kloten, krijg ik het niet voor elkaar.

Daarom zou ik graag willen weten of het "glas" verwijderd kan worden van de unit, zodat ik de reflector gewoon op zijn plek kan drukken.
Ik zie wel dat er 4 schroeven aan de binnenzijde van de unit zitten, maar ik vraag me af hoe je die in hemelsnaam los kan krijgen, aangezien ze onder een onmogelijke hoek zitten en helemaal onderin.

Heeft er iemand toevallig ervaring met het demonteren van zo`n unit? Ik zou het echt enorm zonde vinden, als ik om die reden een hele nieuwe unit moet gaan bestellen!

Groeten Wim
440 > 460 > S70 2.5 > C70 2.3 AUT > S80 2.0 D3 2009
Jelmer de Jong
6th Gear member

Zit het spul niet gelijmd?
zwimmiz
1st Gear member

Jelmer de Jong schreef: Zit het spul niet gelijmd?
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Maar het lijkt me een assembleerde constructie. Anders hadden er ook geen schroeven ingezeten denk ik.

Uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen, maar je hebt nogal wat geduld nodig en 3 kinderhandjes. Mocht iemand ooit hetzelfde aan de hand hebben:
Zorg er voor dat de twee rechthoekige kokertjes goed uitgelijnd staan met de delen waar ze overheen passen. Check daarna of het ronde kokertje aan de andere kant ook goed uitgelijnd staat. Vervolgens trek je met een haak of iets dergelijks de rechthoekige kokers over het tegendeel tot ze vastklikken. Er zijn 2 punten op de reflector waar je iets achter kunt haken om kracht te zetten.
Het ronde deel aan de andere kant valt ook over iets heen, maar dan zonder klikverbinding.

Als je de unit weer ingebouwd hebt, kun je met dopsleutel 6mm de reflector in de juiste stand zetten door de twee stelpunten bovenop te draaien.

Maar beter nog, zorg ervoor dat de reflector er niet uit schiet :)
440 > 460 > S70 2.5 > C70 2.3 AUT > S80 2.0 D3 2009
Carfreak
7th Gear member

Ben benieuwd naar de plaatjes bij de praatjes ;-)
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
Plaats reactie

Terug naar “S80”