Geen coulance. Gelukkig had ik nog de aanvullende verzekering.Gouwe schreef:Hoe is dit afgelopen Roald?RoaldH schreef: Argument van de dealer was geen coulance over coulance. Vandaag gesproken met VCNL. Die vonden dat de aircopomp het te kort heeft volgehouden. Ze gaan nu intern in overleg en vervolgens met Broekhuis.
90.00 km: defecte aircopomp, ISG vervangen en aggregaten riem?
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6351
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
OK, dan ga ik even met mijn Broekhuis vestiging in gesprek vooraf. Uit de (manier van) reactie begreep ik dat het een garantiegevalletje was, de tweede pomp is in mei geïnstalleerd, 20K kilometer geleden.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Er wordt wisselend mee omgegaan. Waarschijnlijk omdat al bekend was dat de auto in Cargarantie gedekt was hebben ze er niet veel moeite voor gedaan blijkbaar.Gouwe schreef: OK, dan ga ik even met mijn Broekhuis vestiging in gesprek vooraf. Uit de (manier van) reactie begreep ik dat het een garantiegevalletje was, de tweede pomp is in mei geïnstalleerd, 20K kilometer geleden.
Ik zou zeker van te voren overleggen. 3e pomp van zomer 2017 is nu wel probleemloos. Laten we hopen dat dit zo blijft.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6351
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Mijn dealer (ook Broekhuis maar dan ws. andere vestiging dan jij gok ik) gaat het onder garantie verhelpen.
Heb je inmiddels al CC+ banden onder de PIH?
Heb je inmiddels al CC+ banden onder de PIH?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
De mijne zit net ten oosten van Utrecht.Gouwe schreef: Mijn dealer (ook Broekhuis maar dan ws. andere vestiging dan jij gok ik) gaat het onder garantie verhelpen.
Heb je inmiddels al CC+ banden onder de PIH?
Waarschijnlijk volgend seizoen de CC+ banden. Er zit nog voldoende profiel op de winter en zomerbanden.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- Marelli
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 15.01.2006 - 13:26
- Locatie: Noord Veluwe
Volgende week krijgen (hoop ik, of betalen?) we de 3e aircopomp. De 2e heeft het 7 maanden uitgehouden. Ik mag hopen dat dit nu een exemplaar met een normale levensduur is.
Dure grap voor Volvo...
Nu nog het slechte contact (draadbreuk?) van het slot aan de bijrijders kant en het af-en-toe niet werkende snelheids limiter oplossen. What's next?
Dure grap voor Volvo...
Nu nog het slechte contact (draadbreuk?) van het slot aan de bijrijders kant en het af-en-toe niet werkende snelheids limiter oplossen. What's next?
V60 PIH (2013)
- Marelli
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 15.01.2006 - 13:26
- Locatie: Noord Veluwe
En ja hoor...... vrijdagochtend buiten 33 graden op weg naar Friesland: AIRCO SERVICE VEREIST
Weer die kl*te aircopomp. Nummer 4 of 5. Volgende week maar weer eens een nieuwe aircopomp laten monteren
Houd dit dan nooit op?
Weer die kl*te aircopomp. Nummer 4 of 5. Volgende week maar weer eens een nieuwe aircopomp laten monteren
Houd dit dan nooit op?
Laatst gewijzigd door Marelli op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 PIH (2013)
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Dat vind ik ook raar.NielsPHEV schreef: Raar dat men dat niet goed opgelost krijgt, op de T8 zit ook zo'n pomp en daar heb ik nog nooit van dit probleem gehoord
Ook vreemd: Tot voor kort hoorde ik steeds dat het probleem zou zijn dat de isolatie van electrische leidingen aangetast worden door de olie waar ze mee in aanraking komen. Sinds kort echter komen er berichten dat de hoge spanning de oorzaak zou zijn. Wat is het nou?
En dan al die verhalen over generatie 2, 3, 4, 5. Maar die moeten we maar niet al te letterlijk nemen.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Ik snap het ook niet. Wel is het zo dat de de originele pomp en de 2 opvolgers uitvielen met de storing Hybride systeem. De laatste pomp viel uit met de storing Airco Service Vereist.IkeV70 schreef:Dat vind ik ook raar.NielsPHEV schreef: Raar dat men dat niet goed opgelost krijgt, op de T8 zit ook zo'n pomp en daar heb ik nog nooit van dit probleem gehoord
Ook vreemd: Tot voor kort hoorde ik steeds dat het probleem zou zijn dat de isolatie van electrische leidingen aangetast worden door de olie waar ze mee in aanraking komen. Sinds kort echter komen er berichten dat de hoge spanning de oorzaak zou zijn. Wat is het nou?
En dan al die verhalen over generatie 2, 3, 4, 5. Maar die moeten we maar niet al te letterlijk nemen.
Dit kan duiden op 2 verschillende oorzaken.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Ik vind het ook niet aannemelijk dat de pomp zelf op 400V ipv 12V zou werken. Misschien bedoelt men dat er hoogspanningsleidingen langs de pomp lopen en dat daar een islotieprobleem mee is?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 13.12.2018 - 13:52
Hello from Slovenia,
Last month I've bought imported V60 D6 from NL, 2013 with 180kkm (MY2014). The car is very good but last week got first warning: air conditioning pumps need service. Car is working ok, pure, hybrid, power, all works ok but when I turn on AC i got warning air con service needed. Even the heating works.
Fault code is ACCM-B102D92, High voltage current senosr on air con unit. Is there any solution to this?
Problem is that car came with zero maintenance papers so i don't know if air conditioning pump was already replaced and I am entitled to new one. If i get replacment part for free i can even drive to NL instead of paying 1000+€ in Slovenia. The car was serviced in Volvo-dealer Henk Scholten in Ede but get no response from them or VCNL.
Any info would be helpful. Regards
Last month I've bought imported V60 D6 from NL, 2013 with 180kkm (MY2014). The car is very good but last week got first warning: air conditioning pumps need service. Car is working ok, pure, hybrid, power, all works ok but when I turn on AC i got warning air con service needed. Even the heating works.
Fault code is ACCM-B102D92, High voltage current senosr on air con unit. Is there any solution to this?
Problem is that car came with zero maintenance papers so i don't know if air conditioning pump was already replaced and I am entitled to new one. If i get replacment part for free i can even drive to NL instead of paying 1000+€ in Slovenia. The car was serviced in Volvo-dealer Henk Scholten in Ede but get no response from them or VCNL.
Any info would be helpful. Regards
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
These pumps die every now en then, so you are not alone. Sadly, the warranty on repairs in the Netherlandas is only valid for the customer who ordered the initial repair. Once sold you are back to 0. To get some sort of cashback from Volvo yo u need help from the previous owner. Since the car is out of factory warranty and you are no customer of Henk Scholten neither VCNL or Henk are obligated to help you.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6351
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Sorry to hear but it seems to me you have the same problem so many of us have encountered. Replacement of de compressor may solve the issue (for as long as it will last). But I wonder if any Dutch dealer will be of help because the car isn't "Dutch" anymore and VCNL may not be willing to pay anymore? Have you tried to phone Henk Scholten or did you sent an e-mail? I suggest that you give them a call and explain the situation. And what about Volvo in Slovenia?
Another question: has the timing belt already been replaced? It needs replacement every 180K kilometers and because it most likely is an ex-leasing car I wonder if the timing belt has been replaced if the car has only 180K on the clock.
Another question: has the timing belt already been replaced? It needs replacement every 180K kilometers and because it most likely is an ex-leasing car I wonder if the timing belt has been replaced if the car has only 180K on the clock.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6351
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Normally that's True Jelmer, but in case of the AC pump, in numerous cases it has been replaced under warranty without the current owner being the initial owner during previous repair.Jelmer de Jong schreef: …...Sadly, the warranty on repairs in the Netherlandas is only valid for the customer who ordered the initial repair. Once sold you are back to 0. …....
In my case, the car was directly imported from Sweden and I bought it from a car trading company. Once de compressor was broken I brought it to my dealer and had it replaced for free (3 times).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 13.12.2018 - 13:52
Quick upadte: it's not confirmd yet but it looks like I will get new air con unit under warranty since the original unit was already changed before. Those are the words of Henk Scholten and Volvo service in Trieste (Italy) who will do the repair. In few weeks I am driving to Italy to get final confirmation.
V60 Hybrids were not sold in Slovenia so we don't have trained repairman and they decline repairs for hybrid systems.
About timing belt, in the engine bay there is Volvo sticker witch indicates that timing belt was changed, BUT on the other hand Henk Scholten said they don't have any record of changing timing belt so I don't know what to think. When I will deal with air con unit replacments I will ask to check on timing belt also.
Does this gearbox need oil changes, according to Henk Scholten it does not...
V60 Hybrids were not sold in Slovenia so we don't have trained repairman and they decline repairs for hybrid systems.
About timing belt, in the engine bay there is Volvo sticker witch indicates that timing belt was changed, BUT on the other hand Henk Scholten said they don't have any record of changing timing belt so I don't know what to think. When I will deal with air con unit replacments I will ask to check on timing belt also.
Does this gearbox need oil changes, according to Henk Scholten it does not...
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Volvo doesn't replace oil in gearboxes by default, but people who love their cars do it every 100K.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14418
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Tjeetje een heel verhaal en wat een gedoe met die ISG.
Wat ben ik toch blij met mn ouderwetse V70 D5 2006

Wat ben ik toch blij met mn ouderwetse V70 D5 2006

BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....